Hádej, kdo je vrah

• USA Bodies Bodies Bodies (více)

Skupina bohatých dvacátníků plánuje večírek na odlehlém rodinném sídle. Společenská hra se rychle vymkne kontrole a stane se smrtelně nebezpečnou. Svěží a zábavný pohled na falešné přátelství. (HBO Max)

Recenze (91)

Israha

Dost rozporuplná záležitost, která pobaví cynickou pointou a trefným sekáním do neduhů Generace Z, ale nezvládá toto vše zaobalit do patřičně záživného a strhujícího hávu. Jako slasher to v podstatě nefunguje a to do té úrovně, že bych se i hádal o subžánrovém zařazení (je to spíš thriller s pár slasherovými prvky) a záměr plošně se vysmát "zetkařům" a jejich životnímu stylu vede k nutnosti přetrpět opakované výlevy skupiny postav, které by dnes Lou Fanánek Hagen mohl vesele použít na reedici obalu k desce "Soubor kreténů". A to vás prostě kdovíjak zajímat nebude, chcete tajemno, napětí (dobře, to tu místy je, ať nežeru) a možná i nějakou tu brutalitu (zde se šetřilo hodně), na sledování trapných půtek vyhoukané omladiny jsou tu reality shows. Ale neříkám, coby takový ten moderní "whodunnit?" thriller to občas špatné nebylo, scénář i režie by nakonec mohla být mnohem horší. Tak 5/10. ()

Flopik

Som naštvaný nakoľko ono to mohlo byť fakt super ALE. Celý film sledujeme hrozne uškriekané baby jak chodia po dome a furt na seba kričia. Raz to prežijem, ale celý film ? Bolo to neskutočne otravné. No a za druhé, ako komédia to nevyšlo ani v najmenšom. Reálne som sa zasmial raz na konci, keď odhalili pointu filmu. Tá to celé tak skvelo vysvetlí a je naozaj podarená. Dojem to však už nenapravilo. ()

Juto

Po prečítaní zhrnutia zápletky som bol na film nadšený, no film dopadol pre mňa úplne opačne. V podstate ide o to, že sa skupina priateľov stretne a zahrá si hru hádaj, kdo je vrah a potom jeden z nich bude zabitý. Väčšinou sa film zameriaval na pokus študovať rozklad ľudí v dôsledku podozrenia. Scenár a celé obsadenie pôsobí naozaj uponáhľane, niektorí z týchto hercov sú skvelí, len spolu dobre nefungovali. Tento film vôbec nie je slasher, ale skôr je to hlúpa dráma. 4/10 ()

za začátku je Bodies Bodies Bodies celkem otravné, pak se ovšem celkem rozjede a chvilku je to slušná zábava ala Vřískot a jemu podobné filmy.Pak ovšem přijde pasáž, která je opět uječená a otravná a až ve finále přijde zvrat, podle které to celé nejspíš mělo být něco jako parodie na slashery. To by samo osobě nebylo špatné, jenže to z celého filmu není absolutně poznat a divák ho tak bude brát jen jako další v nekonečné řadě teen vyvražďovaček. A v tomhle žánru je to bohužel jen podprůměr s celkem slušným soundtrackem...40% ()

tenebrae86

Úvodní asi půlhodina, kde se seznamujeme s vrcholně nesympatickými postavami za doprovodu naprosto otřesné hudby, byla až nesnesitelná. Naštěstí po první mrtvole atmosféra zhoustne, děj se stane příjemně napínavým a mezi osazenstvem začne relativně uspokojivá vybíjená. "Humorné" hlášky jsem sice moc nepobíral, ale závěrečná pointa byla docela vtipná, takže jsem se nakonec i zasmál a jsem rád, že jsem ten strašný úvod vydržel. Tři hvězdičky akorát. ()

Zajímavosti (41)

• První návrhy scénáře Kristen Roupenian původně obsahovaly odhalení vraha. Halina Reijn a Sarah DeLappe se však rozhodli, že se závěr bude ubírat jiným směrem. Líbilo se jim, že smrt postav je „jejich vlastním dílem“. „Základním tématem filmu je: „Je vrah mimo vás, nebo je ve vás? Jsme bestie, nebo jsme civilizovaní?‘“ vysvětlila Reijn. (Johnny.ARN)
  • Logo A24 je v traileru navrženo s jasnými neonovými světly, která odrážejí svítící tyčinky přítomné na večírku. (Johnny.ARN)
  • Amandla Stenberg (Sophie) napsala filmové kritičce Leny Wilson z New York Times poté, co Wilson ve své recenzi označila film za „95minutovou reklamu na výstřih“, a napsala: „Recenze byla skvělá, možná kdybys dala oči pryč od mých koz, mohla ses na film podívat.“ (Johnny.ARN)