Režie:
Jonas McCordScénář:
Jonas McCordKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Serge ColbertHrají:
Antonio Banderas, Olivia Williams, John Shrapnel, Derek Jacobi, Jason Flemyng, John Wood, Ian McNeice, Mohammad Bakri, Vernon Dobtcheff, Sami Samir (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ve staré jeskyni v Jeruzalémě je objevena kostra člověka, jejíž stáří se odhaduje na jedno století před naším letopočtem. Podle zbarvení na kostech nohou a zápěstí se dá předpokládat, že příčinou smrti byla stará románská metoda - ukřižování. Nalezené indicie nasvědčují tomu, že by se mohlo jednat o samotného Ježíše Krista. Nález přijíždí zkoumat katolický kněz Matt, který se zabývá Novým zákonem. Spolu s jeho objevitelkou - izraelskou archeoložkou Sharon budou muset riskovat své životy, aby odhalili pravdu, kterou skrývá tento epochální objev. Jakmile je totiž nález odhalen světu, začnou se dít podivné věci... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (71)
Jeden z mála filmů určených vyhraněné skupině a to věřícím v Boha a Ježíše Krista. Něvěřící se přeci jen asi bude usmívat při scénách, ve kterých jde o krizi víry. Antonio Banderas jako kněz, který pevně věří (v Boha i instituci církve), pak hluboce pochybuje a nakonec mu zbyde jen hluboká víra, podává až snad strhující výkon, jeho herecký projev je výborný. A zvláště jeho procítěná krize víry je pro člověka, který ji už někdy prožil, hodně uvěřitelná. Řek bych, že tento film je určen především pro katolické kněze, kteří podobnou krizi mohou také prožívat a musí se s ní podobně rvát, jako hlavní hrdina. Filmařsky to je celkem dobré, hodně rušivé je však celé politické pozadí filmu a pár akčních scén, které už tak věrohodné nejsou. ()
Tiene mŕtvych majú zaujímavú finálnu myšlienku, vďaka ktorej sa prikláňam k trom hviezdam. Pretože inak je to takmer až televízne spracovaný film (čo je dosť prekvapivé, keďže sa odohráva v Jeruzaleme), bez napätia a výraznejších scén. Dvaja áčkoví herci sa postarali aspoň o akú takú reklamu tohto filmu a vďaka nim som si ho aj pozrel. Pokiaľ máte radi podobné náboženské dilemy, kľudne vám ho odporúčam. ()
No, náboženstvo, jeho témy a možnosť celého jeho kolapsu by som dal do rúk niekomu inému, než fušerovi so seriálovými skúsenosťami. O to viac som prekvapený obsadeniu, ktorí si svoje tvrdo oddreli. Banderasovi som jeho kňažskú rolu veril len do chvíle, keď sa odhalila jeho minulosť, ale inak všetko fungovalo. Film však mohol byť rovnako škandalózny ako iné konšpiračné filmy proti náboženstvám, čomu by táto reklama len pomohla a možno by všetko vyzeralo úplne inak. 65%. ()
Nebezpečnou myšlenku má tento film...jen si představte, co by se stalo, kdyby se našlo tělo Krista...ale ono se nenajde, za to vám ručím. Nepovolujte uzdu konspiracím. Tento film je spíše televizní, jak příběhem, tak zpracováním. Už jsem viděl pár filmů, kde jsou příslušníci katolické církve zobrazováni bezmála jako zednáři, jako šedé eminence tahající za nitky našich životů a jako lidi krmící nás nesmysly...tohle sice nedošlo do rozměrů Leonardovy (nebo spíše Brownovy) Šifry, ale zobrazené "kdyby" mě ani tak neuspokojilo. ()
Pokud žijete v přesvědčení, že z Turínského plátna šije krejčí od vedle saka a Ježíšek je odjakživa jen konkurent zásilkové služby Santa Claus & Sob Ltd., budete při sledování Stínů mrtvých nejspíš krapet znevýhodněni. Nicméně McCord si rozhodně zaslouží absolutorium za to, jak z triviální zápletky (dějem, nikoliv myšlenkově) dokázal vykřesat vcelku zajímavou podívanou, k čemuž mu dopomáhej Banderas, zbavující se ke konci kněžského kolárku podobně jako Dirty Harry policejního odznaku. Ne nadarmo si ze všech firem světa hlídá Římskokatolická církev své PR nejdůkladněji.. A mimochodem, pokud na dovolené v Jeruzalémě objevíte na ulici malou sportovní tašku, může v ní být za: a) z fitcentra propocené věci nějakého Izraelce, b) palestinská nálož, c) ostatky nazaretské Superstar. Ať tam bude cokoliv, nikdy to neotvírejte, protože všechny možnosti jaksi smrdí, některé i průserem.. ()
Galerie (43)
Photo © TriStar Pictures
Zajímavosti (2)
- Keď Sharon Golban (Olivia Williams) ide na letisko vyzdvihnúť Mattovho (Antonio Banderas) otca, nechá kľúče v zapaľovaní. Cestou späť k autu ich však vyberie z vrecka. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Ríme (Taliansko), ako aj v Jeruzaleme a Tel Avive (Izrael). (Arsenal83)
Reklama