Režie:
Basil DeardenKamera:
Tony SpratlingHudba:
Michael J. LewisHrají:
Roger Moore, Hildegard Neil, Kevork Malikyan, Thorley Walters, Anton Rodgers, Olga Georges-Picot, Freddie Jones, Edward Chapman, John Carson, Charles Simon (více)Obsahy(2)
Anglický obchodník Harold Pelham přežije vážnou autohavárii a po rekonvalescenci se vrací do normálního života. Po uzdravení se však začíná setkávat s podivnými náhodami. Byl prý ve čtvrtek v londýnském klubu hrát snooker a dokonce tu vyhrál několik sázek. Ve skutečnosti ale v té době odpočíval na dovolené ve Španělsku. Neznámá kráska mu zase tvrdí, že je jeho milenkou, on však je vzorným a především věrným manželem a také otcem dvou synů. Vývojářská firma, ve které pracuje, se ke všemu potýká se závažným únikem interních informací. Na Harolda je toho zkrátka najednou trochu moc, přece ale musí existovat nějaké racionální vysvětlení... Snímek Muž, který pronásledoval sám sebe režíroval jako svůj předposlední titul klasik ostrovní kinematografie Basil Dearden. Do hlavní role obsadil tehdy nepříliš známého Rogera Moora, který se o tři roky později proslavil coby třetí reinkarnace neohroženého agenta 007 Jamese Bonda. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (41)
Kvalitný psychologický horor s tzv. doppelganger tematikou. Harold Pelham zažije autonehodu po ktorej sa takmer nepreberie, no následne má na prístroji až 2 srdcové pulzy. To však po chvíli zmizne a Harold, rád že žije, sa poberá preč. V blízkych dňoch však zisťuje, že údajne bol na miestach, ktoré si nepamätá a robil veci o ktorých nič nevie, čo postupne narastá až do podozrenia, že má dvojníka. Alebo pri nehode utrpel nezistené poškodenie, ktoré sa zahráva s jeho hlavou? Odpoveď na túto otázku naťahuje diváka po celý čas, až do mrazivo napínavého finále, ktoré nesklame. ()
V komentáři, který bych musel naplnit otazníky, jen doporučím tento film s mysteriozním názvem, mysteriozní zápletkou, hutnou paranoidní atmosférou (i když to jde ještě mnohem paranoidněji) a vynikajícím Rogerem Moorem. Jednou jsem se zasmál, a to hodně filmařskýmu slabýmu efektu při nejmenované scéně, jejímž prozrazením bych ale spoileroval.....a to tady není vhodné. Docela mind fuck, zcela kvalitní. Na pana Deardena se musím podívat blíže, první setkání dopadlo výborně a jak se tak dívám, není všem dnům konec. 90% ()
To je divné..., vždycky jsem si myslel, že bondovka Žiješ jenom dvakrát je s Connerym.. Do pronásledování vlastní temné poloviny (celku) se Moore položil vskutku vehementně a Basil Dearden citlivě šlape na plyn Roveru Paranoia, nicméně jeho mysteriózní a lehce metaforickou hříčku sráží monotónnost a pochybné rozuzlení. Aspoň, že Roger dodržoval dress code Ministerstva švihlé chůze.. ()
Na Lost Highway. Za volantem /s/ fantomem. Nárazem. Rázem tady poletuje noční můra i Kafka. Amnézie, schizofrenie, náměsíčné orgie? Hra identity s dvojčetem, anestezie sen, živá iluze? Paralelní déja vu. Hlava rozpolceným cizincem. Já nejsem já. Mé já - spořádaný gentleman s přehledem. On - dobrodruh, svůdný bonviván. Pan Jekyll, v něm ukrytý Hyde? Račte si vybrat. Tak či tak. Jedno je jisté. Roger Moore okouzluje s předstihem, než /se/ nechá, toho druhého - fyzicky existující stín, "po anglicku" zmizet, začne rozdávat vizitky "007." ()
Nie zlý mysteriózny triler, ktorý stavia na mysterióznu zápletku a samozrejme, aj na one-man herca Rogera Moora. Nikto mu totižto nesekunduje, vlastne áno...on sám. Počiatočný nápad, ktorá z dvoch úvah je tá práva - či rozdvojenosť mysle alebo existencia dvojníka - je zaujímavý a aspoň ten drží divaka v napetí (keď už iné napätie vo filme nie je) a musím uznať, že sa o to snaží dobre a dlho. Dokonca ani nevadí, že akcia sa v takomto trileri nenachádza. Záver je trochu prekvapujúci a spätne nie celkom kompatibilný. Ak je správne B, ako to, že na začiatku pozorujeme scénu v aute s následním nabúraním ako zmenu povahy jedného človeka? Je tam viac takýchto chybičiek, či skôr nedotiahnutí, ale táto je najzmätočnejšia. ()
Reklama