Režie:
Paul AusterKamera:
Alik SakharovHudba:
Graeme RevellHrají:
Harvey Keitel, Richard Edson, Kevin Corrigan, Mira Sorvino, Victor Argo, Gina Gershon, Lou Reed, Vanessa Redgrave, Mandy Patinkin, Willem Dafoe (více)Obsahy(1)
Izzi má rád jazz i svůj saxofon, ale obě lásky teď musí nechat ležet stranou, protože v baru kde hrával došlo k přestřelce a Izziho zranění bylo natolik vážné, že už nemůže hrát. Díky tomu upadá do deprese, umocněné snahou všech jeho bližních, kteří se o něj chtějí starat. Naštěstí najde tajemný modrý kámen s telefonním číslem a ten ho zavede až k mladé herečce Celii, která hledá někoho, koho by mohla milovat. Okoralý umělec možná na první pohled není tím pravým, ale kámen má magickou moc a pod jejím vlivem se do sebe ti dva zamilují. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (45)
Pokud byli na plátně Sorvino a Keitel, bavil jsem se moc, jakmile se objevil Dafoe, už to nebylo ono. Ne, že by hrál špatně, ale byl jsem nastaven víc na romantický příběh s trochou té mystiky než na to, co se z toho vyklubalo. Konec mě překvapil, ale ono to ani jinak dopadnout nemohlo vzhledem k tomu, jak byl celý příběh zkonstruován, a rozhodně mě to nevadilo. ()
Trochu jako byste vzali Mulholland Dr. (čímž Austera nehodlám nařknout z plagiátorství, ta asociace je hodně volná a hlavně tu Lulu byla o tři roky dřív), ubrali většinu temnoty a neprůhlednosti a nahradili ji křehkostí téměř motýlí. Napoprvé jsem se cítil několikanásobně podvedený (počínaje tím, že se ve filmu o saxofonistovi hraje na ságo asi dvacet vteřin, a konče… na první dojem samoúčelnými úhybnými manévry ve vyprávění, bez spoilování to neumím říct konkrétněji), ale stejně to ve mně nechalo pocit hřejivého zážitku. Podruhé, když už jsem věděl, co nemám čekat, jsem se v té vlastně nesložité, a přece ne tak docela triviální lyrické symbolice krásně rozpustil. — Domácí úkoly: Pandořina skříňka, Murphy ()
Paul Auster je jeden z najoriginálnejších amerických spisovateľov posledných rokov - ale žiaľ, mizerný režisér. Takže Lulu síce drží nad vodou skvelá, "lynchovská" story, ale dosť ju potápajú režisérske neobratnosti (napr. aj práca s hercami) vďaka ktorým sa občas aj taký týpek ako Harvey Keitel zjavne cítil na pľace nesvoj. Aj tak nemôžem dať menej ako štyri hviezdičky. V dnešnej dobe absencie silných príbehov totiž Lulu žiari ako diamant. ()
Krajně podezřelé v maličkostech, které vám nesedí a tak hádáte, jestli je to záměr nebo prostě jen špatný film. Po předčasném odhalení pointy jsem došla k názoru, že obojí, ale zvědavost mě přesto postrkovala kupředu, vstříc něčemu, co mně přeci jen zavře ústa, zívačkou však došlo k pravému opaku... Odnáším si tak pouze příjemný pocit z přítomnosti Harveyho Keitela i Miry Sorvino a úsměvný postřeh ohledně papuly Giny Gershon - Joker bez jizev či dokreslených kontur, hmmm :-) ()
Byl Izzi skutečně těžce zraněn nebo zemřel? Osobně se přikláním k té druhé možnosti, protože spousta věcí to mu přímo nahrává a navíc je pro mě tato varianta hrozně lákavá. Jestli jsem tvůrcům filmu naletěla, tak to mám za svou důvěřivost. Ale ať dělám, co dělám, tak mi tato možnost pořád vychází jako ta nejschůdnější a nejmyslitelnější. Willem Dafoe je ďábelský. ()
Galerie (21)
Photo © José Frade S.A.
Zajímavosti (2)
- Postavu Dr. Van Horna psal Paul Auster původně pro svého přítele, romanopisce a nositele Nobelovy ceny Salmana Rushdieho. Produkce filmu ale neunesla finanční nároky spojené se zajištěním bezpečnosti při natáčení (vzhledem k přetrvávající platnosti fatvy ájatolláha Chomejního z roku 1989, která vyzývá k Rushdieho zabití kvůli autorství románu "Satanské verše") a role tak nakonec připadla Willemu Dafoeovi. (LeoH)
Reklama