Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

BoPo

Zo začiatku v štýle seriálu Ztraceni. Záhadné, nejaký ten odpočet, veď viete. Následne sa karty začnú postupne viac a viac rozkrývať, až je všetko základné jasné. Vizuálu peniaze určite nechýbajú. Herecky žiadna sláva. Herci vedľajších postáv z Hry o trůny, Eiza González (Baby Driver) či Benedict Wong (Marvel filmy). Bavilo ma vedecké zmýšľanie nad klasickou sci-fi zápletkou. Hľadanie riešení, odôvodnenie udalostí a podobne. Problém tří těles nemá 5* ambície, ale potenciál pre ďalšie série je určite dostatočný. ()

agentmiky

Vůbec jsem nevěděl, co od toho mám čekat (předlohu jsem nečetl). Nějak v nitru jsem doufal, že se z toho vyklube překvápko. Po zhlédnutí jsem ale v rozpacích...Samotný koncept mi přišel naprosto skvělý, jenže autoři se za mě vydali směrem, který nepatří k těm atraktivnějším pro diváka. Jinak audiovizuál bez sebemenší připomínky na jedničku (tohle si NF pohlídal). Pár nápadů přímo geniálních (třeba likvidace lodi tím nanovláknem...to jsem čuměl jako puk). I atmosféra místy funguje! Ale ten samotný příběh mě nedokázal zaháčkovat tak, jak bych si v ideálním případě představoval. Určitě dám šanci druhé sérii, až přistane na naše obrazovky. Potenciál v tom rozhodně vidím. Za mě dávám 6/10 ()

Qitek

Má to svoje momenty. Momenty, díky kterým jsem byl zvědavej a díky kterým mě to nutilo koukat dál. Ty kvalitní a zajímavé chvilky jsou zde jen díky knižní předloze, kterou jsem samozrejmě nečetl, nikoli kvůli kvalitám seriálu. Z Problému tři těles od Netflixu jde naopak velmi cítit, že nejspíš hodně zajímavou předlohu utápí v nudných dialozích, které pronášejí hlavně fádní dvojrozměrné postavy, děj se odehrává mnohdy v odporných ( green screen ) prostředí a efektů ( celá virtuální realita je typicky "Netflixovsky” odporná ). Tempo je nezáživné, režie průměrná a herci necharismatičtí, jeden vedle druhého, až hanba.. E brávo. 50% ()

Marius

Zatiaľ nehodnotím, nevidel som to celé, len napíšem, že Debil a Debil zase zaúradovali. Je to Netflix, takže súčasnosť je úžasne reklamne multikultúrna, len mi tam k woke dokonalosti ešte chýba nejaký Ujgur alebo Čukča. To čo Číňania v ich Three-Body (seriál) (2023) verzii (mimochodom na rozdiel od tohto paškvilu, skvelej) pomaly a meditatívne budujú trinásť dielov sa tu zrazí v jednej epizóde spôsobom, ktorý nemá šancu nič vybudovať, len kĺže po povrchu. V tejto verzii v podstate zatiaľ nemá nič poriadny zmysel, všetko len uteká a chce byť extremne tajomné a cool. A keď už to chceli zasadiť na západ, mali sa vyhrať aj s hrou, pretože tá je podobne ako kniha silno kultúrne sinocentrická. Snáď zvládnem dopozerať. ()

viperDavid

Kvuli seriálu jsem si pořídil knihu. Předpokládám, že skončí podobně jako první série "kdo ví jestli bude druhá" ale kniha asi bude lepší. Ale tím nechci říct, že by se mi seriál nelíbil, to ani náhodou, právě že líbil a hodně. Chápu že tento žándr nemusí každému sedět, protože na mimozemšťany není nikdo zvědaví a už je to dnes tak trochu přežitek, takže nižšímu hodnocení scela rozumím. ()

• Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)
  • Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)
  • Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)