Me encontrarás en lo profundo del abismo

všechny plakáty

Bannon (Martín Rispau) se snaží uniknout nebezpečí v postapokalyptickém světě a uvědomuje si, že jeho existence bude vystavena zkoušce. (JasonCZ)

Recenze (8)

darkrobyk

Minimalistické postapo, v němž muž jménem Bannon, tedy jde o přezdívku, což ale není důležité,  putuje zničeným městem. Je noc, prší bez ustání, na obzoru se pohybují obří chapadlovití tvoři a v ruinách se ukrývají krvechtivé kreatury. Když Bannon najde vysílačku, spojí se s neznámým mužem, co se představí jako Demian. Od té doby jsou ve spojení. Bannon je ale zloděj, lhář a tak trochu trouba, co si u diváka moc sympatií nezíská, respektive s prvním zlým činem ztratí i ty, které možná měl. Pronásledují ho vidiny a sny, kdy se v nich občas sám ztrácí. Snímek lze vykládat různě - jako putování osamělého muže světem po katastrofě, jako podobenství, alegorii, jako cestu očistcem. A postupně není ani zcela jisté, zda je vůbec Bannon naživu, nemluvě o tom, že samotná postava Demiana je z hlediska výkladu problematická. Podobné filmy mám rád, ale tentokrát bych uvítal kratší stopáž a možná o něco více fantazie a symbolů. Líbil se mi mrtvolně modrý vizuál, který přechodem do zlatavého, napověděl, že teď se něco zásadního stane. Výborná hudba. Rozhodně pro menšinového diváka. Děkuji Ratchetce za pomoc s titulky. ()

Omnibus

Argentinské chapadlo, na diváka dopadlo.“ Povedený eufemismus od JASON_X, prý „pošmourné počasí.“ Já myslím, že děda Komárek by na zápraží své chaloupky ucedil: „Mrholí a mrholí... jóó v Argentině, tam chcalo!“ a detektivové Mills a Somerset by mu to odkývali. Ovšem „pošmourné počasí“ mělo i své výhody, viz POSTAPO OKÉNKO: [][] ≈≈ Přes kýble vody, neustále lité na kameru, nebylo nic vidět a tak se ani nebylo čeho bát. ≈≈ Loužemi se sice mrcasily jakési přerostlé chlupaté chobotnice, ale přes provazce deště nebyly pořádně vidět ani ony. A stejně nikomu nic nedělaly. ≈≈ Když z tmavé chodby konečně vyběhl jakýsi zuhelnatělý zombie či co, jediná baterka zhasla. ≈≈ A zase jsme viděli ho... nebo ji? Vlastně ani to nevíme. [][] Btw, pěstování mrkve v The Survivalist jsem dal 5*, stejně tak i bezcílnému poflakování v The Battery. Jenže ustrašený, imrvére halucinující imbecil Bannon neměl čím zaujmout, navíc finále asi napsala AI, ale při zkratu. Hvězda za „přítele“ Demiana, který byl v pohodě, jako ryba ve vodě. Konkrétně jako dravý postapo sumec. ()

ricci.s

Nenápadný sci-fi hororík z Argentíny, v ktorom sa jeden chudák tulák snaží prežiť v postapokalyptickom svete plnom nepriateľských "votrelcov". Tento zdevastovaný svet je však zahalený vo večnej tme a daždi, takže aj keď je film dosť minimalistický, atmosférku vytvára úplne bez problémov. Najmä keď musí hrdina bojovať nielen proti škaredým zubatým príšerám, ale aj proti vlastným démonom. Škoda, že v záverečnej tretine začal film strácať dych. Napriek tomu... slušné. Ku komentáru JASON_X: Veľa vecí na tom filme som nepochopil ani ja, ale rozhodne nie vinou "amatérskych" titulkov, pretože moje titulky boli presne také, aké mali byť. Prečo ten starec zasadil jeho zub, kto bol spomínaný "čistič", kto bol vlastne hlavný hrdina plus ten šaman z jeho vízií, a čo mal znamenať ten podivný nerast... bolo toho dosť. Všetky tieto otázky prenecháva režisér iba tvojej vlastnej fantázii / interpretácii. Niekomu to môže vyhovovať, niekomu nie :-) V každom prípade, film bol nakrútený za $1,500, takže už len z tohto hľadiska je u mňa viac ako chvályhodný. ()

*CARNIFEX*

Prakticky takmer nemé, minimalistické post-Apo, nie príliš v rýchlom tempe podané, ktoré tak nejak nenaplní predpoklady vizuálne očarujúcich blockbusterov, no určitými okamihmi, dokáže milo prekvapiť. Celý snímok sa prevažne odohráva v tme za sychravého počasia, čo má svoje plusy najmä z pohľadu nastolenia nejakej tej atmosféry. Škoda, že nedošlo na viac hororových scén s monštrami a objavia sa len ojedinele. Takto je to fakt len taká, možno trochu temnejšia dráma s prvkami scifi, ktorá nedokáže naplniť očakávania, pričom záver sa uberá smerom, ktorému som celkom nepochopil. Tak začne to ako scifi, v jadre je to dráma, aby to končilo ako dejovo lacný thriller. Totálny ojeb na účet diváka. ()

JASON_X

Tvůrcům zjevně scházely prachy na lepší výpravu a triky, takže se to snažili zamaskovat tmou a pošmourným počasím a dohnat to rádoby existenciálně syrovou atmoškou. Ale nepovedlo se, výsledkem je jen zdlouhavý a nezáživný film takřka o ničem. Nalákal mě plakát s jakýmsi nestvůrně velkým chapadloidem, ale na něco podobného zapomeňte, naprostou většinu času se děj točí jen okolo jednoho nesympatického týpka a vrtá se v jeho špinavé duši a labilní psychice. A přiznám se, že závěr jsem nepochopil. Možná vina amatérských titulků, možná mého dlouhého vedení a nesoustředěnosti, možná v něm ani k chápání nic nebylo. Ztráta času. Kromě plakátu mě zaujal už jen zvukový doprovod k úvodním scénám. ()