V adrenalinem nabitém remaku filmu z 80. let vezme bývalý bojovník MMA Dalton (Jake Gyllenhaal) práci vyhazovače v motorestu. Brzy se ale ukáže, že ne všechno je tak, jak se zdá být. (Prime Video)

Recenze (292)

agentmiky

Ano, čekal jsem klasické béčko jako z 90.let, u kterého vypnu veškerou mozkovou aktivitu. Ale popravdě, i tak mě film mírně zklamal. Co si budeme, Jake Gylenhaal na sobě pořádně zamakal, ale nějak mi do hlavní role nesednul. Asi ho z pozice diváka radši vidím v propracovanější kinematografii :D Jinak příběh neskutečně šablonovitý, opravdu nemá čím překvapit (ta romantická linka zde byla tlačená oproti originálu daleko více na sílu). A ano, McGregor v momentě příchodu na scénu pobaví. Ale sledovat tu jeho teatrálnost a absolutní herecký netalent vás po chvíli přestane bavit. Aspoň závěrečná bitka potěšila. Ta snesla nejpřísnější měřítka. Původní verze se Schwayzem mě upřímně bavila o trochu více. Za mě si Limanova verze odnáší 5/10 ()

PauloZ

Parádní pěsťovačka! Příběhově se to sice nemá moc o co opřít, ale zato je to úplně poctivý a fakt krásně chlapský akčňák jaký tu hodně dlouho nebyl! Celý ten 80's feelingbjsem žral a nenudil jsem se ani chvilku. Jake je prostě borec, který to celé s přehledem veze a potičky s McMagorem jsou totální libofky! ()

verbal

Recept, jak z poctivého, vcelku hutného, originálního a zábavného osmdesátkového vývaru uklohnit vietnamskou prdelačku pro lobotomy: Vezmeme docela konzistentní původní děj, rozemeleme napadrť a z takto vzniklého pyré náhodně vycedíme zhruba čtvrtinu. Přidáme jako vždy vzorně prkenného, středně vysekaného Džejka, předem povařeného tak, aby se tvářil jakože sympaticky a namísto herectví celou dobu předváděl, jaxi ve fitku vyrýsoval břišáky. Dosaženou řídkou hmotu rozmixujeme s downími hovny, přisypeme bandu trpících negrů, aby to bylo na skus dostatečně progresivní, a zahustíme obskurní kreací těžce vypatlaného, totálně koženého a navýsost trapného poloopa MekŘehoře. Dochutíme opravdu jen špetkou přitroublého, choreograficky špatného bitkaření několika pašeráků melounů, dvě hodiny dusíme do hněda, ozdobíme scénáristickou bezradností a podáváme spolu s IQ stimulanty v psích miskách bez příboru již slintajícím skalním fanouškům Mentálně Malformovaných Agresorů. Dobrou chuť, kluci! Asi bych měl na tomto místě spíše vydat skřek „grhhhtrrrrrchchch“ a doprovodit jej posunky bušení do hrudi a ukazování si prstem do huby, aby to kluci dostatečně zfotosyntetizovali. ()

Chrustyn

Doug Liman po posledních přešlapech vzal akční kultovku z konce 80. let, osekal ji na kost a přenesl do roku 2024. Gyllenhaal se řádně namakal a na pomoc si přivzali Conora McGregora, který hraje silně přestřelenou verzi sama sebe. I přes výhrady v podobě mizerného CGI, nevyužití prostředí (oproti originálu, který na tom dost stavěl) a podivného charakteru hlavního hrdiny, se jedná o parádní akční jízdu, která opravdu působí jako retro akčňák ale s moderními bitkami, zajímavými hrátkami s kamerou a celkově svěžím pocitem při sledování. Není to dokonalé, není to asi tak skvělé, jak to mohlo být, ale když vezmu v potaz, že i originál je dost hloupý a ne moc dobrý, dostali jsme film, za který by akční fandové měli být pyšní. ()

ledzepfan

První polovina funguje parádně. Gyllenhaal má ten Swayzeovský šarm tichého skautíka se skillem zabijáka. Krásně a organicky se sžívá s barvitými charaktery a prostředím floridského zapadákova. Má to nadhled, vtip, nápady, drobné odkazy na původní film.. Pak ale přijde druhá půlka a nafouknutý McGregor, který ve svém totálně prkenném projevu předvádí pitomou parodii na sebe sama a jako kotva táhne celý film ke dnu. S ním na plátně to najednou musí být hrozně "cool" a akční ale je to jen cringe a v akci pitomé jak všechny ty digi-pičoviny od marvelu. Liman prostě moc vsadil na to, že úplně stačí když tam bude McGregor přítomnej, se svým přízvukem, holou prdelí a chůzí jak z looney tunes animáků a bude to instantně hit a klasika. No, chyba úsudku. Ve výsledku to zničilo potenciálně suprovej film. ()

Zajímavosti (18)

• Tvorcovia sa snažili inovovať spôsob natáčania bojových scén. Tím vyvinul novú viacprechodovú techniku, aby bitky vyzerali realistickejšie, čo predstavuje odklon od tradičnej bojovej choreografie. (Arsenal83)
  • Motorest bol navrhnutý produkčným dizajnérom Gregom Berrym a bol postavený úplne od základov. Dôkazom kvality stavby je fakt, že odolala sile hurikánu Fiona, ktorý sa v septembri 2022 prehnal miestom natáčania v Dominikánskej republike. (Arsenal83)