Nyad

V šedesáti letech uplavat víc než 160 kilometrů z Kuby na Floridu bez jakékoli ochrany před žraloky? Diana Nyad má prostě celoživotní sen a teď si ho chce splnit. (Netflix)

Recenze (96)

elanius

(4/2024) / Remeslo parádne, celý film je taký prirodzený a ľudský, dobre sa na to pozerá, cez hercov po dosť verné technické spracovanie (občas sa vo filme objavuje autentický materiál). Silné momenty, hlavne k záveru tomu nechýbajú, ale emócie v podstate vyprchali pár minút po filme. Podľa mňa je to tým príbehom, aj keď neskutočný a obdivuhodný na jednu stranu, v podstate ničím ušľachtilý a vlastne celkom sebecký na druhú. Je to ale natočené fakt zručne a na to, že príbeh je dosť repetitívny, bavil som sa. Jodie podľa mňa ešte o kus lepšia ako Bening. Netflix ale slušný zárez, v rámci Oscarov možno vedľajšia pre Foster? (7/10) ()

BMW12

Příběh o tom, že na věku opravdu nezáleží a je důležité se nikdy nevzdávat, a to ani když několikrát neuspějete, protože pokud si jdete za svým cílem, úspěch dříve či později přijde. Diana Nyad je sice sebestřední a namyšlená, ale její odhodlání je fenomenální a stejně tak i její výkon, kdy se jí nakonec přeci jen podařilo uplavat vzdálenost mezi Kubou a Floridou, a to navíc v 64 letech. ()

jeden z těch po cenách pokukujících filmů, který má vlastně všechno co by takový film měl mít. Velmi dobrou technickou stránku, inspirativní příběh na reálném základě a dvě výborné herečky v hlavní roli. Hlavně Jodie Foster je tu skvělá a naplno využila toho, že měla na rozdíl od Annette Benning k dispozici sympatickou postavu (což se o Dianě Nyad úplně říct nedá). Jenže bohužel, všem kladům navzdory, mě ten film úspěšně míjel skoro celou dobu a zařadí se tak v mých očích do škatulky hezkých filmů podle skutečnosti, které ale už nikdy znova neuvidím. Jednak proto že sem jich za poslední roky viděl desítky a jednak proto že v následujících letech jich další desítky vzniknou...70% ()

Aljak

Ak mám pravdu povedať, o príbehu Diany Nyad som doteraz absolútne netušil, takže to bolo pre mňa všetko úplne nové a v podstate aj prekvapivé. Jej odhodlanie a cieľavedomosť sú rozhodne inšpirujúce - a to čo sa jej v 60ke podarilo, to je absolútne úžasné! Samozrejme, zásluhu na tom majú aj jej trénerka a motivátorka v jednom, a taktiež skúsený navigátor. Scenár znie možno triviálne, ale celé spracovanie príbehu je výborné - vrátane psychologického rozmeru, ktorý tu bol dosť citeľný. Bolo skvelé, že tu boli ukázané aj všetky tie nepodarené pokusy a početné nezhody medzi Dianou a jej tímom. Aspoň bolo vidno, že tento monumentálny úspech sa vôbec nerodil ľahko. Veľmi dobré = 4* ()

Enšpígl

Tradiční motivační film, že když něco chceš, zabejčíš se, tak to dokážeš. Tady byla síla především v tom, že ta zabejčená osoba je již dáma v určitém věku a poselství je teda jasný, věk nehraje roli, tu hraje vůle a vytrvalost. Neřkám, že na konci jsem frajerce nepřál a nebyl nadšen že madam přeplavala z bodu A do bodu B, ale na druhou stranu mě to nějak zásadně nestrhlo vůbec k ničemu. Film je natočen kvalitně, herecký výkony, no pokud Anette není ve vodě, tak docela fajn, film herecky táhne stále charismatická Jodie Foster. O Oscarech bych tady nemluvil, na druhou stranu, když někdo může nominovat Sílu psa, tak hloubš už s nominacema klesnout beztak nemůže, takže je to pasé. ()

• Toto preplávanie z Kuby na Floridu nebol nikdy formálne ratifikované pre nedostatok nezávislých pozorovateľov a neúplné záznamy. Guinessova kniha rekordov teda zrušila tento úspech, na čo Nyad reagovala slovami: "Možno som mala v sebe príliš veľa arogancie, ako napríklad: 'Nepotrebujem to nikomu dokazovať.' Je to moja chyba."  (Arsenal83)
  • Natáčení filmu probíhalo ve státech USA (městech Key West a Los Angeles) a dále pak ve státech Kuba a Dominikánská republika. Točilo se od 15. března do 15. května 2023. (GASTON73)
  • Film zjednodušuje plavbu Diany Nyad (Annette Bening) z Kuby na Floridu, zobrazuje ju len s jedným plavidlom a zameriava sa na plávanie „bez asistencie“, čo skresľuje skutočnú udalosť zahŕňajúcu viacero plavidiel, komplexnú posádku a použitie rôznych zariadení. (Arsenal83)