Epizody(8)

Archivář dostane za úkol dát do pořádku sbírku poškozených videokazet a zjistí, že je filmařka natočila během vyšetřování nebezpečné sekty. (Netflix)

Videa (6)

Recenze (184)

Podľa ohlasov som očakával skôr žánrový a chaotický mišmaš, naopak Archive 81 je veľmi prehľadne a sústredene prerozprávaným seriálom. Dôraz je kladený na hutnú atmosféru, postupné odkrývanie záhad a civilné herecké výkony. Nakoniec tá atmosféra mohla byť ešte hutnejšia, odpovede na otázky si častokrát dokážeme domyslieť aj sami, ale herci sa sem typologicky hodia. Mamoudou Athie je sympaťák, rovnako aj Dina Shihabi. Spomeniete si na rôzne filmové a seriálové predobrazy, ja by som to zhrnul tak, akoby sa tvorcovia Dark či Dark Castle rozhodli nakrútiť vlastnú verziu Stranger Things. Rebecca Sonnenshine je šikovná tvorkyňa, ale asi si aj sama uvedomuje, že jej seriál nie je pre každého. ()

okkac

Sedlo mi to hodně. Má to ty moje oblíbené propriety v hororovém žánru: -tajemná nahrávka odhalující děsivé události v minulosti -tajemná sekta snažící se vyvolat boha/démona -jiné dimenze a časoprostor -mírný retro feeling díky VHS nahrávkám Velké mínus: končí to cliffhangerem a stále zůstává plno otázek nezodpovězených, ale ty hlavní jsou vysvětleny. Velké plus: myslím, že v celé sérii není ani jedna lekačka (taková ta doprovázená hlasitým zvukem, že se člověk lekne automaticky). Celé to sází na neskutečně hutnou a temnou atmosféru podbarvenou právě  hudbou, která je ale rovnoměrně užitá po celé délce epizod a nikde nevyčnívá. Design démona, nebo co to je, taky parádní, když se vidí už plně v posledním dílu. Tohle měla být limitovaná série s řádným závěrem ve stylu H.P. Lovecrafta a byl by to kult! 8/10 ()

ledzepfan

Hodně zajímavý námět. První díly namotají, pak to celé hezky pomalu prohořívá, divák čeká co z toho vypadne.. aby to na konci zahodilo všechen svůj potenciál a do finiše to doběhlo jaksi nedomrlé, neorganicky komplikované a vlastně už i trochu otravné. To tam fakt nemají někoho kdo by si řekl "Tak a teď namísto suchého, ruined finále rozpoutám stříkající kosmické orgie." ? Fakt je tak těžké dát do toho koule, trochu diváka překvapit, zabrnkat pořádně na tu Lovecraftovskou strunu kterou to celou dobu jen tak naznačuje, že by tam mohla být..? ()

Wally

Žádný zázrak...hlavně začátek měl velice pomalý a nudný rozjezd a konec byl vyloženě odfláknutý. Jinak atmosféru to mělo a pokud jste si zvykli na neustále přeskoky mezi jednotlivými časovými rovinami, tak si šlo seriál užít.... Jo a koukal jsem na verzi s českým dabingem a ten byl fakt hrozný, takže doporučuji originál... ()

grogodil

Oceňujem hlavne určitú umiernenosť. Tá štruktúra pomaly odvíjajúceho sa príbehu, pripomínajúceho skôr mysterióznu okultnú detektívku s neurčitými znepokojivými náznakmi a plíživou atmosférou čohosi konšpiračného a zlovestného mimo záber, čo sa pomaličky odhaľuje, ma bavila. A bavilo ma to odkrývať viac, než keby šlo len o nejaký duchársky úlet, kde je možné všetko a ktorý by vršil len kopu nezmyslov na seba, z ktorých by sa nijak zmysluplne nevyhrabal nakoniec. Má to proste svoj xicht, svoj divný fantasmagorický svet, ale so svojimi vytýčenými pravidlami a dodržuje ich našťastie... a pri troche trpezlivosti a pozornosti, ktorú si to vyžaduje, som nikdy ako divák nemal pocit, žeby niečo nejak drhlo a "neštymovalo" a protirečilo si. Akurát záver je už tak nejak cez zaťaté zuby a skôr by som vítal uzavretý koniec, ktorý sa tu vyslovene ponúkal, než twist na ďalšiu sezónu. ()

Zajímavosti (11)

• V epizodě je zmíněno, že Melody (Dina Shihabi) vezme Jess (Ariana Neal) v sobotu ráno ke svému psychologovi. Následně Dan (Mamoudou Athie) vyhledá kazetu se záznamem sezení s datumem 16. 3. 1994, což však není sobota, nýbrž středa. (Petr.Mo.3745)
  • Natáčanie seriálu prebiehalo v pensylvánskom Pittsburghu. (Real Tom Hardy)
  • Zmiňovaná kometa Cháron (Kharon), odvozená od jména syna boha věčné tmy Ereba a bohyně noci Nykty, jenž byl převozníkem mrtvých do podsvětí, vůbec neexistuje. Stejně tak je i fikcí Kaelego, napůl bůh napůl démon. Cháron je ve skutečnosti největší měsíc trpasličí planety Pluto. (DJMaroko)