Noomi Rapace ve filmu o postapokalyptickém světě, ve kterém musí šest vojáků tajně přepravit záhadný balík přes zamrzlé souostroví. (Netflix)

Recenze (211)

JohnSmith

Švédská apokalypsa v barvách Netflixu. Ze začátku to vypadalo dost zajímavě a jelo se podle klasického scénáře: různorodý tým, důležitá mise, postupné odpadávání členů týmu, pochybnosti o misi. Nebylo to sice špatné, ale druhá polovina filmu, krom pár akčních scén, poměrně nudí. K tomu nesympatická Rapace. ()

Noomi Rapace v Postapo-Thrilleru, který nevyužívá svého potenciálu naplno, ale jako neurážející jednohubka na mne fungovala. Film začne docela hutným realistickým úvodem, kde celá atmosféra je docela aktuální a klidně za pár týdnů podobný scénař můžem prožívat sami, takže díky tomu je film rozhodně poutavý a bavil mě. Jde vidět, že začínající režisér Adam Berg nemá moc zkušeností, ale rozhodně talent má. Moc se o samotné válce nedozvíme, jde se rovnou na věc-Operace Black crab, kde skupina vojáků má za úkol přenést záhadný balík přes zamrzlé souostroví a pokud mise uspěje, mohou ukončit válku. Z herců bez debat kraluje Noomi Rapace a Dar Salim, potěší fajn kamera, vizuál i hudba a pár dějových překvapení s docela šokujícím twistem a né úplně typickým závěrem. Akce je málo a moc nestrhne, ale o tu tu zde naštěstí nešlo. Vojáci na bruslích super a zamrzlý hřbitov nejspíš nejatmosféričtější scéna filmu. Kdo očekával akční řežbu bude zklamaný, ale jako atmosférické postapo-Drama s tím problém nemám, bavilo mě to. Příběh 3/5, Akce 3/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 3/5 Hudba 4/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 4/5, Napětí 2/5, Emoce 3/5, Herci 4/5. 65%. ()

castor

Docela dost blbé načasování. Každopádně to začne poměrně nadějně. Noomi Rappace s malou dcerou uvízne v zácpě, záhy zjistí, že za to nemůže hustý provoz, ale ozbrojení muži v kuklách. Brzy cestuje ponurými kulisami v nákladním vlaku. Bez dcerky, ale s bouchačkou v ruce. Vzápětí se stává součástí tajné mise, kdy má přes zamrzlé vody dopravit zařízení, které může válku ukončit. Po několika dekádách je totiž souostroví mezi pevninou a otevřeným mořem pokryto ledem. Vojenskou techniku neunese, vojáky na bruslích ano. A právě led měl být hlavním lákadlem tohohle thrilleru. Jenže osudy vojáků klouzajících se po nestabilním ledu na nepřátelském území mohly mít o dost silnější atmosféru i nápaditější akční momenty (do poloviny to platilo). Válečný konflikt není jasně definovaný – jak to všechno začalo, co se stalo, kdo vlastně bojuje? Tvůrci sice vytvoří pocity strachu a zoufalství, ale postupem děje o ně přicházejí. A samotné finále pak „úplně“ změní prostředí a ztratí dramatičnost a napětí. Přitom červená na bílém sněhu vždycky vypadá úžasně. Nakonec jen další pásovka z Netflixu. ()

Martrix

Adam Berg je jen o jeden den mladší než já. Je to tedy dospelý člověk, který by měl být schopen nějaké sebereflexe a soudnosti. Ale dobře, soudnost ani spisovatelské nadání nemá. To není na kulku do hlavy. Ale čekal bych, že tak hloupý scénář neprojde do produkce v Netflixu. Že ho zmačká a zahodí už někdo, kdo je pověřený prvním posouzením. Nebo že ho nepustí dál antispamová ochrana, pokud ho Berg poslal mailem. Nesnáším sci-fi, která mají jeden dobrý nápad, atraktivní lokace, slušné herce... ale  hloupý scénář. Ne špatný...ale hloupý. Ani jedna postava se nechovala normálně a jejich motivy by fungovaly, snad jen kdyby všichni měli IQ 70. A myslím tím všichni. Jak skupina krabů, tak nepřátelé i spojenci. Když tak o tom přemýšlím, tak je to skoro až kuriozita...opravdu všechny postavy udělaly, nebo řekly nějakou fatální blbost. Svět nepříliš vzdálené budoucnosti, je v tomto podání nejspíš napaden nějakou mozkožravou houbou. Asi díky ní se do sebe v bratrovražedném boji, pustili bílí a černí... vysvětlení kdo, proč...Berg nenabízí. Ale to by nevadilo, nebylo by to poprvé, kdy je divák vhozen do děje. Ten příběh byl zprvu soustředěný spíš na motivaci hlavní postavy splnit misi. Ale moc to nefungovalo, takže si musí divák vystačit s těmi působivými scénami na ledě. Dlouho mě nějaký film tak neotrávil, jako tahle pitomost. Přitom rozjezd byl slušný, ty hlouposti a za vlasy přitažené momenty, jsem považoval za rafinované scénáristické fintičky, které budou v pravou chvíli součástí twistu, nebo odhalení. Tak ani náhodou...byly jen součástí primitivního scénáře. ()

TheEvilTwin

Když člověka film absolutně nezajímá už od prvních minut, asi je něco špatně. Když k tomu současně přidám faktor, že jako jeden z mála mám k Noomi Rapace poměrně velkou averzi, většina jejich rolí ve filmech (i když dobrých) mi přijde průměrná a celkově je mi nesympatická, je na světě celkem průser. Dějově nestrhne a herecky ani akcí také ne. Film měl předpoklady dobýt akční žánr novým nápadem, ale paradoxně je výsledek úplně opačný. ()