Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Britská učitelka Philippa Paccardová (Cate Blanchettová) žijící v italském Turíně se marně dovolává spravednosti ve věci manželovy tragické smrti. Protože místní policie ignoruje její obvinění, rozhodne se vzít spravedlnost do vlastních rukou a prostřednictvím podomácku vyrobené bomby se odhodlá zlikvidovat drogového dealera Vendiceho. Pak se nechá zatknout. Teprve ve vyšetřovací vazbě se dozvídá, že místo muže zodpovědného za smrt jejího manžela zahynuli čtyři zcela nevinní lidé. Do zoufalé mladé ženy, jež má být souzena za teroristický útok, se však zamiluje mladý soudní tlumočník Filippo (Giovanni Ribisi) a pomůže jí uprchnout. Jak dlouho však dvojice spřízněná jmény a spjatá fatalistickým citovým poutem může unikat spravedlnosti?

Na MFF v Berlíně 2002 získal režisér Tom Tykwer nominaci na Zlatého medvěda. Film byl oceněn stříbrnou Německou filmovou cenou a Cate Blanchettová získala za svůj herecký výkon německou Zlatou kameru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (362)

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Tykwer je vyjímečný režisér. Patří k mým velkým oblíbencům od Parfému a hltám každý jeho film. Ani tentokrát mě nezklamal. Film, ve kterém všechno dokonale štymuje, se najde málokdy, ale Nebe jím je. Scénář propracovaný, režie švýcarsky přesná. Nenápadná hudba krásně dotváří skvělou atmosféru. Herecké výkony - jednoduše výborné, hlavně Ribisi se mi líbil. A to nejlepší na konec, nádherná kamera. Tento snímek vlastně nemá slabou stránku. PS: musím sehnat Princeznu a bojovníka. ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

,,Kam až člověk může vyletět?" No inu když ho povznáší láska, nebo mu vydrží palivo tak klidně až do stratosféry. Tom Tykwer vám svým filmem předkládá nadýchaný obláček o pomstě, lásce a tíze svědomí. Učitelka angličtiny je po nepovedeném útok na vraha svého manžela zadržena. Jenže se do ní zamiluje mladý policista, který jí pomůže uprchnout. Mladí lidé se stejnými jmény (Philippa a Filippo) a ve stejném oblečení zůstávají na všechno sami a mohou se spolehnout pouze jeden na druhého. Cate Blanchett rozehrála strhující herecký koncert (hlavně úvodní scéna výslechu je neuvěřitelně silná) a sympatický Giovanni Ribisi se také velice dobře předvedl. Tom Tykwer dokázal správně namíchat romantiku s napětím a k tomu ještě servírovat poetické záběry., ale přece jen je film trošičku rozvláčný. Jedinou slabinou je tak pro mě scénář, který je ke svým postavám moc shovívavý, hlavním hrdinům vše až překvapivě často vychází a navíc kromě nich nepůsobí skoro žádná další postava životně. Nebe je čtvrtý Tykwerův film, který jsem měl tu čest vidět a zatím mě ani jednou nezklamal. Uvidíme s čím přijde příště... ()

Reklama

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5*/5...Niektoré zábery dokonalé, tak ako niektoré silné scény...Hoci je Tykwer nesporne zručný režisér so silným zmyslom pre estetické cítenie a filmovú senzitivitu, myslím, že keby to točil sám maestro filmovej psychológie Kieslowski, výsledok by bol kompaktnejší a dokonalejší...Takto vyhráva vizuál (Tykwerova parketa) nad bližším zžitím sa s postavami a silnejším citovým backroundom (Kieslowského parketa)...Každpádne som zvedavý na časti Peklo a aj Očistec (ak sa tá časť vôbec niekedy natočí:) ()

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Otázka Giovanni Ribisiho z úvodní sekvence „jak vysoko mohu stoupnout“ by asi byla nesmyslná, jestliže by se člověk již při jejím položení vznášel v oblacích. Cate Blanchett proto otevírá příběh na nejhlubším dnu, sražena na kolena jak zlem okolního světa, tak vlastními zločiny, ale to jen proto, aby byla pomalým a nenásilným tempem pozvedána směrem k odpuštění a opravdové lásce. Její nelehká cesta je tak silně očisťujícím zážitkem i pro diváka, který je z hluku a klaustrofobického prostředí policejní stanice pomalu přenášen do uklidňujících koutů italského venkova, kde se dvě duše prolínají v nerozlučnou jednotu. Konec je pak mlčenlivou katarzí, nádherným smířením se s celým širým světem i vlastním životem tváří v tvář nebeské klenbě a jejímu blankytnému tichu... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Chvílemi zvláštní zážitek, což většinou ocením, navrch s často silnou mysteriózní atmosférou a skvělým výkonem Clate Blanchett, díky čemuž mě Nebe hodně vtáhlo do sebe... V prvních minutách netuším, co se děje, záhy nastane nečekaný incident a vyvíjející se příběh nabírá od prvního výslechu spoustu napětí a překvapení. Režisér mě párkrát lehce zaskočil zjištěním, že často záhadné detaily důležitých zvratů (příčina odlišného místa výbuchu či nepozorovaný útěk z přísně strážených toalet) nechal odplynout bez vysvětlení, bez možnosti se o nich více dovědět. Minulost se ve flashbacích rozplétá, ale do mnoha zákoutí jednání hlavní postavy nechávají tvůrci dveře (zřejmě záměrně) zavřené. Tom Tykwer se hodně vyžívá ve hře s vyprávěním ve vztahu k divákovi, nicméně oproti Lole běžící o život mi tentokrát svou hrou i docela sedl. Zatímco v Lole si vypůjčil nápad tří alternativních verzí jednoho příběhu z filmu Krzysztofa Kieślowského (Náhoda, 1981), tentokrát se návaznost na oblíbeného polského režiséra konala zfilmováním Kieślowského nerealizovaného scénáře a za sebe jsem měl dojem skutečně dobré volby. Scénář nechává poznat mnoho tváří rozporuplné hrdinky Philippy, která se zprvu jeví jako sebevědomá vražedkyně, víckrát jako rafinovaná hráčka ve vztahu k policii, v konfrontaci s následky svého činu však brzy ukáže zranitelnost, posléze se stává osobou milující... Cate Blanchett všechny ty tváře Philippy sehrává strhujícím způsobem a režie s kamerou zase přináší nejeden vizuálně úchvatný záběr zejména v exteriérech. [75%] ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v mestečku Montepulciano. (dyfur)
  • Cate Blanchett (Philippa) sa kvôli tejto roli v skutočnosti dala ostrihať do hola ako vo filme. (Ninfa)
  • Režisér Tom Tykwer komentoval scénu, v níž jsou herci stříháni dohola jako "skutečně neuvěřitelný stres. Točili jsme tu scénu sice dvěma kamerami, ale co by se stalo, kdyby jedna vypadla a exponovaný materiál z druhé kamery nám zničili v laboratoři? Druhou šanci jsme neměli. To člověk umírá tisícerou smrtí." (NIRO)

Reklama

Reklama