Režie:
Damián VondrášekScénář:
Sára ZeithammerováKamera:
Kryštof MelkaHudba:
Ondřej HolýHrají:
Alžběta Malá, Samuel Toman, Simona Lewandowska, Pavel Řezníček, Vanda Hybnerová, Dana Marková, Petr Uhlík, Kateřina Císařová, Karolína Lipowská (více)Epizody(10)
Obsahy(1)
Terezu si David vyhlédl na maturitním plese a po celý zbytek noci měl oči jen pro ni. Potkávají se po pěti letech. David dokončuje medicínu a na jejich společnou noc si sotva pamatuje. Tereza ho obviní, že ji tu noc znásilnil, a chce to použít jako téma pro svůj literární debut. David svou vinu ale odmítá. S událostmi maturitního plesu jsou konfrontováni nejen oni dva, ale i jejich nejbližší okolí. Tereza chce uzavřít kapitolu, David ji nechce ani otevírat. Co se tu noc skutečně stalo? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (130)
Záležitost, která přesně sedí do dnešní tak, že skoro nemá cenu urazit nikoho, kdo by snad náhodou nebyl totálně zfanatizovaný. Taky je to téma, které zpracováním udrží, není to jen nějaká nahodilost a navíc je vrstevnatá i mimo tento hlavní problém. Na svou délku a koncept nevídané. Skvělé využití mladých hercům autentičtější promluvy postav a především možnost debatování nad problematikou. Jedna z věcí s největším přesahem. ()
Ty kostýmy nikdy v módě nebyly a snad nikdy nebudou něco tak strašného jsem v životě neviděl .Celý film to neskutečně kazí. Namísto sledování děje člověk prská smíchy smíchy nad tím co si pro něj kostymérka zase připravila za překvapení. Ty hadry by si nevzal nikdo ani na doma natož na párty. Zvuk je taky hodně amatérský, když šustění v pozadí překrývá hlavní dialog. Kvůli těmto detailům je dost těžké sledovat cokoliv jiného. ()
Znásilnil, či neznásilnil? To je to, oč tu běží. Je fajn, že se seriál zabývá tématem znásilnění s absencí černobílého nazírání. Znásilnění už dávno není křičící a bránící se žena uchylákovi v podchodu. Je to všechno nějak rozmazané. Bohužel některé dialogy až příliš šustí papírem a působí občas až trapně edukačně viz rozhovor Davida s Emou v posledním díle. Cením ale obsah, který v tomto případě vítězí nad formou. ()
Dobře natočeno, dobře zahráno, dost depresivně podáno. A zbytečně se to táhlo. Opravdu, na to, co jedna psychicky labilní, sobecká a lesbicky orientovaná kravěna otevře, aby se děj dostal od nuly k nule, akorát s nevratnými vedlejšími škodami, je to rozvleklé. Je zde samozřejmě dobré téma manipulace osoby k vlastnímu prospěchu. Pojem znásilnění, po všem co mu předcházelo, je spíš výzvou k dalšímu "trestnému činu" - dát té holce přes hubu. ()
Natočené i zahrané je to skvěle, ale za mě nereálné. Kocour v troubě a jen tak ležím a čekám až to přestane? Nechci, odmítám, je mi to nepříjemné, ale mlčím, neodtáhnu se, znovu se neohradím? Daný mužský jedinec nebyl vykreslen jako zase až takový syčák, aby nebylo možné usuzovat, že by s ním přeci jen nějaká řeč ještě byla... Nemíním jakkoliv obhajovat i méně obvyklou formu znásilnění, ale spíše než o znásilnění vypráví uvedený příběh o neschopnosti komunikace. Neschopnosti sdělovat své pocity a neschopnosti vnímat pocity druhých. A někteří lidé se tomuto tajnému umění učí celý život. 3.5* ()
Galerie (37)
Zajímavosti (4)
- Byt Terezy (Alžběta Malá) se nachází v obytném bloku Molochov na pražské Letné. (Mara97)
- Kavárna, ve které pracuje přítelkyně Terezy (Alžběta Malá), je ve skutečnosti Café Sladkovský v pražských Vršovicích. (MTHRFCKR)
- Bar, který se v epizodě objevuje, je Waid v pražských Vinohradech. (MTHRFCKR)
Reklama