Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Jan MalířHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Petr Forman, Emília Vášáryová, Jan Tříska, Ingrid Timková, Kristýna Boková, Jiří Macháček, Nataša Burger, Jan Budař, Zdeněk Suchý, Pavel Liška, Marek Daniel (více)Obsahy(1)
Úspěšný film Jana Hřebejka plný tragikomických příběhů a osudových setkání, přátelství, smíření i odpuštění... Komedie, která vás rozpláče, drama, které vás rozesměje – zní v podtitulu úspěšného snímku renomovaného dua Hřebejk – Jarchovský. Každý se někdy někam před něčím snaží uprchnout a právě tento film je působivým osobním průvodcem ve světě uprchlíků v nás i kolem nás, zažívajících nejen své každodenní starosti, ale obávajících se někdy víc sami sebe, než okolního světa. Ve skvělých hereckých výkonech vede film diváka přes nejednu humornou situaci k hlubšímu zamyšlení nad vkladem každého z nás do tohoto světa... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (515)
Velice dobré čtyři hvězdičky - snad bych mohl dát i těch pět. Tomuhle filmu jsem se velmi dlouho vyhýbal, protože mi všichni říkali, že je to ještě horší než Pupendo (a to by bylo co říct). Nakonec jsem se na něj podíval až v televizi a dost příjemně mě překvapil. Především jsem si spravil mínění o Jarchovském. Hřebejkova režie je skvělá. Celou dobu jsem se docela bavil, příběh i postavy mi připadaly samozřejmě vykonstruované, ale na komedii tak akorát, že mi to tam dost sedlo - a při závěru mě skoro až zamrazilo (a taky při scéně na policejní stanici). To jsem od Jarchovského a Hřebíka opravdu nečekal. ()
Scénář: Petr Jarchovský, Jan Hřebejk .. Film kulhající ve spoustě momentů, bez konzistentní linie. Zasazení do současnosti narušuje křečovitost jednání postav a neporozumění látce (rasové nesnášenlivosti, hooligans apod.). Nemohu snímku upřít určitou naléhavost, ale nevěřím jí tak jak je podána. Ani známá porce jiskřivého humoru tentokrát nenese své ovoce, tedy ne v takové míře, jak je zvykem. Pro mne nepovedený film a nejslabší Hřebejk! ()
Zpočátku jsem měla dojem, že to tentokrát bude nekoukatelná krávovina, ale nakonec mě tenhle film přece jen dokázal pobavit. Postavy, jejich příběhy i humor jsou poněkud absurdnější, než tomu bylo v předchozích Hřebejkových filmech, přesto poněkud nadneseně a pokrouceně vystihují realitu současnosti. Herci odvedli svůj obvyklý (to znamená dobrý) výkon, nad něčím jsem se zasmála, nad něčím zamyslela, celkově však hodnotím jako jeden z horších Hřebejkových filmů. Přesto solidní nadprůměr - 68% ()
Hřebejk sice umí točit a je bezesporu výborným režisérem, jenže si neustále točí podle scénářů, jenž kopírují sami sebe. Opět se to točí okolo několika rodin a je to jenom další výcuc z českých domácností, kde lidé řeší svoje velké, drobné a malé problémy. Navíc si nemůžu pomoct, ale vtípky na jedné straně a drama na druhé mi zkrátka nesedí. V Pelíškách to bylo ok, jenže tady to prostě ruší. Vlastně, chvílemi jsem si připadal jako při sledování Pelíšků po 40-ti letech, takže už jsem měl neodbytný pocit, že jsem to už někde viděl. ()
Zase jarchovsko-hřebejkovsky zamotaná, přesně viděná, avšak zbytečná realita zbytečných současníků. (Viděno až po Krásce v nesnázích.) Zase obtěžující hudba. Zase dojem zbytečného filmu. Nejprve nepochopitelně dlouhé rozhovory všech těch zbytečných existencí, osvěžované hláškami Macháčka a spol. Postupně ale zjišťuju, že je to dobrý film. Nepříjemně dobrý. Film k věci. Radost mi dělala nepravděpodobná postava Macháčkova. Di vod tý postýlky nebo se mi splašej kladiva. Komentáře: fmash, Marigold. Douglas má snad pravdu, až na to, že Horem pádem je sociologická fraška, nikoli psychologická studie. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (17)
- Film se natáčel v Praze a na hraničním přechodě Lanžhot - Brodské. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
- Scénárista Petr Jarchovský si ve filmu zahrál malou roli muže v hospodě, ve scéně s Emílií Vásáryovou, stejně tak se ve scéně objevuje i Petr Šabach, spisovatel, jehož knihy se několikrát staly předlohou filmů Jana Hřebejka. (Witta)
- Namaskovaný pysk Františka Fikese (Jiří Macháček) podle režiséra Jana Hřebejka rozhodně nebyl jen pro diváky, ale i pomůckou pro samotného herce: "Podle mě to Jirkovi pomáhalo. Jestli si něco vyčítám, pak fakt, že Jirka své nejtěžší monology točil na úplném začátku, kdy s tím drátkem na zubu, který mu dělal zaječí pysk, ještě nebyl srostlý, takže trochu šišlal. Řada lidí mi pak vyčetla, že je to nepovedenej pokus o vtip, přitom jsme o nic takového neusilovali. Ke konci natáčení už Jirka nešišlal, protože si na ten drátek zvykl, a my ho naopak museli nutit, aby tam aspoň trochu toho šišlání zachoval." (NIRO)
Reklama