Vánoční hrad

• USA A Castle for Christmas (více)

Úspěšná spisovatelka má na krku velký skandál, a tak radši zmizí do Skotska. Tam jí padne do oka starý hrad a čeká ji tahanice s mrzutým vévodou, který ho vlastní. (Netflix)

Recenze (58)

Deleatur

Když jsem viděl, že v tom hraje pozapomenutá hvězda 80ek (Shieldsová) a k tomu další, prakticky zapadlá (Elwes), přál jsem jim to. Rozjezd byl dobrý, ale nadšení postupně opadávalo, až se proměnilo ve zklamání. Ta chemie nebyla silná a oba měli dobré chvilky (Shieldsová víc), ale celkově se jim postavy nepovedly. Pro mě navíc vedlejší postava nemluvného gaye sice roztomilá svou jehněčí duší v medvědím těle, ale byla to typická vata na zacílení co největšího okruhu diváků. Ještě že byla postava černé recepční pro příběh důležitější. // 42% ()

haWranka

Taková harlekýnka v televizi. Asi bych začala klady - nádherné prostředí Skotska, pár hezkých skotských melodií a sympatický hradní pán. Taky mi přišlo překvapivě osvěžující, že hlavním hrdinům není dvacet. A tím to asi končí. Děj děsivě přitroublý, stejně tak scénář a výběr písní. Vánoční kýč v každém záběru - ten nazdobený hrad na konci byl prostě hnus. Brooke Shields neumí hrát, dobrá mi připadala jen coby Joeyho pošahaná fanynka v Přátelích, protože tam ten křečovitý výraz seděl. Co mi ovšem vadilo snad nejvíc, to byl ten applácký product placement. Prostě tenhle film se nepovedl a znovu ho rozhodně neuvidím. Jedna hvězda, ta druhá je za Skotsko… ()

FemmeFragile

Marně přemýšlím, co mě vedlo k nápadu si tenhle film pustit, když nesnáším komedie a nesnáším vánoční filmy. A zvlášť špatné komedie a špatné vánoční filmy. Tohle byla kombinace prostě úplně všeho dohromady - vlastně je to pro mě až překvapující, že to dosáhlo celých 44 %, protože se mi to na film této úrovně zdá jako extrémně milosrdné hodnocení. Brooke Shields tu působí jako herečka, která by se hodila spíš do novodobé adaptace Šípkové Růženky - mohla by tam z fleku hrát zlou stařenu. I ve svém věku je pořád krásná, takže o těch létech na hrbu to zase tak není, ale občas jí do výrazu problikává něco "pokoutného" a jaksi zlovolného, co mi do toho veskrze pozitivního vánočního příběhu vůbec nesedělo. Jako záporačka by zkrátka byla geniální, tohle jí naopak image trochu pokazilo. Co se týče děje, je to nejen plytké, ale ještě navíc uspěchané a úplně nelogické. Vévoda, hrabě (nebo co to vlastně vůbec je), který se novou majitelku hradu snaží vyštípat, a proto ji pozve domů, aby s ním bydlela. Pak za ní po jediném naschválu, který jí udělá (koupe se ve vaně nezamčený, jaká hrůza!), dolejzá, a když je konečně noha v nohávě, tak zase couvne. A to celé v balíčku 99 uspěchaných minut. No, zkrátka a dobře dvě hvězdičky dávám asi jen za krásné společenské šaty v závěru, a za to, že mám o Vánocích sentimentální náladu, kdy se z obvyklé kinematografické bestie měním ve vlastně docela krotkého diváka. ()

Malarkey

Já už ten záměr asi pochopil. Z Netflixu se pomalu ale jistě stává Hallmark dneška. A až tu Netflix ovládne diváky celého světa, tak nás svojí nekvalitou totálně ubije. Zažít velký filmový zážitek bude tak spíš za trest, než pro radost. Jediný plus na tomto filmu jsou ty pěkné záběry ze Skotska, ale ty zajistí i Cestománie. ()

silentname

Nečakal som moc, a nakoniec ma to celkom príjemne prekvapilo. "A Castle For Christmas" je síce jeden neskutočný romantický gýč a ani sa za to nehanbí, ale na druhú stranu ma občas vedel príjemne pobaviť. Páčili sa mi vedľajšie postavy, občas to malo dobré úlety a okrem toho tam tvorcovia z nejakého dôvodu ešte priniesli aj asi dve komicke "montáže", ktoré fakt nechápem a vyznievajú trápne... ale zasmial som sa na to. Vyzerá to celkom pekne... interiéry aj exteriéry majú svoje čaro a je tu pár pekných záberov. Nemôžem povedať, že je to film, ktorý chytí za srdce a zanechá silnú romantickú spomienku, ako nič iné nikdy nedokáže... ale ako ľahká oddychová romantická vianočná komédia som si k tomu cestu našiel. Takže, pokojne ma aj za moje pozitívne dojmy zožerte, mňa to bavilo. Hodnotenie: B+ ()