Problém tří těles

• USA 3 Body Problem (více)

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Recenze (235)

o existenci knížky sem sice do prvních trailerů neměl ani ponětí a i když je mi jasné, že pro potřeby seriálu se hodně zjednodušovalo tak si mě tvůrci zaháčkovali na první dobrou a už teď se nemůžu dočkat dalších sérií (doufám že budou) a samozřejmě knížek na které se vrhnu hned jak přijdou. 3 body problem rozhodně není tuctová sci-fi a celkem chápu že jí ne každý zkousne. Mě se ovšem ten ústřední nápad, který přináší nejednu zajímavou a nejednoznačnou otázku, hodně líbí  a nad některými věcmi, které seriál nadhodil budu asi ještě nějakou dobu přemýšlet. Možná že až si přečtu knížku tak budu tuhle adaptaci vnímat jinak, ale to je problém mého budoucího já a do té doby bude spokojenost na maximu...90% ()

L_A_D_A_S

Jak to asi může dopadnout, když Netflix vezme takřka dokonalé čínské sci-fi a začne v něm plnit kvóty na menšiny a LGBTQ+. Hlavního hrdinu, čínského vědce s mnohaletou kariérou v oblasti nanovláken ztvárnila latinskoamerická sexbomba, k tomu tam přidáme ještě pár dalších teenage herců všech ras, nikomu není divné, že ve 20 letech jsou to všechno supervědci (v knize samozřejmě ani nejsou). Čínského detektiva Shi ztvárnil jak jinak než Angličan s homosexuálním synem. Jak říkávala babička, bídu na nás. Nic jiného si totiž nezasloužíme. Netflix má jediné štěstí, že děj knihy je tak skvělý (i když v seriálu jsou z něj pouze hlavní motivy), že i kdyby v něm hrál Langmajer a Veronika Khek Kubařová, furt to bude dobrý. ()

Yorkcz

Seriál "Problém tří těles" přináší divákům fascinující pohled do světa vědy, politiky a lidského osudu, který rezonuje přes čas a prostor. Děj se odehrává ve dvou časových rovinách - historická část se odehrává v Číně šedesátých let, zatímco současná část se odehrává v roce 2024. Tento osmídílný počin sleduje epické rozhodnutí vědců, které má důsledky pro celé lidstvo. Prvních pět dílů nabízí napínavou a akční jízdu, přičemž každý díl překonává předchozí svou intenzitou. Vrcholným bodem se stává epický pátý díl, který zanechává diváka naprosto pohlceného. Avšak, jak se série blíží ke svému konci, bohužel kvalita klesá. Šestý díl začíná ukazovat první známky únavy a osmý díl, který měl být vrcholem, je spíše zklamáním. Závěr je divný a neuspokojující, přičemž se zdá, že je úplně mimo smysl knižní předlohy. Možná by bylo lepší, kdyby série skončila po pátém dílu, který představoval vrcholný bod napětí a emocí, místo aby pokračovala do neuspokojivého finále. Pochválit však musím snahu seriálu přizpůsobit knižní předloze moderní době. I když se snaží zůstat věrný svému základu, adaptoval se na současný vkus a prostředí. Celkově lze říci, že "Problém tří těles" je pozoruhodným a ambiciózním počinem, který nabízí divákům hluboké myšlenky a napínavé zápletky. Nicméně, sestupující kvalita a problematické zakončení, které je úplně mimo smysl knižní předlohy, snižují celkový dojem série, přestože prvotní části zůstávají nepopiratelně kvalitní. ()

misstake

Na zpracovní kultovní čínské předlohy tvůrci oblíbené Hry o trůny jsem se těšil. Dopadlo to podle mě dobře. Hodně zkratkovitosti a nevysvětlenosti, co mě vede k tomu, že si předlohu chci přečíst a jsem rád, že mě seriál k tomu dokopal. Celkově to mohlo být bombastičtější a efektnější, ale jsem spokojen a těším se na další série. ()

agentmiky

Vůbec jsem nevěděl, co od toho mám čekat (předlohu jsem nečetl). Nějak v nitru jsem doufal, že se z toho vyklube překvápko. Po zhlédnutí jsem ale v rozpacích...Samotný koncept mi přišel naprosto skvělý, jenže autoři se za mě vydali směrem, který nepatří k těm atraktivnějším pro diváka. Jinak audiovizuál bez sebemenší připomínky na jedničku (tohle si NF pohlídal). Pár nápadů přímo geniálních (třeba likvidace lodi tím nanovláknem...to jsem čuměl jako puk). I atmosféra místy funguje! Ale ten samotný příběh mě nedokázal zaháčkovat tak, jak bych si v ideálním případě představoval. Určitě dám šanci druhé sérii, až přistane na naše obrazovky. Potenciál v tom rozhodně vidím. Za mě dávám 6/10 ()

• „Vtip“, který Dr. Wenjie (Rosalind Chao) vypráví Saulu Durandovi (Jovan Adepo) je skrytou metaforou na jednu z teorií, proč lidstvo zatím neobjevilo žádné známky inteligentního života mimo naši sluneční soustavu, Jde o teorii tzv. Temného lesa, kdy se civilizace ve vesmíru obávají prozradit svoji polohu či dokonce existenci, aby nebyly vyhlazeny v nekonečném boji o suroviny v konečném vesmíru. Mimo jiné jde také o název druhé knihy z této série, která tento název popularizovala. (spacemaster)
  • Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)