Legendární kreslená sci-fi z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let HEAVY METAL byla ispirována stejnojmenným mezinárodním časopisem. HEAVY METAL vtahuje diváka do jedinečného světa zábavy, ve kterém se spolu snoubí film, hudba a výtvarné umění. (oficiální text distributora)

Recenze (171)

okkac

Velmi úchylný povídkový animák, kde o krev ani o velmi vyvinuté nahé děvy není nouze. Každá povídka je typická trochu jiným animačním stylem a dobou a místem, kde se odehrává. Nejvíc mne zaujala hororová část na palubě bombardéru B-17, kterou napsal Dan O'Bannon. Velká pochvala za rockověmetalový soundtrack většinou uvozující daný segment. A i ten orchestrální není špatný. ()

Bobik9

Mám rád animáky pro dospělé, které jsou laděné v podobném stylu. Nicméně jsem po slibném začátku čekal mnohem víc. Autoři si s animací slušně vyhráli a vytvořili graficky pěknou podívanou, ovšem dějově je to slabota. Krátké příběhy související pouze poletující zlou zelenou koulí. Kreslené postavičky souloží, zabíjejí se, sjíždějí se...Ano, jednou se to vidět dá a trochu to pobaví, ale podruhé bych si to už nepustil. ()

OG_Swifty

Heavy Metal jsem nesledoval, protoze v dobe vzniku casopisu (a potazmo filmu) jsem byl jeste na houbach. Nicmene jednotlivy pribehy mi prisly cool i ted - noirovka s taxikarem, zombies behem 2. svetovy, DEN nebo Taarna. Proste krome dvou pribehu (Kapitan podvodnik + mrdani s robotem) to bylo dobry a graficky zpracovani nasili a nudity tomu slouzi hezky na cti. A samozrejme kulervouci soundtrack navrch. ()

TomX2

Spočiatku ma to bavilo, no postupom času ma to prestalo baviť a nejako som to už dopozeral. Najprv sa film uberal vtipným smerom, neskôr cez podivné sci-fi a nakoniec nudnou výpravou za neviem čím (nemyslím si, že to čo sa tam odohralo dáva dvakrát zmysel), čo pre mňa bolo síce na jednu stranu nezáživné, na druhú to držala celkom pekná Taarna, na ktorú sa mi pozeralo celkom dobre. S animáciou problém nemám a minimálne prvá a posledná časť sa mi páčila, takže som dá sa povedať spokojný. ()

tempus

Viděno v sobotu v TV. Už galerie jsem tušil, že to bude něco odlišného, od toho co jsem viděl dosud. Na začátku je to nic moc, ale další povídky jsou lepší a lepší. Tento film je vlastně soubor, který vypráví jakási kulička zla, přičemž pointa se ukáže až úplně na konci (Spoiler-pokolení vyvolených (přemožitelek) žen al´a Wonder Women konec SPoil). V průběhu sledování jsem si vzpomněl na jeden film, který nemá nic společného, že je také o jedné kulaté věci (Odysseus a hvězdy). PS: pokud by někdo chtěl natočit soubor povídek Příliš vzdálený svět, tak jedině se stejnou animací a výtvarníkem. PPS: do soboty jsem si vzpomínal na Akiru (zřejmě je to filmový zážitek, který mi vydrží rok. Před tím byla jen trilogie Matrix) až příliš často. Teď mě to dost opustilo a trochu ho nahradil Heavy metal. PPPS: pokud ho neviděli a moc o něm nevíte, tak to je lepší, protože si ho víc vychutnáte. PPPPS: Soundtrack je takový, jaký soundtracky mají být. Občas výrazný; naprosto přebíjí obraz, někdy je úplně v pozadí, skoro neslyšný. Ale pořád tam hraje. ()

Zajímavosti (17)

• Podstatnou částí filmu je soundtrack, na který přispělo celkem třináct dnes již legendárních kapel jako například Black Sabbath, Devo, Nazareth nebo Cheap Trick. (Olík)
  • V titulcích je jako hlas vůdce Barbarů uveden Vlastra Vrana, ale správně je to Vlasta Vrana a je to kanadský herec narozený v Norsku českým rodičům, kteří se do Kanady přestěhovali v jeho čtyřech letech. (Petsuchos)
  • VHS z roku 1996 obsahuje i nepoužitý příběh "Země Nikdykde". Tento příběh je na DVD z roku 2000 černobíle uvedený jen ve vystřižených scénách. Doprovází ho píseň "Time" skupiny Pink Floyd. (Terva)