Bývalý detektiv se ujme vyšetřování záhadné vraždy, ke které došlo na americké vojenské základně. Pomáhat mu přitom bude mladý kadet z West Pointu jménem Edgar Allan Poe. (Netflix)

Recenze (319)

Marceloo

V roku 1830 sa vo vojenskej akadémii v štáte New York za záhadných okolností obesí jeden z miestnych kadetov. Na miesto je privolaný detektív Landor, ktorý má zistiť, čo sa na mieste stalo. Obesenému mužovi niekto z hrudníka vybral srdce, takže začína byť jasné, že pôjde o neobyčajný prípad. - Podobne ako Antlers velmi depresívny film. Nepríjemné pocity dokáže Scott Cooper vytvoriť s prehladom, ale podobne ako u jeho predchádzajúceho filmu som mal pocit, že sa bojí zatlačiť na pílu a nechce stratiť divákov, ktorí mali radi jeho diela ešte predtým, než sa začal sústrediť na tvorbu hororov. Osobne ma nepotešila ani prehnaná stopáž, ktorá sa tu k pomalému tempu príliš nehodila, ale inak k tomu nemám viac výhrad. Chémia medzi Landorom a fenomenálne zahraným Poeom mi prišla super, dej bol až do úplného konca plný prekvapení a výprava mi prišla zvládnutá s prehladom, rovnako ako vynikajúco využitá práca s nepríjemne mrazivým prostredím. Keby to išlo do kín medzinárodne, asi by to neuspelo, ale ako VOD film na začiatok novej hororovej sezóny u mňa spokojnosť. Som zvedavý aj na režisérov ďalší horor A Head Full of Ghosts a zaujímalo by ma, prečo je tak zaťažený na točenie filmov podla predlohy. ()

mzss1

[65%] Na mě to působilo docela dobře. Jasně, není to žádná velká pecka, stopáží to bylo dlouhé, ale délce bych problém asi moc nevyčítal, spíš to mohlo mít výraznější scénář, a ještě bych atmosférou víc přitvrdil, protože z počátku mi ta atmosféra přišla hodně dobrá, k tomu spojená s dobrou hudbou od skvělého skladatele – Howard Shore, kterého mám rád především z Pána prstenů.  Takže prvních asi 45 min mě hodně bavilo, pak se to umírnilo a až posledních 30 min mě víc opět vtáhlo o děje. Největším kladem zde byla rozhodně dvojice herců Bale a Melling. Ani nevím, kdo mě bavil víc, jinak by to byl horší film. Finále v poslední cca půl hodince má dvě pointy. Ta první mi přijde taková předvídatelná a docela nezáživná. Ta druhá – tu jsem teda nečekal, a i je pěkně podána. Takže na 1 vidění to bylo docela obstojné dílo, ale mohlo to být i lepší. ()

darkrobyk

Pochmurné vyšetřování sebevraždy kadeta z vojenské akademie, co se ukáže jako vražda, je únavně dlouhé s kolísajícím napětím. Přitom E. A Poe je vděčným motivem a zde ho hrající H. Melling mi vychází jako nejlepší postava z celého filmu. Prostředí zimní akademie a okolních lesů je výborné, kamera skvělá, hudba velmi dobrá, což u oceňovaného Shoreho nepřekvapí. Čekal jsem větší přesah do gotického hororu, který se nabízel, ale zůstalo jen u náznaků - mlha, černé stromy a scény při svíčkách. Každopádně detektiv August Dupin, jehož stvořil Poe a Landor se mu nápadně podobá, byl lepší. Navíc tedy Bale nehraje, on se celou dobu tváří stejně, jako by mu zmrznul obličej. Z Poovy tvorby jsou připomínány - Lenora (Leonora), Zrádné srdce a Havran. Více se mi líbilo Raven´s Hollow, kde alespoň pro napětí a škopek krve nešli daleko... ()

Fr

OBĚŤ JE NEJVĚTŠÍM DŮKAZEM LÁSKY“…  Je to pomalý, chce to bejt tajemný a snaží se to vytvářet atmosféru, jako v nějakým gotickým hororu. Nevěřím jim to! Je to umělý a Bale v podstatě nemá co hrát. Pravda, příběh je smutnej. Ale stejně smutný je, že nejzajímavějších je posledních 15(?) minut, ve kterých se jen mluví…   /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2003 napsal Louis Bayard, neznám. 2.) Smrt považuju za uchvacující poetický téma.  ///  Thx za titule „Vixo“.                 PŘÍBĚH  ***  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

slord

Dobová detektívka s Christianom Baleom, v réžii Scotta Coopera, už toto mi stačilo, aby som sa na to tešil, avšak výsledok mi zase tak nezachutil. Atmosféra je výborne hutná, Bale štandardne super, ale čo najviac môžem vypichnúť je výkon Harryho Mellinga, ktorý si Edgara A. Poea strihol bravúrne a každá scéna s ním stojí za to, a spolu s Baleom tvoria veľmi fajn duo. Bohužiaľ ostatné postavy nie sú moc zaujímavé a vlastne nájsť medzi nimi vinníka nebolo tak zložité, keďže tých postáv na výber tu ani veľa nebolo. Prípad, ktorý sa tu rieši ma tiež veľmi nestrhol a ani jeho vyšetrovanie nie je ktovieako zaujímavé na sledovanie čo bola škoda. Posledná polhodina to kvalitne okorenila svojim twistíkom, ale pre mňa to prišlo celkom neskoro, tú nezáživnú časť mi to  nevynahradilo. Je to fajn film na jedno pozretie, ktorý žiaľ zahodil svoj potenciál. 6/10 ()

• Senátor John Fetterman a jeho manželka Gisele účinkujú v jednej zo scén filmu. S Baleom a Cooperom sa spriatelili v roku 2013 počas nakrúcania filmu Oheň ohňom v meste Braddock v Pensylvánii, kde bol Fetterman v tom čase starostom. Bale uviedol: "John má fantastickú tvár, zavalitú postavu... Tak som Scottovi povedal: 'Musíme ho mať v krčme... To je tvár, ktorá sa hodí do 30. rokov 19. storočia.'" (molcan2)
  • Film sa natáčal v Pittsburghu, New Wilmington a Moraine State Park (Pensylvánia, USA). Obdobie natáčania trvalo od 29. novembra 2021 do 25. februára 2022. (Arsenal83)