Experiment na válečné lodi Philadelphia odstartuje cestu desetiletími, cestu ze čtyřicet let vzdálené minulosti do rozžhavené současnosti Nevadské pouště. Podaří se ovládnout čas a změnit historii...? (LARS, spol. s.r.o.)

Recenze (56)

kenkaku

a) nostalgie, b) otření se o "skutečnou událost", c) obsazení. Díky tomuto všemu prostě dávám víc než standard a to bez ohledu, že samotný "Filadelfský exeriemt" je tam vyobrazen jen na začátku a na konci (zbytek je jen vycpávka smyšleného fantasmagorického děje). Na film je tedy se třeba dívat hodně s nadsázkou a nostalgií :). ()

Han22

Experiment Philadelpia jsem docela dlouho sháněl a rozhodně mě nezklamal. Základní námět - otevření časového mostu mezi lety 1943 a 1984 rozhodně nezklamal a dalo by se říct, že tvůrci z něj vytěžili maximum co mohli. Nechybí tu údiv cestovatelů času nad moderními vymoženostmi (ale není to ve stylu, že by se na ně vyvalilo hned to nejhorší a nejnevkusnější z celých osmdesátek); je tu pěkná romance, nějaké ty akce i katastroficko/hrdinské finále, ale hlavně se na to moc příjemně kouká a je tu takové to napětí a zvědavost, jak to vlastně dopadne. Nejvíce mi to opravdu připomíná Tajemnou záři nad Pacifikem, proto nechápu, proč tenhle film snad nikdy neběžel v televizi. Jo a mimochodem - efekty jsou docela fajn, člověk to musí porovnávat s rokem vzniku a ne z dnešní CGI efekty. ()

Deimos

DVD/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 6/10 Efekty 6/10/// +na svoji dobu slušné efekty, dobrá atmosféra, námět -nic mi vyloženě nevadilo, snad jen bych chtěl vidět podobný námět ze současné doby/// Dnes samozřejmě od tohoto filmu nemůžeme čekat kdovíjaký zázrak, ale viděl jsem ho prvně a nenudil mě. Nad postaršími efekty jsem mávl rukou a užíval si hlavní hrdiny a časové paradoxy. Fakt, že mě to bavilo a tvůrci to neukončili jen hezkou zatmívačkou ale opravdu si vyhráli i s tím koncem mě opravdu potěšilo./// Celkem 65%/// ()

Djkoma

Slavný Experiment Philadelphia v méně známém filmu. Michael Paré jako herec druhé cenové je jedinou známou tváří v tomto pohledu na dlouhé roky zatajovanou událost, kterou si autoři trochu přikořenili. Pravděpodobně ve stylu Tajemné záře na Pacifikem vnutili trochu toho cestování časem a to jim vcelku vyšlo. Určitě zajímavější než "realita" a snaha o zajímavý nápad tu je citelná. Bohužel zpracování je i na svou dobu docela slabé a tak odepisuje film s třemi českými názvy do propadliště dějin, dke si ho najdou snad jen největší milovníci sci-fi, jakéhokoliv druhu. ()

Z0oMb3E

Ej tí namorníci. Nielenže nejaká tá štabajzna v každom prístave, ale i v každom storočí. To je potom Mišovi hej, keď si môže vybrať ktorá je rajcovnejšia a nestrachovať sa, že bude prichytený inflagranti. Ohľadne filmu je to samozrejme bieda. Jednak že sa jedná o snímok už viac menej pre pamätníkov, ale i dejovo sa nemá čím vytiahnuť. Samozrejme, že nejakí tí konšpirační fanúškovia nájdu vo filme kus viac, no pre bežný divák sleduje len tie isté opajcnuté efekty 16 rokov po kubrickovej odysei. A presne tak ako to skončilo u nej skončilo to aj tu! Nuda! ()

Zajímavosti (9)

• Vo filme si je možné všimnúť letecká základňu Wendover v Utahu, kde 509. americká letecká divízia vrátane posádky Enola Gay do mája 1945 nacvičovala atómový útok na Japonsko. V máji sa skupina presunula na ostrov Tinian a následne 6. augusta 1945 o 8:15 zhodila svoj smrtonosný náklad na Hirošimu. (beso74)