Sněžné bratrstvo

• Španělsko La sociedad de la nieve (více)

Po havárii letadla v odlehlém srdci jihoamerických And musí pasažéři, kteří se štěstím přežili, spojit síly a spolehnout se jeden na druhého, aby se dostali zase domů. (Netflix)

Videa (4)

Recenze (277)

AppleCore

Řemeslně mistrná filmařina, který věříte každou sněhovou vločku, každej výdech páry i veškerý útrapy plný nekompromisní přírody, kterými si přeživší prochází. Proto si nejednou vzpomenete třeba na Revenanta, jehož živelnost a autenticita Bayonu zaručeně inspirovala, stejně jako třeba záběrování (široký objektivy snímající utrpení osob z bezprostřední blízkosti). Giacchino navíc složil dost možná svůj nejlepší soundtrack! Zhruba v sedmdesátý minutě si ale uvědomíte, že koukáte už pět minut do telefonu, protože film nepřichází s ničím novým, že nic a nikam nerozvíjí. Takže v klidu mohlo zmizet patnáct minut, což by podpořilo divákovu pozornost a ve finále by to strhlo tím víc. Kdo ale nemá nakoukáno, příběh nezná a neviděl Alive, bude pro něho Sněžné bratrstvo survival událost roku, především proto, že to je true story. ()

akisha

Původní film Přežít z 1993 neznám, ale hned teď můžu říct, že vždy upřednostním film s autentickými herci než film o uruguyaském fotbalovém týmu, kde hraje Ethan Hawke. Tahle verze je velmi syrová a dle všeho celkem věrná. Líbilo se mi, jak věcně bylo naloženo s tématem kanibalismu a líbilo se mi finále v nemocnici, ale panebože - dvě a půl hodiny??? Mít to hodinu a půl, tak super, to by byla pecka. Ale dvě a půl hodiny se to zírání na bandu chudáků ve vraku letadla fakt celkem omrzí a ztratí tah na branku. Další menší neduh je, že většina herců krom vypravěče vypadá po pár dnech v letadle úplně stejně zarostle a člověk se dost ztrácí v tom, kdo je kdo. Jinak ale spokojenost, v rámci survival podle skutečné události nadprůměr, ale ta délka... Ta je prostě vážně moc. ()

LasT_Olt

Na pomezí 3-4*. Ten příběh je sám o sobě dost zajímavý a viděl jsem o tom super dokument, ale pro zfilmování je to dost těžce uchopitelné. Jakmile totiž kluci ztroskotají, tak je dobrou hodinu jen sledujeme jak zavření v letadle kecají o tom zda sežrat brankáře nebo obránce a zda je to společensky přípustné. Ani jsem tam nemusel být a dostával jsem při sledování dost těžký záchvat ponorkové nemoci. Jen občas vylezou ven, kde pro změnu kecají o tom, zda je Otec při posledním rozsouzení nechá spálit na uhel nebo jim odpustí. Na produkci Netlixu ale nakonec neobvykle dobrý film, jen kdyby to dali Ronu Howardovi a zkrátili to o půl hodiny tak bych byl spokojenější a ta čtvrtá hvězda by nebyla spíš z milosti. ()

Faustka

Sněžné bratrstvo nemám s čím porovnat, protože původní film Přežít jsem neviděla. Což hodlám v nejbližších dnech napravit. Tvůrci z Uruguaye a Španělska spojili síly aby znovu oživili jednu velkou tragédii. Film má drsnou atmosféru a tváře přeživších jsou realisticky strádající, jen v jednotlivých postavách jsem měla trochu zmatek, jelikož si chlapci byli dost podobní. A až na pár výjimek nikdo nevyčníval z davu. ()

Juto

A.J. Bayona sa vrátil k žánru, ktorý veľmi dobre vie spracovať. Tento skutočný príbeh uruguajského rugbyového tímu a priateľov, ktorých lietadlo sa zrútilo do ľadovca nad Andami je veľmi drásajúci. Už je to veľa rokov, čo som videl film ,,Prežiť": trýznivý, ale zaujímavý film. Musím priznať, že som bol ohromený tým, aký dobrý bol tento film. Rozrušujúci, na zamyslenie, miestami ťažké sledovať, no nedokázal som sa od neho odvrátiť. Je veľmi citlivo spracovaný a príbeh je vyrozprávaný veľmi ľudsky, príliš sa nesústreďuje na pochmúrnejšiu stránku príbehu, takže nie sme nútení pozerať na tie najnevkusnejšie časti, spracovanie ľudských tiel. Bayona sa viac sústreďuje na ľudský duch a boj o prežitie. Musím pochváliť aj skvelo vyzerajúcu kameru a zvuk. Len kasting mohol byť lepší, skoro všetci herci sa na seba podobajú, čo mi spôsobovalo zmätenosť. 7,5/10 ()

Zajímavosti (24)

• Havárie letu byla pochybením posádky letadla, která v domněnce, že již přeletěla za město Curicó v Chile, začala s povolením leteckého dispečinku klesat a měnit kurz směrem na sever. Ve skutečnosti se tou dobou let nacházel ještě v argentinském vzdušném prostoru a kurz letadla chybně pokračoval severně do pohoří And, kde došlo k havárii. Přeživší pilot po pádu letounu mylně (dle jeho přesvědčení) informoval pasažéry, že již přeletěli zmíněné Curicó. Po celou dobu přeživší věřili, že se již nacházejí na území Chile a směrem na západ za horami je již obydlené území Chile. Po překročení hor ušel Nando Parrado (Agustín Pardella) a Roberto Canessa (Matías Recalt) přibližně 65 km, než narazili na chilského pastevce Sergia Catalána (Ezequiel Fadel Hinojosa), jenž jim přivedl pomoc. Jelikož po celou dobu žijící věřili informaci o poloze od již zesnulého pilota, vydali se přes vrcholky hor touto západní cestou. Ve skutečnosti se směrem na východ do Argentiny od místa pádu nacházel necelých 30 kilometrů hotel, a to ještě přes vrcholy pohoří, které nebyly tak strmé, jako západní cesta. (Lars)
  • Film sa natáčal v Montevideu (Uruguaj), v Andách (Čile, Argentína) a Sierra Nevade (Španielsko). Natáčanie trvalo od januára do júla 2022. Natáčalo sa aj na skutočných miestach havárie, kde počasie bolo ideálne na dané podmienky, no v Španielsku v pohorí Sierra Nevada, kde prebiehalo hlavné natáčanie, bola produkcia sťažená nedostatkom snehu a saharskou vzduchovou vrstvou, ktorá pokrývala hory v oranžovej farbe. (Arsenal83)
  • Na rozdíl od filmu Přežít z roku 1993 jsou ve filmu použita skutečná jména všech zesnulých cestujících. (Homerking)