Reklama

Reklama

C'était un rendez-vous

  • USA Rendezvous
Krátkometrážní / Akční
Francie, 1976, 9 min

Hlavní hrdina absolvuje ve svém sportovním voze zběsilou jízdu probouzející se Paříží. (Snorlax)

Recenze (36)

anais 

všechny recenze uživatele

Každopádně zážitek, po kterém budete ještě chvíli nevěřícně zírat před sebe. Auto jede neuvěřitelnou rychlostí po Paříži, ignoruje "červené", sem tam i protisměr. Chudáci chodci uskakují, namáhané pneumatiky protestují. Lelouche prý po uvedení hned zavřeli, aby taky ne. Vynikající nápad na krátký film. ()

Hawaj 

všechny recenze uživatele

Filmový experiment/test, ketrý se ve své době stal prvním automobilovým virálem, jakých dneska udělá každý kluk Gopročkem a svým autem hafo a pak s ním oblažuje na You Tube či Vimeu. Ale tehdá, léta páně 1976 to bylo ještě objevování nových světů a možností jak sugestivně nafilmovat akční záběry automobilové honičky s těžkou filmovou kamerou přidělanou na nárazník auta a pouhými 9-ti minutami záznamu. Lelouch šel trochu dál než ve své době Bullittův případ či Francouzská spojka. Jízda je to hustá přes celou Paříž, přes spoustu červenech semaforů a vše samozřejmě načerno bez povolení, natož zajištění bezpečnosti. Nenechte se ale mýlit zvukem, ten je tam dodělaný stejně jako kvílení pneumatik. Stejně tak pokud kamera skoro líže asfalt pak najednou detaily dlažby ubíhají daleko rychleji než jsme zvyklí a připadá nám to jako šílená rychlost i když tomu tak není. Hledání pointy u kamerovýho testu je trochu nesmysl, ale závěrečná schůzka je milá. :) Filmeček ve své době vyvolal kontroverzi a byl prý zakázán a režisér snad i zatčen při prvním promítání což mu pomohlo, aby se stal legendou. Natočeno na jeden záběr, jednu špulku filmu bez střihu. Poznámka: kamera není na motorce protože to by se pak záběr va zatáčkách nakláněl a hlavně by ta motorka asi neunesla těžkou filmovou kameru s gyroskopeam a akumulátorem. ()

Reklama

subic 

všechny recenze uživatele

Víte, co je na tom nejlepší? No jasně, ten jadrný zvuk motoru. Žádný střih a omezená délka filmu jen na jednu jízdu po ranní Paříži, když byl ještě minimální provoz. Kamera byla upevněná (opravdu?) na legendárním Mercedesu Benz SEL 450 6.9, typové označení W116, což byl praotec třídy S-Klasse. To bylo to správné nářadí, měl velkou V8 6.834 ccm o výkonu 210 kW (286 koní), což neměly ani všechny tehdejší supersporty. ALE disponoval jen 3stupňovým automatem a tady je tak trochu rozpor, napočítal jsem, že řidič řadil až na 5. stupeň. Takže Claude Lelouch použil jen zvuk ze svého Ferrari 275 GTB, které mělo 5stupňovou převodovku nebo jím absolvoval i celou cestu? Každopádně na velké obrazovce je to zážitek, kam se hrabou dnešní hry. Takhle profrčet Paříž už by dnes nebylo možné, potká jen pár aut a popeláře, pár chodců a většina cest je dlažba. Dneska kde jaký lojza cpe na youtube, jak někde trhá asfalt, ale TOHLE je praotec všech zběsilých jízd. Kdo neměl tu možnost, tak může shlédnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=Dwjy0qED2Lo ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Tak asi kazdy trosku znaly priznivec motorismu rychle uhadne, ze auto nejede zas tak rychle (efekt nizke kamery) a hlavne nedpovida zvuk motoru... A jak se muzeme docist napr. na wiki, je to tak. Natacelo se z Mercedesu 450SEL 6.9 a zvuk je dodan z Ferrari 275GTB. Jinak jde ale o zajimavou motoristickou jednohubku s prima zaverem. ;) ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Tak tou závěrečnou pointou si to u mně autor trochu podělal - ale budiž - jízda je to velmi zběsilá a velmi realistická (tedy vlastně naprosto reálná - bez umělého omezení provozu v místech, kudy auto projíždí, atp.) - jen ten konec, ten konec... (asi jsem na něj zrovna nějak neměla náladu - moc velký slaďák) ()

Galerie (2)

Zajímavosti (12)

  • Titulek na začátku říká "Nebylo použito žádných speciálních efektů nebo zrychlování filmu". (Hawaj)
  • Z nepotvrzených dohadů kolem filmu vyplývá, že díky ilegálnosti nebezpečného natáčení byl režisér Claude Lelouch zatčen při prvním promítání a film měl být zakázán. Je neznámo, zda je to pravda či nikoliv, rozhodně se však film stal díky těmto pověstem legendou. (Hawaj)
  • Stopáž filmu byla předem určena omezením její délky. (Jiri_Jaros)

Reklama

Reklama