Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Miluju kriminální případy a samozřejmě jsem věrný posluchač OZ a zrovna o Bostonském škrtiči tam mluvili, akorát je to jeden z jejich dřívějších epizod. Každopádně jsem se moc těšila na filmové zpracování navíc s Keirou Knightley v hlavní roli. No... Kouká se na to dobře, hodně se zaměřili spíše na ten novinářský pohled ve stylu Spotlightu než na ten kriminální, což se mi úplně nelíbilo, ale dobře. I když mě film vyloženě nenudil a zvládla jsem to zkouknout, tak mu chyběla jedna zásadní věc. Atmosféra. Ten film nemá žádnou atmosféru. Nic. Příběh vůbec negraduje, všechno běží v jedné rovné linii, která nijak nevybočuje a tím pádem se z toho stává nemastn, neslaný příběh, který ničím nezaujme ani neurazí. Ale milovník krimi a opravdových zločinů si tam něco najde. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Svého času jsem si stěžovala na Zodiaca a srovnávala ho s lepšími filmy, no a teď aspoň vím, že se mi líbil o trochu víc než Bostonský škrtič. Ale ten mě taky bavil. Jenom v něm nebyla žádná taková scéna, jako když jde Jake Gyllenhaal do sklepa s tím divným pánem a celý svět jako by se v tu chvíli scvrkl jenom na tu situaci a divák fyzicky cítí svoje srdce bušit někde v krku a na nic jiného není dovoleno myslet, protože je to tak intenzivní. Tady je sice paradoxně velmi podobná scéna, kdy jde Keira vyšetřovat za divným pánem do sklepa, ale jak jsou obě scény natočené a jak působí na diváka ilustruje velký rozdíl (ve schopnostech autorů). Ale možná jsem k Ruskinovi nefér, protože on se zase tolik o tu thrillerovitost nepokoušel, držel se spíš investigativní linky a lidskosti svých hrdinek. A jako postavy, jejichž práci sleduji, se mi určitě víc líbily Keira a Carrie Coon než Fincherův mírně vyšinutý sausage fest. ()

Reklama

VanTom 

všechny recenze uživatele

Se zapojením dvou investigativních novinářek do pátrání po "Bostonském škrtiči" se neotálí, vzbudí sice v okolí pár úšklebků, nicméně jakmile se jejich články ukážou relevantní (a ony samy schopnější než přetížená policie), získají své místo, kontakty i relativní podporu. Umírněná Keira je výborná, jinak se OK kriminálka z mírně rozptýleného pohledu (z úzce procedurálně detektivního by mě asi zajímala víc) na úvodní vlně doveze až do konce lehce unaveně. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo v produkci mimo jiných Ridleyho Scotta. Dobový Boston je adekvátně chladný. Příběh utíká dost svižně a má široký oblouk a vyvíjí se. Chvílemi je to počtem mordů až strašidelný masakr. V pravých chvílích atmosféra houstne a pár těžkých momentů vyvolá i mrazení v zádech. Přesto chybí více zapamatováníhodných scén a větší důraz na to podstatné mezi méně podstatným - na těch posledních pár minut, které tíživě dotáhne až hudba pod titulky. Herecky postavené na Keiře Knightley, která to, musím uznat, i mezi jinak prověřenými herci, drží svědomitě nad vodou i ve scénaristicky nedotažených chvílích, zejména těch se svým manželem ze svého domu - až po konci filmu může neznalému divákovi dojít, proč je jejich vztah ve filmu tak neuchopitelný. Disney tak servíruje dost dobrý film, který bohužel netočil David Fincher nebo Clint Eastwood, jinak by skončil i v kinech. Na druhou stranu, naštěstí neskončil jako ředěný seriál, kde se všechno hrne hned a najednou nebo nikdy a vůbec. Bostonskému škrtiči jde hlavně o budování atmosféry. Není v tom sice filmem úplně dokonalým, ale na jeden temný večer to funguje dost dobře. P.S. Kdokoliv psal obsah filmu tady nebo na Disney, upřesnění, že s dobovým sexismem má příběh společného minimum, o tom to fakt nebylo. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (4)

  • Film je založený na skutočnom príbehu bostonského škrtiča, ktorý v 60. rokoch zabil v Bostone 13 žien. (Arsenal83)
  • Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)
  • Skladba „Midnight Rambler“ od Rolling Stones (z ich albumu „Let It Bleed“ z roku 1969) je voľne inšpirovaná Albertom DeSalvom, keďže „Bostonský škrtič“ je raz spomenutý v texte. (Arsenal83)

Reklama

Reklama