Trailer 6

Epizody(8)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 6

Recenze (230)

Dadel

Nelze se ubránit srovnání s čínskou verzí. Každá má svoje klady a zápory. Největším kladem téhle je, že je mnohem svižnější. První knihu sfoukne ne za osm, ale dokonce za pět dílů (čínská za 30). Daní za to je mnohem větší zjednodušení a víc změn v příběhu. Bohužel i přes značně kratší stopáž jsou i zde zbytečné odbočky. Oproti knize jsou zde jiné postavy (nejen národností, což by nevadilo, chápu, že mezinárodní publikum nechce koukat na samé Číňany) a některé jsou dokonce navíc. Stejně jako čínská verze se to nevyhnulo obsazování modelek do rolí špičkových vědkyň, což nepůsobí zrovna věrohodně. Docela nečekaným rozhodnutím je, jak jsem již uvedl, že první kniha končí již pátým dílem, který je tak předčasným vrcholem série, a zbylé tři díly jen naťukávají začátky druhé a třetí knihy (které se odehrávají částečně paralelně). Tím se tvůrci částečně připravili o pořádný cliffhanger, ale budiž. S tím souvisí i to, že zatímco v dalších dílech knihy se většina postav vymění, tady se pokračuje s těmi stejnými, které přebírají role úplně jiných knižních postav. Opět, chápu, že divák nechce, aby se v seriálu moc měnily ksichty, ale působí trochu divně, když každý člen party kamarádů najednou dostává různé důležité funkce spasitelů lidstva. Jsem zvědav, co s tím udělají v dalších sériích, které se mají odehrávat o stovky let později. Druhá a třetí kniha jsou mnohem lepší než první, tak by to chtělo moc to nepřehánět se změnami. Asi se víc těším na druhou čínskou sérii, ale u obou se děsím rozpočtu, který, pokud nebude značně navýšen, nebude na důstojné zpracování druhé a třetí knihy stačit. I americká verze vypadá poměrně lacině a triky ve scéně přeříznutí lodi vypadají hůř než u Číňanů. I přes všechny výtky je to ale zábavný seriál, primárně ale díky kvalitě předlohy. ()

Viktooorka

Komentář obsahuje spoiler. Knížku jsem nečetla a nevím, jestli chci 🤣 Ale seriál má tolik trhlin, že vlastně i když se jeví jako slušné sci-fi, tak mám pocit, že z nás autoři dělají blbce. Jako chápu myšlenku "musí se zastavit pokrok lidstva, aby nebylo na lepší úrovni než mimozemšťané" .. Ale oni jsou teď na takové úrovni, že s lidstvem komunikují na 400 let vzdálené lodi v reálném čase a nedokážou svou technologií docílit, ať se vyhladíme sami a ba dokonce odhalí, svůj plán, aby mělo lidstvo 400 let vymyslet plán? Wtf? NECHÁPU TO!! 🙈🤣 ()

kenkaku

Vrchol nabubřelé idiocie ve vypatlaném woke hávu. Seriál začne na začátku plácat dohromady několik nesouvisejících (prvoplánově zajímavých) témat a když konečně ten slepenec začne propojovat, zůstává jen jedna zcela nesmyslná linka, co ani neumí obhájit logiku hlavní myšlenky. Podrobně u jednotlivých epizod. ()

HydraCZ

Knihu jsem zatím nečetl, ale byl jsem hrozně zvědavej o čem vlastně "nejlepší Sci-Fi současnosti" je. No a musím dát za pravdu, že se zde dějí věci, které jsou neokoukané, dost originální a naprosto hlavuodstřelující... I když mám furt pocit, že z toho mohli vytřískat trochu víc. Víc emocí, víc napětí, větší dopad na svět i na diváka a s příběhem nemuseli tolik spěchat. Celý je to prostě trochu Netflix. Co se nedá ale upřít je ten příběh a momenty spojené s mimozemskou civilizací San-Ti. Záhadná videohra, blikající hvězdy, vyslaný signál do Slunce, loď Judgment Day, oko na obloze, sofony nebo samotný problém tří těles. Tím jak je spousta věcí vědecky podložených, tak je strašně zajímavý to sledovat a musím říct, že podobný nápady jsem nikde jinde neviděl. Dokonce jsem kvůli tomu seriálu začal nakoukávat videa o vesmíru, čtvrtých dimenzích, Fermiho paradoxu, atd. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby Netflix stejně jako u podobně laděného 1899 seriál zrušil. Druhou sérku bych si klidně dal, i když, potom, co jsem si přečetl plot druhý knihy, nevim, jestli by se jim to podařilo zfilmovat. :/ 7/10 ()

J*A*S*M

Během prvních dvou epizod jsem uvažoval, že sledování ukončím - vůbec mě to nebavilo. Ty dva hlavní mysteriózní motivy řešené na ploše prvních dvou dílů mě vůbec nezaháčkovaly. Odpočet whatever, tajemná videohra mi vyloženě lezla na nervy. A moc tomu nepomáhaly ani postavy, u žádné se mi nezdálo, že by mi měla nějak přirůst k srdci. K zapnutí dalšího dílu mě vždy přinutilo až pár posledních minut se zajímavým cliffhangerem. No od epizody třetí, v níž se naplno ukáže, o co vlastně v celkovém měřítku jde, mě 3 Body Problem bavit začal. Ten námět je fascinující. Cítím ale i jako nečtenář, že se z knižní předlohy muselo výrazně škrtat. Řada věcí vzbuzuje otázky. Jsou to nevysvětlitelné nesmysly, nebo jen nevysvětlené jednotlivosti, které kniha na větší ploše dokázala podat lépe? Pokud se Benioffovi s Weissem neco povedlo, tak vzbudit ve mne chuť si knižní trilogii přečíst. ()

Zajímavosti (8)

• Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)
  • Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Billionář Lin Qi chtěl převést čínský sci-fi román „Problém 3 těles“ do globálního hitu, pracoval s Netflixem a tvůrci Hry o trůny (od r. 2011). Bohužel nedožil se premiéry, když byl otráven kolegou v Šanghaji v roce 2020. Tento kolega, Sü Jao, 43letý bývalý manažer Linovy společnosti, byl v březnu 2024 soudem v Šanghaji odsouzen k trestu smrti za Linovu vraždu. Lin Qi vlastnil práva ke knižní předloze pro zfilmování. (Yorkcz)