Profesionální zloděj a jeho tým expertů chystají obří akci – loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. (Netflix)

Recenze (104)

c.tucker

Akční komedie o profesionálním zloději a jeho týmu expertů, kteří plánují loupež půl miliardy dolarů ve zlatě z trezoru na palubě letadla 12 kilometrů nad zemí. Film režíroval F. Gary Gray, známý z filmů jako Loupež po italsku nebo Rychle a zběsile 8. Hlavní roli zloděje hraje Kevin Hart, který se tentokrát snaží být vážnější než obvykle. Po jeho boku se objevují Gugu Mbatha-Raw jako agentka Interpolu, Vincent D’Onofrio jako mistr převleků, Sam Worthington jako agent Interpolu a další známé tváře. Film nabízí několik napínavých a nápaditých akčních scén, které využívají moderní technologie a triky. Některé z nich jsou však poněkud nerealistické a porušují fyzikální zákony. Humor je spíše sporadický a není tak vtipný, jak by se od komediálního žánru čekalo. Příběh je plný klišé a předvídatelných zvratů, které nejsou dostatečně originální nebo překvapivé. Postavy jsou povrchní a stereotypní, bez hlubšího charakteru nebo motivace. Herci sice dělají, co mohou, ale nejsou schopni vytvořit silnou chemii nebo sympatie. Lift je film, který se dá sledovat jako oddechová zábava, ale nezanechá trvalý dojem. Je to průměrný heist movie, který se snaží být cool a napínavý, ale nedosahuje úrovně podobných filmů jako Dannyho parťáci nebo Podfukáři. Pokud máte rádi akční filmy s Kevinem Hartem, možná vás film pobaví, ale pokud hledáte něco víc, budete zklamáni. ()

Ydrosten

Obsazení - v pořádku, sice chybí chlap s kozama, nebo ženská s pérem, ale splněny normy máme. Humor - dáme ho tam, protože bez hlášek, prdění, zvracení, dvojsmyslů a rasistických poznámek to nebude nikoho zajímat. Příběh - vezmem 6 filmů, dáme tomu debilní zápletku a woalááá, máme novej film. Hudba - dáme tam tu moderní zkriplenou vrzatinu a lidi se z toho udělají. A třešinku na dort, hackerka musí být šikmoočka a žena, protože víc klišé už tam nenarvem. ()

tron

Strašne fádny film. Kevin Hart je ako šéf „Dannyho jedenástky“ úplne v pohode. Pripadá mi ako nesmierne pozitívny človek, čo je v dnešnej ultradebilnej dobe plnej expertov na všetko mimoriadna vzácna povahová črta. Oceňujem, že prepol na svoj normálnejší mód, hoc mne osobne vyhovuje aj jeho uškriekaná, komediálna verzia. Spolu s Gugu (Gugu!) Mbatha-Rawovou mu to sekne, futuristický dizajn lietadla fajn a občas sa režisér vytasí so slušnou akciou, alebo trocha vtipnejším momentom. Vtip je v tom, že celé to ide strašne na pol plynu, akoby to muselo byť napísané za pár dní, lebo Netflix mal na ruke lietadlo a nevedel, čo s ním a o tri týždne ho musel vrátiť sponzorovi a tak sa to za tri týždne bolo treba natočiť. Potom sa to tri-štyri dni strihalo a následne to dali von. A podľa toho to vyzerá. Jean Reno, môj miláčik z 90. rokov, je tu úplne zúfalý. Pohľad na Sama Worthingtona je takisto strašný; normálne som mu videl v očiach uštvaný, zúfalý výraz „doprdele, mal som pred sebou ohromnú kariéru, potom som si to vlastnoručne posral blbými filmami a teraz hrám TAKÉTO úlohy???“. Vincenta D´Onofria vždy vo všetkom vidím rád (dočerta, dokonca aj v Siedmych statočných!), ale i tak ma neprestáva udivovať, prečo jeden z najlepších hercov svojej generácie hrá v takýchto blbostiach. Temer ma to uráža zaňho. Nevraviac o tom, aký je nevyužitý: chápem, že „herec“ by v zlodejskom tíme dokázal ľahko nájsť svoje uplatnenie, nie však v tomto scenári, kde je ozaj úplne zbytočný a dokonca na celé minúty (aj viac) mizne z deja, akoby ani nebol súčasťou skupiny. Potom sa ukáže na pár sekúnd v jednej scéne, aby sa nepovedalo, prípadne prenesie dve banálne vety a zase zmizne. Nechápem, Vincent, prečo? Finálny twist ohľadom lúpeže jednoduchý, ale pravdupovediac ten scenár je taký podpriemerný, že ma vlastne milo prekvapilo, že na konci bolo aspoň niečo. Sorry, toto za mňa nie je ani za 3*. ()

