Na samém konci druhé světové války nechce německý dezertér už nic jiného než být doma. Místo toho se ale musí postavit esesákům, kteří pasou po ukrytém zlatém pokladu. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (174)

HAL

Sisu je mnohem stylovější a dravější jízda, a nebere se ani trochu vážně, což tady trochu ruší, když to není o nic méně akční výplach. Ale postavy sympatické, příběh funguje a akce slušně natočená s nápaditými killy nácků, taky bavilo dost. Na rozdíl od svého Finského bratra ve zbrani má Heinrichův příběh blíž ke Coenovkám než k Tarantinovi. 7/10 ()

rublik05

Inspirace Tarantinem je ve filmu více než zřejmá, ať už se to týká postav a dialogů, stylu natočení či celkového vizuálu. Němci na to nešli vůbec špatně, snímek působí velice autenticky a realisticky, což se týká i samotných akčních scén. Osobně byl ale uvítal mnohem více krve a brutality, tempo mohlo být podle mě malinko svižnější, nijak zvlášť mě nezaujaly ani jednotlivé postavy, byť většina z nich není vůbec špatně zahraná. Z námětu šlo rozhodně vymáčknout mnohem více. Takhle je to jen průměrná, neurážející jednorázová záležitost, nic víc. 5/10. ()

noriaki

Kdyby to točil Tarantino, kterého by to rádo připomínalo, byl by to super film. Jenže to by obsazení vypadalo jinak, efekty by nebyly tak hnusně digitální a dialogy by byly o dvě třídy nápaditější. Takhle film boduje jen krvavou akcí, ke které je potřeba se pročekat přes nechutné množství hluchých pasáží. Oceňuju že měl příběh koule, takže se mrtvolama nešetří, jenže ani to dojem úplně nezachránilo. ()

Maynard.

Kousek časově od sebe dva podobně ujetý filmy, ten první je SISU a je teda vlastně o pořádnej kus ujetější, než todle. Todle je snaha udělat válečnej film, ale zvrhne se to v poměrně překombinovanou maloměstskou srágoru. Pár drsnejch záběrů, ale to celkem neva. Asi už sem v takovým věku, že mi podobnej film k uplnýmu štěstí nestačí... ()

Big Bear

Jestli tohle někdo srovnává se Sisu, tak nevím jak a s čím. Sisu je ptákovina, byť řemeslně natočená. Tohle je také řemeslně natočené, ale navíc to ptákovina nebyla. Mně se to líbilo moc. Je vidět, že v žánru válečný film se stále ještě dají dělat kouzla aby to nesmrdělo zatuchlinou a stereotypy. Do Pluku mizerů střihli tvůrci šedesátkovou hudbu  a sedlo to tam skvěle, tady pro změnu hudební podkres je celou dobu westernový. A je skvělej. Dokonce jsem si musel pořídit soundtrack. A když ho posloucháte, věru byste nehádali, že hudba patří k filmu odehrávající se na konci druhé světové války. Při poslechu si spíš představíte mexické pomezí, kde se pasou stáda hovězí, cowboye a desperáty... Jenže tady je jimi krutý (jak jinak) velitel SS se svojí jednotkou hledající židovské zlato. Hned od počátku jsem musel uznat, že to má něco do sebe. Už jen ta kamera. Třeba ten záběr z korby odjíždějícícho náklaďáku uličkou skrze dvě řady sedících vojáků vycentrovaný na oběšeného zběha houpajícího se a vzdalujícícho se od kamery... Takhle to zní jako úchylný detail na který se zaměřil úchylný Big Bear, ale já v tom vidím přemýšlení nad každým záběrem a to já rád. Film je celkem krvavý, takže nečekejte nějaké kapslíkové přestřelky. Moc potěšilo, že to bylo točeno u nás a že se na tomto filmu podílelo hodně českých jmen za což tleskám! Velká spokojenost! Dávám za 4 zlaté cihly. * * * * ()

• Ve 48. minutě, když padá německý voják z půdy kostela, zazní ikonický Wilhelm scream. (NiWi)
  • Film sa natáčal v Českej republike, hlavne v Prahe a okolí. Využité boli aj miestne štúdiá Barrandov Studios, Prague Studios a Pokrok Studios. Obdobie natáčania trvalo od 12. marca do 25. mája 2022. (Arsenal83)