Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

Yorkcz

Seriál "Problém tří těles" přináší divákům fascinující pohled do světa vědy, politiky a lidského osudu, který rezonuje přes čas a prostor. Děj se odehrává ve dvou časových rovinách - historická část se odehrává v Číně šedesátých let, zatímco současná část se odehrává v roce 2024. Tento osmídílný počin sleduje epické rozhodnutí vědců, které má důsledky pro celé lidstvo. Prvních pět dílů nabízí napínavou a akční jízdu, přičemž každý díl překonává předchozí svou intenzitou. Vrcholným bodem se stává epický pátý díl, který zanechává diváka naprosto pohlceného. Avšak, jak se série blíží ke svému konci, bohužel kvalita klesá. Šestý díl začíná ukazovat první známky únavy a osmý díl, který měl být vrcholem, je spíše zklamáním. Závěr je divný a neuspokojující, přičemž se zdá, že je úplně mimo smysl knižní předlohy. Možná by bylo lepší, kdyby série skončila po pátém dílu, který představoval vrcholný bod napětí a emocí, místo aby pokračovala do neuspokojivého finále. Pochválit však musím snahu seriálu přizpůsobit knižní předloze moderní době. I když se snaží zůstat věrný svému základu, adaptoval se na současný vkus a prostředí. Celkově lze říci, že "Problém tří těles" je pozoruhodným a ambiciózním počinem, který nabízí divákům hluboké myšlenky a napínavé zápletky. Nicméně, sestupující kvalita a problematické zakončení, které je úplně mimo smysl knižní předlohy, snižují celkový dojem série, přestože prvotní části zůstávají nepopiratelně kvalitní. ()

BoPo

Zo začiatku v štýle seriálu Ztraceni. Záhadné, nejaký ten odpočet, veď viete. Následne sa karty začnú postupne viac a viac rozkrývať, až je všetko základné jasné. Vizuálu peniaze určite nechýbajú. Herecky žiadna sláva. Herci vedľajších postáv z Hry o trůny, Eiza González (Baby Driver) či Benedict Wong (Marvel filmy). Bavilo ma vedecké zmýšľanie nad klasickou sci-fi zápletkou. Hľadanie riešení, odôvodnenie udalostí a podobne. Problém tří těles nemá 5* ambície, ale potenciál pre ďalšie série je určite dostatočný. ()

Hanys_

Krotil jsem očekávání po těch vlažných recenzích, ale nebylo třeba. Je to dobré (jasně, knížka je jinde), ale v rámci adaptace se tu na nic důležitého myslím nezapomnělo. Aby to nebylo jen "to lepší co netflix letos vydal", ale i událost roku, muselo by to nabídnout i silné herecké výkony. To tady ale docela chybí. 8/10 ()

Mrkvič

Protože jsem nečetl druhý díl knižní předlohy, mohu se utěšovat tím, že změny a doplnění v seriálu jsou dány právě další knihou. Některé změny ale těžko skousávám (a budu v tom mít zase pěkný hokej, co, jak a kde vlastně bylo). Minulost čínské vědkyně byla v knize hodně silným tématem, ale zde jí moc nebylo a navíc byl pozměněn i její cíl. Více postav na straně vědců, kteří v seriálu zabraly post jedné postavy z knihy, mi také nesedělo. Jako samostatné sci-fy ale seriál špatný není. Pro jednou tak platí, že přečtení předlohy bylo spíše na škodu. ()

viperDavid

Kvuli seriálu jsem si pořídil knihu. Předpokládám, že skončí podobně jako první série "kdo ví jestli bude druhá" ale kniha asi bude lepší. Ale tím nechci říct, že by se mi seriál nelíbil, to ani náhodou, právě že líbil a hodně. Chápu že tento žándr nemusí každému sedět, protože na mimozemšťany není nikdo zvědaví a už je to dnes tak trochu přežitek, takže nižšímu hodnocení scela rozumím. ()

Zajímavosti (8)

• Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • „Vtip“, který Dr. Wenjie (Rosalind Chao) vypráví Saulu Durandovi (Jovan Adepo) je skrytou metaforou na jednu z teorií, proč lidstvo zatím neobjevilo žádné známky inteligentního života mimo naši sluneční soustavu, Jde o teorii tzv. Temného lesa, kdy se civilizace ve vesmíru obávají prozradit svoji polohu či dokonce existenci, aby nebyly vyhlazeny v nekonečném boji o suroviny v konečném vesmíru. Mimo jiné jde také o název druhé knihy z této série, která tento název popularizovala. (spacemaster)
  • Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)