Epizody(12)

Legendární seriál o městském chlapci Pavlovi, lesníku Horynovi, psu Halušce a jejich společných dobrodružstvích. (oficiální text distributora)

Recenze (85)

gudaulin

V době svého vzniku šlo nesporně o výrazně nadprůměrný pořad pro mládež, ovšem je nutné připomenout, že kvalita tehdejší produkce nebyla valná a při současném reprízování se v plné nahotě projevují slabiny tohoto dílka - nejvýrazný scénář, mizerné herectví ve vedlejších rolích, slabší zápletky a pomalejší tempo. Celkový dojem: 40 %. Pro Vlado Müllera byla nicméně role hajného jako ulitá a pokud dnes má smysl tento seriál shlédnout, tak díky jeho zralému herectví. ()

Woody77

Dnes brutalne chybaju podobne serialy.Je mi luto ze sa netocia lebo v dnesnej dobe deti stratili pojem co je vztah k prirode a co vsetko sa tam skryva a nachadza.Ano je trochu ideologicky no napriek tomu ma omnoho viac co ponuknut ako uplne TUPE serialy v nedelu doobedu ako Stratene duse,Superman , Carodejnice a nim podobne. Je to legendarny serial a taky aj ostane v srdciach Husakových detí.Nikdy nemam problem ho pustit synovi ,lebo viem ze z obrazovky nikdy nevyletí duch,krv alebo hola teta!!!! ()

kingik

Pavel troufale: "Pane Horyno, mohl bych si nabrat trochu vody z té studánky, co se z ní dá pít? Mně se dneska vytírá Perleťovec." Horyna podrážděně a se zvýšeným hlasem: "Opovaž se, v ní žijí raci a potřebují klid!" Pavel otráveně a se sklopenou hlavou: "Ach jo, a můžu si ponechat toho voříška, co jsme ho našli uvázaného u stromu v lese?" Horyna přísně a rozhodně: "Už jsem ti snad vysvětloval, že takový psi nemají na hájovně co dělat! " A pak zahřímal: "Pokud se ti něco nelíbí, tak sem nemusíš chodit, mám práce, že nevím, kde mně hlava stojí, a ještě se budu starat o cizího kluka. Máš možnost se zabavit jinak, když nechceš poznávat krásy lesa a naslouchat jeho zvukům." Pavlík znuděně až otráveně se sklopenou hlavou kopajíc do kamínku na prašné cestě: "Ach jo, jsem mohl jet s rodiči k moři, takových koček v bikinách jsem tam mohl pozorovat, místo toho smrdím v lese na hájovně." // Legendární seriál o krásách naší přírody z pohledu městského kluka, co se přátelí s chlapáckým lesníkem, netřeba představovat. Tvůrci odvedli dobrou práci, ale seriál už těžko dneska někdo ocení, protože dneska spíše k netu než do přírody. 60% ()

Kri-kri

Tento seriál spadá mezi ty, u nichž nevím, kam je zařadit a jaké k nim mám zaujmout stanovisko. Nepatří totiž mezi ty, o nichž bych mohl říct, že se mi líbí ani mezi ty, co se mi vyloženě nelíbí nebo mě iritují. Nakonec z toho vyjde dost obtížně identifikovatelná kombinace obojího. Na straně jedné nemám rád přírodopisné seriály a tento navíc působí až příliš výchovně ekologicky, často až s fanaticky grínpísáckým pojetím. Jednotlivé díly mi přišly nudné a nezajímavé. Na druhou stranu si uvědomuji, že ten problém je spíš u mě, neboť seriály se zvířaty mě nikdy moc nebraly a že tento určité kvality má. Zvlášť v porovnání s těmi sračkami, co se od listopadu 89 točí a kde se kavárníci snaží mermomocí zavděčit zápaďákům a trumfnout je v jejich zdegenerované pseudokultuře. Ve výsledku tedy Zelenému údolí uděluji slabý průměr 2 * a 45%. ()

ostravak30

Přátelé zeleného údolí byl seriál, ke kterému jsem jako dítě vzhlížel a to přesto, že v době natočení mě naši ani neměli v plánu. Ale jako možná každému klukovi, což ale dnes asi neplatí, se mi líbila představa mít za přítele hajného s kterým se dají zažít leckterá dobrodružství a vidět les jinak než běžný návštěvník. Les a zvířata. Objektivně řečeno ovšem seriál opravdu postrádá kvalitnější herce. Vlado Müller a Martin Čížek jako dětský herec nebyli špatní, také Svatopluk Matyáš či Karel Vochoč patřili k těm lepším, ale ostatní byli hodně průměrní. Přispěl k tomu ale také průměrný scénář. Jednotlivé zápletky byly bohužel slabší a jak zmínil někdo zcela správně pode mnou, i tempo každé takové zápletky zrovna žádné drama nenabízelo. Kvalita obrazu pak též výárazně pokulhává. Na druhé straně se dnes takové seriály vůbec netočí. Nejspíš proto, že dnešní kluci zdaleka netouží poznat les z jiné stránky, ale dostat se do dalšího levelu v nejnovějším hitu počítačové hry. Seriál tak alespoň okrajově snad lákal a možná znovu naláká pár lidí k výpravě do přírody. Autoři seriálu pak přidali pár znalostí o lese a divák se tak mohl leccos dozvědět. Srdce říká něco jiného, ale spravedlivě řečeno jsou to hvězdy pouze dvě. ()

Zajímavosti (14)

• Fenka Haluška se ve skutečnosti jmenovala Rita. (Zdroj: časopis Televize). (M.B)
  • Obhliadky terénu trvali takmer pol roka, než sa začalo natáčať. (Raccoon.city)