OG_Swifty

Netflixovska chujovina demonstrujici naprosto presne to, jak si predstavuju dnesni filmy a serialy (snad az na par svetlych vyjimek); pestrobarevny a rasove vyvazeny obsazeni s uchazejicima hereckyma vykonama a naprosto dementni scenar. Film je mixem Focusu (Will Smith), Rychle a Zbesile (novejsich filmu) a mozna trochu Executive Decision (Kurt Russell). Mezinarodni dobrosrdecna zlocinecka crew vedena Kevinem Hartem (skvely komik, mizerny herec) provede dvoji loupez umeni, ale bystra agentka Interpolu Gugu Mbababaova (takovy typicky anglicky jmeno) jim slape na paty a pomerne rychle odhali jejich clena a zatkne ho. Pak ale nastoupi jeji sef a rekne 'Gugu, musime jim dat imunitu vymenou za jejich sluzby'. Gugu je nasrana, protoze Hart ji vomrdal v Parizi a pak ji nezavolal (nebo zalozil jeji cislo, nevim), a je to pro ni otazkou cti - nicmene zlej sef ji rekne 'drz picu' a vona teda okamzite tohohle zlocince najde a jdou spolu na panaka a on s ni flirtuje a pak rekne 'oukej'. Crew do toho samozrejme jde taky, protoze zaporak je zlej a nema zadny zabrany, narozdil od crew, ktera krade jen od tech, co si to zaslouzej. Pak nejak super rychle spichnou plan zahrnujici nejaky super moderni privatni letadlo ovladany joystickem ktery opancerujou, pilotka Ursula se hned nauci to ovladat, a paletu zlata ukradnou za letu!! Mazec. Hackerka vytvori nejakou picovinu, co musej propasovat na pasazersky letadlo, coz neni bez komplikaci, ale Gugu to zvladne. Fast Forward, rvacka, unos pasazerskyho letadla, ktery pristane nekde v Alpach a kridla rozmrdavaj kusy ledu, ale to by nebyl Airbus, aby to neustal. Pak zly belosi crew hrdinu premuzou a vsechny unesou v jejich letadle. Pilotka ale dela cachry, letadlo je najednou na radaru videt, a Gugin sef se odkope a ukaze se, ze je to svine, protoze chce svoji agentku zabit prostrednictvim tryskacu NATO, coz samozrejme pilotka Ursula zvrati. Pak se tam deje finale, prijedou italsky carabinieri, zlocince zatknou a crew ve velkym spoileru dostane imunitu a jeste ukradne Interpolu tu paletu zlata pred nosem. Brilantni. Agentka Gugu se do Harta zamiluje, vsichni si placnou a happy end. Bylo to strasne debilni, ale podobne jako ty RychloZbesilosti to docela uteklo (a tohle ma navic privetivou stopaz 100 minut) a Billy Magnussen byl asi jako jedinej docela vtipnej. ()

SidneyP

Nemůžu si ani vzpomenout, kolikrát už podobnej formát byl zfilmovanej, a tentokrát je to vše opět jak přes kopírák bez jakékoliv invence. Agentura přijde za týpkem zlodějem a jeho partou, že potřebuje pomoc s miliardářským bossem, který dělá ve světě bordel. Agentka se samozřejmě taky zná s hlavním hrdinou. Parta je složená z krásky, hackera a mistra přes trezory/zámky/vloupačky. Hlavoun týmu dá v jednom čase pokyn, že je nutné od práce odejít, protože je to moc nebezpečné. Tým nesouhlasí, jsou spolu s ním. Cestuje se po celém světě, lokace střídá lokaci. A takhle jedem celý film :) Zní to asi povědomě, co? Za co teda 3 hvězdy? 1) Za krásky, of course. Furt lahodí pánskému oku. 2) Kevin Hart NEHRAJE sám sebe. Šok, já vím, ale příjemná změna a dá se na to koukat. 3) Film dobře odsejpá. Nic víc k tomu říct nemůžu. ()

Zajímavosti (9)

• Film mal pôvodne vyjsť 25. augusta 2023, bol však odložený na január 2024 v dôsledku štrajku SAG-AFTRA v Spojených štátoch. (Arsenal83)
  • Při ceně 2 000 amerických dolarů za unci by 500 milionů dolarů zlata vážilo 7,8 tuny. (Johnny.ARN)
  • Keď sa Jorgensen (Jean Reno) stretne so ženou z Leviathanu, veľký obraz plachetnice visiaci na stene je Rembrandtov "Kristus v búrke na Galilejskom mori". 18. marca 1990 ho ukradli z Múzea Isabelly Stewart Gardner v Bostone. (Arsenal83)