Režie:
Tony RichardsonScénář:
Tony RichardsonKamera:
David WatkinHrají:
Rob Lowe, Jodie Foster, Paul McCrane, Beau Bridges, Lisa Banes, Jennifer Dundas, Seth Green, Joely Richardson, Wallace Shawn, Matthew Modine, Wilford Brimley (více)Obsahy(1)
Student Win Berry pracuje o prázdninách mezi dvěma semestry v jednom luxusním hotelu na pláži v Maine. Tady se setká s atraktivní Mary a zamiluje se do ní. Mladí lidé se vezmou hned poté, co si od Freuda, který odjíždí do Vídně, koupí jeho taneční bar. Vzpomínky na nádherné časy v hotelu u moře však oběma nedají spát. Proto se oba manželé i se svými pěti dětmi nakonec nastěhují do prázdné školní budovy a zbudují z ní jediný hotel ve městě. Tak se zrodí první hotel v New Hampshire. Za nějaký čas dostanou Win a Mary dopis od starého přítele z Vídně, který je zve, aby za ním přijeli... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (45)
Víc bych od jakéhokoli Irvinga a jeho zfilmování nikdy nečekal. Tedy: zdánlivě trefné a analytické, ve skutečnosti nic než efektivní, jednoúčelné a důvodně neuchopitelné, ne že by to něčemu až tak vadilo, protože na tenhle film se podívám pouze kvůli trochu rozporuplným pocitům, ale většina asi čeká víc. Avšak vůči jiným zfilmovaným verzím nejrůznějších sourozenců to má tu uměleckou výhodu, že si něříká o většinovou pozornost a chybí většina klasických známek masové podbízivosti. ()
Knihu Johna Irvinga jsem četl, ale její adaptace se teda vůbec nepovedla. Jediným plusem je asi Jodie Foster, která předvádí výborný výkon.. jinak je ve filmu spoustu věcí špatně. Místy z něj dělají grotesku, což rozhodně není cesta správným směrem, místy až zbytečně "doslova" kopírují scény z knihy - "aby to tam prostě bylo". Vyzdvihl jsem sice Jodie Foster, ale ani zbytek ansámblu nehraje špatně, jen by to chtělo někoho, kdo je fanouškem knihy, má ji několikrát přečtenou a je schopen napsat kvalitní scénář. "Keep passing the open windows." ()
Snad by stačilo jedno slovo: bizarní. Irwingovy knihy neznám, jejich filmové zpracování rovněž (vyjma Pravidel moštárny) a u tohoto snímku neustálé spojení sexu, smrti, zvláštních postav, zvláštní rodiny, Freuda i medvěda...bylo zvláštní. Některé scény byly otřesné, jiné směšné, ale pokud to budeme brát jako vyprávění o osudech jedné rodiny v průběhu let, dá se to. Z hereckého obsazení jednoznačně vyčnívá Jodie Foster. ()
Těm, kteří Irvinga nečtou, to nejspíš musí připadat jako hodně zvláštní film (zvláštní je slabé slovo), ale těm, kteří se na každou jeho novou knihu tetelí nedočkavostí (a jsou na jeho poněkud netradiční poetiku vyprávění a dějové zvraty zvyklí) se film bude nejspíš líbit. I když Irvinovské adaptace jsou vždycky filmařský (a divácký) oříšek. ()
A zase jsem u toho: nebudu srovnávat film s knihou. To se prostě nedělá. K filmu mám ale i tak výtky spojené s knihou. Podobně jako další adaptace Irwingova románu The World According Garp i tenhle snímek totiž na můj vkus až nepřístojně počítá s předporozuměním po přečtení knihy. Ok. Nevadí. Knihu jsem četl. Ale nemylím si, že by to mělo být třeba k pochopení filmu. Mám totiž dojem, že bez téhle "teoretické průpravy" vypadají osudy Berryovic rodiny jako laciná groteska. A tomu odpovídá i mělká psychologie postav. Tony Richardson se prostě pokusil říct příliš mnoho na příliš málo prostoru. A nakonec neřekl skoro nic. Ale i přes tenhle problém je The Hotel New Hampshire jedním z mých oblíbených filmů se skvělou Jodie Foster a Nastassjou Kinski. 7/10. ()
Galerie (56)
Photo © Orion Pictures Corporation
Reklama