Boogeyman

• USA Boogeyman (více)

V osmi letech mu umřel táta záhadnou smrtí přímo před jeho očima. V té době si myslel, že ho zabila příšera, kterou ho tatínek strašil. Po patnácti letech se vrací nevyřešenou záhadu rozluštit. A čeká ho nejedno překvapení. (BUD-SFIS)

Recenze (118)

mm13

Nízke percentuálne hodnotenie ma neprekvapuje, zopár komentárov je ale IMHO priostrých. Keby si scenárista a režisér dali aspoň trošku viac práce s príbehom, prehĺbili jeho metaforickú rovinu, rozvinuli motívy a keby hlavný hrdina aspoň trošičku hral to, čo hrať mal (teda zmučeného psycháča z rozvrátenej rodiny) a nie vlastne vôbec nehral, bola by to nádherná oddychovka so šancou rezonovať v divákovej hlave nie len v rovine strašidelnej. No na druhej strane som sa po celý čas príjemne (chcelo by sa povedať "starosvetsky") bál a minimálne do dvoch tretín sa moje tŕpnutie, čo prinesie ďalšia scéna, spravodlivo delilo so záujom o ďalší vývoj zápletky. Ani len náznak nudy. Vo finále potom žial rovnako tak ani len zlomok toho, čo som očakával. Pri spätnom pohľade teda naozaj poľahky zabudnuteľný priemer, ďalšie z radu diel od pohodlných filmárov, nivočiacich jeden sľubný námet za druhým. ()

Ellush

Námět sliboval daleko lepší mystery zážitek, přičemž začátek potvrdil spíše slabší zpracování. Ovšem stále žila naděje na nějaký výraznější filmový kousek. Poměrně smutnou podívanou vzápětí vyvolal fakt, že místo vizuálně okouzlujících efektů a toho správného psycho efektu, omezil se Boogeyman na pouhou maličkou a nevýrazňoučkou "lekačku". - Baf, baf, baf! Zesílený zvuk. Úúúú! - I přes značně amatérský přístup tvůrců, pořád se mi dařilo jakž takž nasávat děj a udržet svou pozornost při sledování, ovšem co držel slibný začátek a snesitelný střed, zazdil stupidní konec. Suma sumárum: Nic moc, ale neusnula jsem. ()

El Loco

Názov tohto filmu v prvom momente vo mne evokuje spomienku na „východoslovenského dancefloorového mága Bogeymana“. Našťastie je to len náhoda. Boogeyman je celkom solídne zvládnutý B-čkový horor od Ghost Housu Sama Raimiho. Najviac ma zaujala skvelá práca s kamerou, ktorá dokázala absolútne zvýšiť napätie v pravej chvíli. Počas sledovania prvej polovice filmu som sa každú chvíľu pozeral na svoju skriňu, či z nej nevybehne nejaká obluda. Zážitok však neskôr opadáva a keď som prvýkrát zbadal Boogeymana bol som dosť sklamaný. Pripadal mi všelijako len nie strašidelne. Režisér si mohol vziať príklad s Čeľustí, ktoré dokazujú, že divák má sugestívnejší zážitok, kým je „zlo“( žralok, Boogeyman atď.) tajomné, kým ho nevidí . Škoda, že sa nepoučil z chýb iných, tiež sľubne začínajúcich filmov tohoto žánru ako sú Jeepers Creepers či Darkness Falls. Celkovo je to dosť nudný film ()

cskomando

U těchto filmů zrovna platí, první díl nejlepší, další díly stojí za nic. Zde je použito alespoň trošku efektů k postrašení, a atmosféra filmu dělá trošku strašidelnější dojem, ovšem tohle ve 2 díle opravdu nelze najít. 2 díl= psycho, 3 díl ten už se pokouší dohnat první ale sami posuďte jak daleko toho dosáhnul. ()

juta

Boogeyman měl našlápnuto k velmi napínavému hororu, bohužel je zajimavý jen začátek a konec. Ostatní byla velká nuda a nakonec ten strašák se také moc nepředvedl, efekty slabý, asi zásluhou nižšího rozpočtu. Některé lekačky celkem dobré, spíše jen ty, kde se hlavní postava nedotýká věcí, čímž spouští skřípající zvuky a směsici událostí, které mě přišly zbytečné. Hlavní hrdina vypadal jak přerostlý dítě. Svým výrazem si mě vůbec na svou stranu nezískal, takže jsem mu nemohl fandit. Je to opravdu škoda. ()

Zajímavosti (3)

• V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 17. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
  • Natáčelo se na Novém Zélandě v lokalitách Auckland a Waikato. Část příběhu se natáčela také v USA ve státě Georgia. (Terva)