Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Po dosti dlouhé době jsem opět viděla velmi kvalitní český film. Byla jsem překvapena, jak věrně (i když ještě šetrně) byla zde ukazána doba v Sudetech po 2.světové válce. Protože mi po válce bylo 13 let, chápala jsem už dialogy v rodině, jak se odsuzovalo chování některých horlivých Čechů po válce. Někteří, ačkoliv neměli důvod se mstít na bezbranném německém obyvatelstvu, se chovali hůře než dobytek jenom proto, aby si "vysloužili" zásluhy u formující se KSČ a dostali moc a výnosné posty, ale hlavně zabavený majetek po Němcích. Toto všechno film ukazuje na jedné dívce v období od let 1939 - 1965. I když byla česká zdravotní sestra, vytrpěla si jako pes, napřed od Němců potom od Čechů a ještě její dítě 16 let po válce nemělo pokoj. Nic tam není přehnané, film je ještě místy šetrný, protože se asi i režisér styděl, co by musel na svůj národ "prásknout". Úžasný film, obdivuji režiséra Milana CIESLARA, že se pustil na tak tenký led, tleskám mu za odvahu, tak to opravdu bylo. Fantastický výkon podala Vilma CIBULKOVÁ i Martin HUBA. ale i mnozí ostatní herci. Jedinou výtku mám pro techniku zvuku na tomto DVD, že to technici nezvládli. Zvuk je místy velmi nekvalitní a za tohle bych jim vzala prémie (nejen 10 % z platu). ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vojna zamávala s osudmi mnohých. Ukázané na neľahkom údele ženy, ktorá sa počas protektorátu zaplietla s nemeckým dôstojníkom na liečení. Následky vášnivej, no kratučkej lásky si odniesla nielen v podobe ryšavej dcérky. Tie následky sa s ňou ťahali dávno po vojne. Dôvod je jednoduchý a večný. Zmrdi a zmrdky totiž nikdy nezabúdajú na svoje domnelé príkoria. Dokážu sa za ne pomstiť nielen na nimi vyfabulovanom vinníkovi, ale aj na ich potomkoch. Scenáristicky pritiahnuté za vlasy (z moravských hôr cez poľské pláže do rakúskych Álp a odtiaľ do belgického Konga- uff),no vo všeobecnej rovine platné a presvedčivé.Takže lepší priemer. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cieslar a Korner majú moju úctu vďaka ich odvahe zobraziť vlastné dejiny aj z inej strany. Nakoniec ale z toho je stále iba boj medzi nacistami a komunistami, kde trpia najmä civilisti. Je to rozohraté veľmi dobre, prvá tretina skutočne chytí a diváka zaujíma, čo bude ďalej, z nejakého dôvodu sa ale z filmu stane rozplzlá nuda. Čiastočne to zachraňuje záverečná desaťminútovka, pri ktorej ale zamrzí, že by možno bolo zábavnejšie sledovať osuy v Afrike ako doma. Prípadne nakrútiť jeden film o matke a detstve dcéry a druhý o dcére a jej misijnej ceste. Neviem. Každpádne zopár dobre natočených scén je "vykompenzovaných" zase zopár nepodarenými, pričom snová sekvencia na pláži je veľký trapas. ()

vegetol.mp 

všechny recenze uživatele

Do poloviny docela zajímavý, od poloviny nezvládnutej nesmysl, ve kterým se postavy chovají naprosto nelogicky. Ano, když utíkám přes hranice, volám jen tak z prdele pohraničníkům, aby věděli, že je někdo v hlídaný zóně. I Forrestu Gumpovi by došlo, že má držet hubu a schovat se za první větev a ne vyvádět jak děcko na školním výletě. Ukázkovej příklad toho, kdy se postavy chovají tak, jak chce scenárista a ne tak, jak by to bylo v reálným životě. Možná, že některý věci napravila prodloužená verze v podobě TV seriálu, kterou jsem neviděl. Další případ filmu, co se snažil být tak ambiciózní, až to všichni podělali. ()

Jacek 

všechny recenze uživatele

Ambiciózní záměr předně trpí jakousi negativní schematičností. Körnerův pesimismus absurdně graduje a špatně a ještě hůř je „úplně všechno“, svět se mění v bažinu utrpení a lidé v přežívající trosky. Toho je určitě příliš. Cieslar se Körnerovu bolestivost snaží na jednu stranu opřít o technicky nedůvěryhodný „drsný realismus“ (slabost má pro mrtvá těla) a na druhou stranu vyvážit jistou deklamativností a romantičností. Nechtěně ale dosahuje absurdního ladění – nedůvěryhodná tragičnost čvachtá v nadbytečné telenovelistické zasněnosti (opravdu výborné jsou především „lyrické“ pasáže s incestním podtextem). I toho je příliš. Výsledek tak je skutečně bolavý – ale dle všeho jinak, než bylo zamýšleno. Netřeba našlapovat po špičkách a pokrytecky chválit nevydařené dílo jen pro autorskou velikost jednoho z tvůrců. Toto není dobrý film. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)
  • Natáčení probíhalo v Kryštofově údolí a na nádraží Hodkovice nad Mohelkou. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)

Reklama

Reklama