Série děsivých událostí přivede nesourodou trojku (John Boyega, Jamie FoxxTeyonah Parris) na stopu hanebného vládního spiknutí. (Netflix)

Recenze (49)

kukkik odpad!

Achjo.. člověk se snaží dát prostor všemu, zkusit i něco, co se mu od prvního záběru zdá hodně shady a tak se podívá i na takovou pitomost, jako je They Cloned Tyrone. Ono prakticky vždycky, když umění ustoupí ideologii a namísto tvůrčích kvalit se začnou odškrtávat formuláře se splněnými normami, končí to průserem. Tohle u nás dobře známe z naší stále nedávné historie, a tak to dokážeme celkem snadno vycítit na sto honů. Našim americkým přátelům tato neblahá historická zkušenost prakticky chybí a je to vidět. U nás máme v kinematografii s ideově zaměřenými snímky velice pochybných kvalit, kdy nejen coby herci ale i jako scénáristé a režiséři vystupovali lidé bez patřičného vzdělání, zkušeností či intelektu. Tito lidé bývali obsazováni pouze na základě svého původu a ideového smýšlení - totéž se dnes odehrává také v Hollywoodu a zpoza oceánu je na to velice smutná podívaná. Našinec se tedy vůbec nediví, když herecká hvězda v podobě Jamieho Foxxe vystupuje v brakovém snímku po boku (prakticky) neznámých ochotníků, vzpomeňme namátkou Hudba z Marsu (1955) aneb znásilnění pánů Marvana a Nového ve prospěch ideálů socialismu. Filmů, jako je tento, je už teď povážlivě mnoho a bude jich jenom přibývat.. a z toho je mi smutno. odpad! ()

Likan7

Tma. Jestli si budu z Oni naklonovali Tyrona něco po pár měsících pamatovat, tak to určitě nebude zajímavá hudba, originální scénář, herecké výkony nebo akce, ale tmu. Juel Taylor by si rozuměl s DC. Jinak je to zoufale nudná, příšerně přepálená srajda, která se někde před půlkou totálně rozpadne a do cíle ani nedoklopýtá. Boyega je ale dobrej... ()

BOURQUE

Mix sci-fi, akciových a komediálnych prvkov vo filme, ktorý v danej forme podstate tak trochu nevedie nikam. Chémia medzi trojicou Boyega / Parris / Fox funguje na takej úrovni, ktorú film minimálne potrebuje. Prekvapením bolo objavenie Kiefer Sutherlanda v malej ale pre neho celkom fungujúcu rolu. Film zbytočne šiahajúci nad 120 minút. Netflix chcel opäť zabodovať, výsledkom je však opak. Osobné hodnotenie: 63% (**) ()

helloween93

Takhle nízké hodnocení? Klasicky rasistické Česko plné zahořklých lidí, pohrdajících černošskou kulturou. Po The Blackening další černošský zajímavý a neotřelý projekt, tentokrát překvapivě z produkce Netflixu, který sice narozdíl od The Blackening úplně nestřílí do černošských stereotypů ve filmech, jako že si spíš pohrává s otázkou problémů ve společnosti USA mezi bělochy a černochy. Zápletka o klonování mi zaujala už od prvního oznámení tohoto filmu. Komediální až satirické pojetí filmu prospívá, ačkoliv inspirace Jordanem Peelem je zjevná. Přiznávám, že ve scénáři jsou plot holes jak v okolí Bachmutu, ale tvůrcům nelze upřít snahu o zajímavý námět nepodobný Peelovým Get Out nebo Us. Boyega mi herecky nezaujal tolik, jako Jamie Foxx, kterému sedne snad jakákoliv role. Komu se líbí tyhle filmy s disturbing atmosférou a nevadí mu černošská kultura a způsob jejího vyjadřování, mohl by se mu tento snímek líbit. Nejlepší scénou je ta, kde za hudebního doprovodu rnb klasiky René & Angela - I’ll Be Good vyrazí gangsterské lowridery do boje proti governmentu :D Na rottenech má film přes 90% od kritiků i od audience. Ale v zemi kde na Netflixu vede nějaká česká sračka s Langmajerem nemá šanci They Cloned Tyrone zaujmout. 3* ()

TheEvilTwin

Absolutně nechápu, co vede někoho k tomu vzít tak brutálně skvělý, svěží a elevated nápad blížící se stylu Ari Astera či Jordana Peeleho a nacpe jej do tak infantilní, trapné a neoriginální formy. Koncept je doopravdy výborný a zhostit se jej někdo z výše zmíněných, je to jasný jackpot, ale spatlat jej do wannabe komediální formy s herci, kteří nemají co hrát, s prostředím, ve kterém se není na co dívat a s useknutým závěrem, který je výsměch celému předchozímu snažení (dá-li se to tak nazvat), to chce pořádnou dávku debility. Věčná škoda, tohle je prostě jen nudný brak. Snad se alespoň můžeme modlit, aby si to převzal někdo z lepších tvůrců a přetvořil to do seriozního žánru, protože takhle by to mohla být pecka. ()

Zajímavosti (17)

• Erykah Badu znovu nahrála svou píseň z roku 1997 „Tyrone“ pro tento film. Některá slova ve verších byla mírně upravena, aby odrážela povahu filmového příběhu o rafinovanosti ovládání mysli. Například v jedné ze slok Badu zpívá: „And every time you come around, you gotta clone Jim, James, Paul and Tyrone,“ místo: „And every time you come around, you gotta call Jim, James, Paul and Tyrone.“ Píseň hraje během závěrečných titulků. (Johnny.ARN)
  • Ačkoli se film odehrává v moderní době a odkazuje na spoustu událostí, které se odehrály v 90. letech. V hudebních scénách je dokonce použit trap – hlavní postavy jsou stylizovány do oblečení, nábytku a vlasů ze 70. a 80. let, čímž narážejí na stereotypní pohled na černochy, který byl záměrně vytvořen bělochy (což je klíčové pro hlavní zápletku filmu). (Johnny.ARN)