Jak se dá využít volný čas při prodávání v bistru? Tahle parta vám to rozhodně ukáže. Jsme v Americe 80. let, kluci experimentují s drogami, a co připomíná holku, to se snaží přimět k sexu. Navíc se vždycky v dohledu najde nějaký šašek, který se snaží být vtipný… (oficiální text distributora)

Recenze (172)

Hennes

Spicoli v podání Seana Penna a jeho profesor amerických dějin Hand byli pro mě tím nejlepším v americké teenagerské komedii. Jedná se o předchůdce dalších desítek komedií, které později vznikly na podobné téma, takže určitě film nadčasový. Je tu i víc toho sexu než-li v pozdějších komediích a vtipné to je určitě také. ()

dzej dzej

Plusy: nostalgicky zidealizovaná atmosféra vášnivého mládí, velká erotická otevřenost (o co jiného hrdinům taky jde...),debut několika velkých hereckých hvězd (Sean Penn, Jennifer Jason Leigh, Forest Whitaker). Minusy: přílišná figurkovitost jednotlivých postav a přílišná epizodičnost celého děje - každá z postav je stereotypně načrtnuta jedním či dvěma povahovými rysy (zkušená kamarádka, šprťák, vyhulenec...), děj pak působí spíše jako sled k sobě přilepených scén. Film v tomto ohledu v mnohém připomíná české studentské komedie z třicátých let (Škola, základ života a Cesta do hlubin študákovy duše). Jen na okraj: v našich luzích a hájích vzniknul ve stejném roce poněkud jiný a přesto v lecčems podobný film - Sněženky a machři. Jen na úplný okraj - Nicloas Cage se ve filmu opravdu mihne, a to dokonce dvakrát (pracuje s Bradem ve fast foodu a obevuje se mezi diváky na zápase amerického fotbalu). ()

Rocky62

Tohle jsem už dlouho chtěl vidět. Film, jenž má svého ducha, potěší kupou výtečně zpracovaných filmařských prvků a zároveň ukazuje jak má správná americká komedie pro teenagery vypadat a ne jak nemá vypadat (prci, prci, prcičky). Divák se dočká kvalitních a vtipných hereckých projevů (Sean Penn) a myšlenka rozhodně není kýčovitá. Jsou tu cool scény (výuka orálního sexu), pohár vtipu je nad mírou, zkrátka čistá "teen" komedie jak má být. 80% ()

gudaulin

Kategorie amerických teenagerovských komedií ve mě už dopředu vyvolává neblahé pocity a představu zábavy ze suterénu, nicméně musím uznat, že Zlaté časy na Ridgemont High se obvyklým představám vymykajíi, i když rozhodně nejde o výjimečný film ve smyslu nového úhlu pohledu nebo artového obsahu. Kupodivu stačí, když si snímek uchovává určitou úroveň, je obsazený kvalitními herci a je zrežírovaný bez snahy za každou cenu se podbízet. Divák v něm vlastně najde tytéž motivy, které jsou jinak pro teenagerovské komedie typické, tedy nevybouřené hormony se spoustou dialogů o sexu (a leckdy i nejen dialogů) se vzájemným pošťuchováním mezi studenty navzájem a jejich profesory. Je zajímavé sledovat herecké počátky Seana Penna a zejména Jennifer Jason Leigh. Pro mě příjemné překvapení, celkový dojem: 75 %. ()

misterz

Pravdepodobne pramatka všetkých typických amerických komédií a paródií zo stredoškolského prostredia. Narozdiel od jej neskorších trápno-klišoidných a obohraných detí, dýcha sviežosťou a príjemným, nenúteným humorom. Zábavný bol už len pohľad na S. Penna alebo N. Cagea čoby usoplených stredoškolských cucákov. Ach, ten čas tak strašne letí.... 75/100 ()

Zajímavosti (48)

• Nabídku na Jeffa odmítl Christopher Reeve. (Kulmon)
  • Scéna, kde Linda učí Stacy jak provádět orální sex se původně měla odehrávat v horké kádi s oběma dívkami nahými. Aby se vyhnulo označení filmu "X", byla přesunuta do školního bufetu. (Kulmon)