Tin & Tina

Po tragickém potratu Lola (Milena Smit) a její manžel Adolfo (Jaime Lorente) adoptují Tina (Carlos González Morollón) a Tinu (Anastasia Russo), dva sourozence s ultrakatolickou výchovou, kteří doslovně vykládají Bibli. (JasonCZ)

Recenze (43)

Adramelech

Motiv, jak dva nábožensky založení haranti terorizují své adoptivní rodiče, je velmi dobrým hororovým tématem. Zde však bohužel pokulhává scénář, dialogy i herecké výkony a hlavně závěr se moc nepovedl. Hororové filmy související s náboženstvím se točí většinou kolem exorcismu, pronásledování čarodějnic nebo kolem nějakých šílených sekt. Tím větší je škoda, že námět filmu, který nepatří k nejčastějším, zde dopadl trochu nedotaženě. Při lepším zpracování to mohl být pětihvězdičkový flák. ()

Sludger

Španielsko a horor patrí k sebe. Či už vravíme o skvostoch ako REC a The Others alebo o klasike ako Tombs of the Blind Dead. Na svet sa vynoril zaujímavý snímok s názvom Tin and Tina od neznámeho režiséra Rubina Steina. Jednu z hlavných postáv zahral Jaime Lorente, ktorého môžeš poznať zo známeho seriálu La casa de Papel. Počas svadby mladého páru nevesta potratí. V nemocnici jej navyše oznámia, že už nebude vedieť mať nikdy deti. S manželom sa rozhodnú pre alternatívu. Zájdu do kláštora, kde im pridelia netradičné dvojičky – Tina a Tinu (vzhľadom pripomínali deti zo Village of the Damned), ktorí sú vychovaní ako prísni, dalo by sa až povedať ako fanatickí, katolíci. Zvládne ich mladá rodina vychovať? Režisér má výborný cit pre vytvorenie atmosféry znepokojenia. Doslova sa mi obalil okolo prsta a celý čas som sa cítil neisto a nevedel som, čo môžem čakať. Škoda akurát, že v závere neprišlo niečo viac. Facka, ktorá by ma odrovnala. Prvok, ktorý by ma vystrelil z gauča. Rubin skvelo zakomponoval hororové scény netradičným spôsobom. Nechal všetko na predstavivosť. Najbrutálnejšia scéna sa deje za gaučom (očista psej duše) a scéna krstu, kde je zase dieťa schované za chrbtami deti. Nie príliš často využívaný prvok, no o to viac sa k filmu hodil. Zároveň má autor až artový cit pre tvorbu kompozície. Scéna so zrkadlami bola skvelá alebo na záver dlhé jednozáberové scény ma naozaj milo potešili a obzvlášť preto, že sa v horore skoro vôbec nepoužívajú. Na druhú stranu niečo mi vo filme chýbalo. Odvaha ísť hlbšie do fanatizmu a ukázať niečo naozaj hororové? Dostať facku temnou a mysterióznou scénou? Záverom prekvapiť? Proste niečo silné, čím by sa film zaryl hlbšie. Tin & Tina je „iný“ horor. Hrá sa s neistotou, má až artovú kompozíciu, najbrutálnejšie scény nechá premietnuť iba v našej hlave, no zároveň mu chýba niečo silné, vďaka čomu by ostal dlhšie v našej pamäti. ()

tron

Sem sme sa dostali? Kedysi „hispánsky horor“ niečo znamenal. Ľudia ako Balagueró alebo Guillem Morales natáčali neskutočne mrazivé pecky. A dnes? Nuž, dnes sa robia horory ako Tin & Tina. Nejak ma to nechytilo. Hudba chce pôsobiť ako z Faunovho labyrintu a dominantný dom na osamotenom, slnkom rozpálenom španielskom vidieku nie je od veci, ale ústrednému dospeláckemu duu chýba sympatickosť a dvojičky sú skôr nechcene komické, než reálne creepy. Scenár predvídateľný, nezaujal ma. Možno ak by bol kasting lepší, idem „až“ na 3*. Takto nevidím dôvod. Šialená dvojhodinová dĺžka. ()

pornogrind odpad!

Poster i obsah mě patřičně zaujal. Samotnej film už pro mě byl vyloženě utrpením. Celou dobu jsem si říkal že není divu, že se ti albínští parchanti chovali tak jak se chovali když jim od malička hustí do hlavy takový sračky. V tomhle snímku nefunguje nic tak jak má. Herecký výkony jsou tragikomický a totéž můžu říct i o dialozích. Vše působilo strašně strojeně. Určitě tomu nepomohl ani otřesnej cz dabing. Tohle se španělům prostě nepovedlo. Za mě to je to nudnej počin s neskutečně přepálenou stopáží a se spoustou náboženskejch keců. Že tu nějaký budou se dalo očekávat. Ale takovou nálož jsem nečekal. Ještě pár minut před koncem jsem byl rozhodnutej, že tu 1slabší hvězdu dám ale poslední desetiminutovka(to bylo něco na moje nervy) rozhodla o odpadu. Nečekal jsem, že z toho vyleze křesťanská agitka. Je mi šoufl. Jdu blejt 🤢🤢🤮🤮 ()

TheEvilTwin

Pár, který sám nemůže mít děti, se rozhodne adoptovat dvě zvláštní, velmi nábožensky založené albínské děti z kláštera s představou šťastného života. Už od počátku se ale dějí divné věci a s dětmi je něco v nepořádku. Well. Je úplně jedno, jak skvěle tato premisa zní a film může mít sebelepší prvky, děsivé nápady nebo divácky vděčný vývoj, ale co z toho, když ÚPLNĚ VŠECHNO okolo stojí totálně za hovno. Film s děsivými dětmi stojí víceméně z 95% na oněch dětech, a tudíž pokud jsou schopny být dostatečně přesvědčivé, děsivé a brutální, je vyhráno. To se ale v Tin a Tina nestalo a jde o naprostý opak. Herecky nejsou schopny hrát přesvědčivě ani v jedné scéně, působí prkenně a trapně, dialogy jsou doslova k zeblití a působí jak ze školy pro mentálně retardované a já už od prvních minut věděl, že je zle - při třetině z nich se mi chtělo smát, při třetině brečet a při třetině jsem se cítil trapně i za ně a pokládal si otázku, jestli je tohle vážně někdo schopen pustit z postprodukce do světa. Přidejme k tomu neskutečně béčkový look i zpracování a 2 hodiny úmorné stopáže a průser je na světě. Jeden by si řekl, že takhle zábavné téma nejde takhle posrat a že Denver (La casa de papel) by do tak příšerného béčka nikdy nevkročil, ale bohužel. IMDB hodnocení 6,5 mě vážně baví a zírám, jak dokážou být někteří diváci nekritičtí a bezmyšlenkovitě flákat takové hodnocení, jelikož tohle je odpad, katastrofa a ztracený čas. ()

• Súrodenecké mená Tin a Tina odkazujú na svätého Augustína (354-430 n.l.), otca západnej kresťanskej cirkvi. (Arsenal83)
  • Film bol natočený v provincii Sevilla, miestami natáčania boli Hacienda San Felipe v Gerene a kláštor San Isidoro del Campo v Santiponce. Natáčanie sa začalo 27. júla 2021 a skončilo o 7 týždňov neskôr, v septembri 2021. (Arsenal83)