Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

Scalpelexis

Bah. Problém 3 těles má spíš problém (úvodních) 3 dílů, během kterých neznámá apokalyptická hrozba vyloží nejen všechny své karty přímo před oči diváka, ale donutí ho načuhovat i do svého spodního prádla, jestli tam náhodou podle neschovává náhradní eso nebo žolíka. Generování následného napětí je poté efektní jak střílení polystyrénovými kuličkami, které k tomu nepodporuje jak tuze nezábavná a utrápená banda mladých géniů (tu jejich inteligenci Vám musí permanentně oznamovat, protože jinak nemáte šanci pochopit, v čem zrovna spočívá a odkud vzešla), tak mrzce zkratkovité zacházení s detaily. Chvíli děj tráví čas ťapkáním milimetrovými kroky, aby pak začal skákat kalibrem trojskokanů a vztahy mezi postavami mají chuť kyselého pomeranče. Nápad je evidentně dobrý, užité peníze jsou vidět na správných místech (i když přehnaný vliv DB dvojice na casting z Game of Thrones mi přijde spíš na škodu), jen ten příběh mohl být rozložen mnohem lépe, s dramatičtější gradací, klidně i odvážnějším skákáním v čase skrz virtuální realitu. Na to, jak bylo v první půlce solidně nakládáno s cliffhangery, tak závěr byl unavenější než siestující latinoamerický mrož. Předloha slibuje mnohé, ale to by mi musela slíbit víc než vlastnictví hvězdy, abych pokračoval dál. ()

Skeksis odpad!

Ehmm, keby mi nejaký čurák z vesmíru napísal, že chce kolonizovať našu Zem, lebo na ich planéte sa ide zase podzigať civilizácia absolútnou nonsens kravinou (tri obiehajúce slnká či čo), tak si pomyslím, že by som mala ihneď prerušiť kontakt. Ale nie, nejaká potrhlá čúza (ale z jej perspektívy - keby mne umlátili rodiča na smrť pred vlastnými očami a očami davu, tak by som bola tiež zaujatá proti ľudstvu) ich sem pozve ako: "Nech sa páči, podivní tvorovia, ktorí majú x-milión krát rozvinutejšiu techniku ako my na Zemi, k nám, a zachránite nás pred nami."  Drbe? A vraj by dorazili až o 400. rokov. Zase drbe? Veď dovtedy sa ľudstvo vykynoží navzájom. Tento seriál je plný nezmyslov, klamstiev a úplne podradných výmyslov s tou vedou. Toľko vrazených peňazí na dobré CGI a rôzne počítačové úpravy... Nie! ()

Illy

Musím se přiznat že první dva díly jsem si nebyl jistý jestli to dokoukám, moc mě to nechytlo..  Po třetím díle už jsem rychle spěchal na 4 a pak šup šup a sjel celou sérii. Ve finále - spokojenost. Vím že knížka je náročnější čtení a potřebuje asi trošku času soustředění, tudíž pokud jsem se k ní nedostal zamlada... Teď už je soustředění jedna z věcí které se mi příliš nedostává. O čase nemluvím. Ale neztrácel jsem se, bavilo mě to a pevně doufám (ale optimista úplně nejsem) že algoritmy netflixu schválí i následující série. Palec hore, more! ()

AppleCore

Tematicky i příběhově fantastická, originální hardcore sci-fi, která je ale zpracovaná tím nejkomerčnějším a nejdebilnějším způsobem, navíc s chybným obsazením a ne úplně povedenym soundtrackem. Přesto diváka dokáže kovat ke křeslu napříč každou epizodou. Tím spíše je evidentní, že zajímavější pojetí to mohlo vystřelit do zcela jiných dimenzí. Tak snad v jiný realitě. ()

3DD!3

Knižní předloha je samozřejmě úplně jiná liga a kdyby se jí hráči o trůny drželi udělali by lépe. Upřímně jsem se bál, že přijdeme o parádní scény vznášející se armády nebo krájení lodi, ale ne, oni jen zničili jednotlivé charaktery, které máme z knih tam rádi a co hůř udělali z nich všech kamarády, takže téma vyděděnců a podivínů šlo do kytek. Nejen že jsou multinárodní, blábolí o morálce a pořád se utěšují - oni jsou více charakterů v jednom. Chápu proč je jednodušší se vydat tímhle směrem, ale všichni se pak chovají nelogicky, když se v nich promítá několik různých pohledů na problém, který tu je. Herecky je to slabota. Někteří jsou téměř fajn (Wong), ale přesto to není to ono. Hodně tu chybí Peking, obecně Čína a to jak řeší problémy. P.S: Překvapilo mě, že už v první řadě jsou důležité kusy z druhé i třetí knihy a obávám se, že to rozředí dějové oblouky. Snad další řady budou věrnější a že budoucnost bude stát za to. ()

• Billionář Lin Qi chtěl převést čínský sci-fi román „Problém 3 těles“ do globálního hitu, pracoval s Netflixem a tvůrci Hry o trůny (od r. 2011). Bohužel nedožil se premiéry, když byl otráven kolegou v Šanghaji v roce 2020. Tento kolega, Sü Jao, 43letý bývalý manažer Linovy společnosti, byl v březnu 2024 soudem v Šanghaji odsouzen k trestu smrti za Linovu vraždu. Lin Qi vlastnil práva ke knižní předloze pro zfilmování. (Yorkcz)
  • Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)