Obsahy(1)
Ekosystém země se v blíže neurčené budoucnosti zhroutil. Třináctiletá houževnatá Vesper, která žije se svým paralyzovaným otcem, se snaží obstarávat obživu, jak to jde, a zároveň ve své laboratoři experimentuje s biologickými materiály. Když jednoho dne najde v lese záhadnou ženu, doufá, že ji zavede do Citadely, místa, odkud mocní rozhodují o osudu zbytku světa. Kristina Buožytė a Bruno Samper umně využívají kulis lesnaté litevské krajiny, do níž zasadili děj této dystopické sci-fi, a díky kombinaci silných hereckých výkonů, jedinečného výtvarného konceptu a nápadité hudební složky přináší divákům vskutku komplexní audiovizuální zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (4)
Recenze (81)
zajimave, ale dost nuda... chyběl tomu nějaky motor, ten soused mohl byt třeba vic agresivni a dát tomu nějaky řiz, který tak bohužel museli dodat až na posledních několik minut mimozemští lebkouni. Nebylo tam ani nijak extra vysvětleno co se proč a jak děje a jak funguje tahle nova společnost, díky tomu se to samo připravuje dost o napětí, protože jako divak celou dobu jsem v informačnim "šeru", ale nebylo to uplně zle. ()
Úžasný visuál, je jasné, že se jedná o nízkorozpočtový film, ale to jak vyobrazili svět je neskutečné. Samozřejmě podobnému světu by slušelo více peněz a lehce akčnější děj. Jinak musim uznat, že když člověk akceptuje ten Fallout svět a to, že se nejedná o Dunu, tak se celkem baví. Některé scény jsou ale zbytečně natahované. ()
Audiovizuálně skvostné. Dystopický svět v tomto podání, vzbuzoval smutek i přesto, že jeho obyvatelé stále bojovali a postava Vesper beznaději nepropadala. I když mi ten koncept zhrouceného ekosystému moc nevoní, velmi rád přimhouřím oko, protože ten zbytek zaslouží velké uznání za nápady i zpracování. Takhle to má vypadat. Naštěstí se tvůrci nepouštěli do zbytečně velkých akcí jako kdysi Garland. V tom komorním a poetickém duchu, kdy má atmosféra navrch před hereckou a scénáristickou exhibicí, to je sice pomalejší...ale kam by jste nakonec v soumračné budoucnosti lidstva, chtěli spěchat? Kdyby to občas obsahově neskřípalo, byl bych nadšený...takto jsem "jen" velmi spokojený. ()
Vynikajuce napady s biodiverzitou a syntentickou biologiou v tomto nekonvencnom sci-ficku. Mlada Raffiella, ktoru som prvykrat videl v Miss Peregrine je v roli mladej "vedkyne" podarena. :) Uplne iny pohlad bol mimoriadne osviezujuci. Zaverecna pesnicka bol pre moje usi absolutny vokalny zazitok. Spevacka sa vola Yorina a pesnicka "Just a wave". You're welcome. Btw. kedy si Eddie Marsan zahra rolu, kde nehra hajzlika, ci divny charakter? :) Odporucam pre fanusikov/-cky sci-fi. Rozhodne vas film bude mat cim prekvapit a len postupne podhaluje okolnosti, v ktorych sa pohybuje. 60% Nadnesene stvorhviezdie. ()
Ale jo, na jedno zhlédnutí to je fajn a taky stojí za to vidět, jak funkční to má vizuál, jak solidně je to natočené a jak kreativní svět tvůrci vytvořili. Škoda jen, že se v něm neodehrává něco rozvinutějšího, protože mi to ve výsledku přijde dost průměrné, na dvě hodiny nedostačující a bohužel si mě moc nezískala ani jedna z postav, takže mi tu chybí i nějaký silnější dojem. Určitě ale cením, že je to ryze žánrový film a na víc si to nehraje, protože jsem se obával další generické ekoagitky se silnou mladou hlavní hrdinkou, která nemá žádný jiný charakter než že je neohrožená a vlastně dokonalá, jen chudák nepochopená. Ne, spíš je sympatická a nechová se na svůj věk nijak přehnaně. Tohle bylo docela osvěžující a do jisté míry i originální, jen jsem v tom postrádal hmatatelnější emoce, ale co jsem viděl od Buožyte, tak to vypadá, že s tím má problém častěji - i když jsem od ní viděl jen krátký příspěvek do druhé Abecedy smrti. Čisté tři hvězdy jsou ale opravdu tak akorát. 3* ()
Galerie (25)
Zajímavosti (3)
- Žádná scéna nebyla natočena pomocí zeleného pozadí. Většinou jde o vylepšení záběru skutečné rostliny nebo létajícího stroje, či jsou použity klasické mechanické efekty. CGI efekty byly použity, jen když to bylo absolutně nutné. (mnx)
- Létající dron, sloužící ke komunikaci s otcem Vesper (Raffiella Chapman), je buď CGI, nebo opravdový dron. Ten byl velmi hlasitý (jako sekačka na trávu) a když se herci kvůli hluku nemohli sousředit na dialogy, byla to CGI verze. (mnx)
- Kameraman Feliksas Abrukauskas se pro světlo filmu inspiroval u obrazů Johannese Vermeera a Rembrandta. (mnx)
Reklama