Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irene nastoupí jako recepční do velkého osamělého hotelu v rakouských Alpách. Zjišťuje, že dívka Eva, která na jejím místě pracovala před ní, za záhadných okolností zmizela. Spolupracovníci o Evě mluví vyhýbavě a také s novou kolegyní se nepokoušejí navázat žádný bližší kontakt. Bloudění labyrintem pustých hotelových chodeb, neosobní pokoj, který zdědila po své předchůdkyni, naprostá izolace od venkovního světa a nedostatek komunikace - to vše způsobuje, že se citlivá dívka propadá stále hlouběji do pocitů odcizení a strachu. Dívka navazuje náhodný vztah s mladíkem Erikem, který jí však nepřináší vytouženou úlevu. Tu jí neposkytuje ani náboženská víra, v níž byla vychována. Irene, stále zřetelněji se identifikující s Evou, proniká na svých denních i nočních procházkách stále hlouběji do okolních hlubokých lesů, jejichž mystickým středobodem je místní zlověstná atrakce - jeskyně Lesní víly. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní film, u něhož bych se nedivil extrémním výkyvům hodnocení. Někdo ho úplně zavrhne, někdo bude možná nadšen. Veskrze náznakový, lehounký mysteriózní thriller, v němž není žádné násilí a krev. Tísnivý (kafkovský) pocit zde vyvolává společnost lidí v hotelu sama o sobě. V hlavní roli sympatická slušná dívka Irena, která začíná pracovat jako recepční v hotelu Waldhaus. Divák je stále s ní a sleduje i běžné banální činnosti (pro Hausnerovou charakteristický "dokumentární styl"). V pozadí celého nejasného a náznakového příběhu je legenda o lesní čarodějnici z konce 16. století (takových legend je v Rakousku a ve Štýrsku hodně), ale ani ta se za celou dobu nikterak jasně neprojeví.Nicméně od začátku do konce převládá pocit neklidu, umocněný zvukovou podmalbou. Po skončení filmu si uvědomíme, že křížek, který Irena nosí na krku, je klíčovým symbolem k chápání děje. Dalo by se uvažovat i o čtyřech hvězdičkách, ale přece jenom se mi to zdálo chvílemi příliš zdlouhavé. Jessica Hausnerová mne hodně zajímá, je pro mne tajemná jako její filmy. Je to ateistka, židovka nebo co? Ona ví, co je to katolická víra, ale zatím jsem nepoznal, jestli je věřící nebo agnostička, která si zahrává s religiózními tématy... ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Stejně jako pro Little Joe, kterýžto film jsem od Hausnerové viděl jako první, i pro Hotel platí, že jeho forma je nadřazená obsahu, estetická stránka je výraznější a zajímavější než dějová. Tedy ne že by mě jeho děj nebavil nebo dokonce nudil, to vůbec, celý film má příjemně pomalou psychologizující atmosféru, postavy diváka zaujmou, nejvíc samozřejmě postava hlavní a je docela zvědavý, co se z těch všech všelijakých náznaků a tajemností nakonec vyklube... aby si s ním ovšem rejžová v závěru nechutně vytřela zadek a snad z nedostatku fantazie celé rozuzlení koncipovala naoko jako artově mysteriózní mindfuck, zatímco se jedná spíš o prachsprostý výjeb a zauzlení. A já na to čumím jako tele na vrata a připadám si jakoby malinko podvedený a přečůraný. Ale možná se pletu a objektivně je to úplně jinak, třeba že ženské jsou z Venuše a chlapi z Marsu, nebo tak nějak. ()

Reklama

type_B 

všechny recenze uživatele

Celková atmosféra filmu je OK - takový vyprázdněný minimalistický horor s letargickou hlavní hrdinkou - ale konec to shazuje. Aneb nechoďte sami do lesa, když si vaše kolegyně zrovna vypůjčí váš křížek. Mám trochu podezření, že to tvůrci vykradli ze známého: Co to máš na krku, na té tkaničce? / Toť křížek po mé matičce ... Tolik k platnosti Erbenova básnického odkazu dnes. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Hotel, postel, chodba, sudba... přívěsek kovový. Bazén, blázen, píle, brýle... podvěsek mozkový." Copak se to děje v hotelové chodbě? Nic. Kdo to šustí v lese? Nikdo. Kdy se co ukrývá v jeskyni? Nikdy. A a co to vlastně číhá ve sklepě? Ha?! Taky nic. Ostatně myslím, že věc je zcela jasná. Jessica Hausner se tímto, vskutku děsivým filmem s "psychologizující atmosférou" (heh?), jen pokouší vyrovnat se s děsivým traumatem ze svého dětství, kdy jí na základní škole kdosi (nevíme kdo) rozšlápnul brýle a v nastalém zmatku jí kdosi (nevíme proč) sáhnul na koleno. Dobytek jakýsi. Pro další filmové terapie držíme palce. Oba dva. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tak trochu tematicky mi to připomnělo Holku na zabití. Jinak artově pomalé, bez scénické hudby - ta zazní jen při diskotéce, mejdanu, taneční lekci či když zpívá sbor. Irene vypadá jako ztracená, ztracená v temnotách. Ostatně temnota a stíny ji pohlcují každou chvíli - v chodbách, jeskyni nebo lese. Jen jsem si pořád říkal, kdy jí konečně někdo ty dveře zavře a rovnou zamkne. Nemyslím si, že když nosila křížek na krku (a má ho možná opravdu jen jako talisman), musela být vychována ve víře, k níž se zde navíc ani viditelně neupíná. Víra je zde zprostředkována prostřednictvím paní Liebigové, která má očividně své tajemství a Ireně dá dobrou radu - Opusť hotel. Převážně statické obrazy, kamera se jen výjimečně rozjede (třeba když zabírá siluetu nočního hotelu), zmiňovaná absence hudby a pomalé pohyby Ireny způsobují, jako by se i čas zpomalil, jako by se strojek hodin zastavoval až k očekávané katastrofě. Podobné filmy mám rád, tenhle mne ale zas tak nenadchnul, byť místy měl dobrou atmosféru. „A nezapomeňte na sklep!" ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Rosa Waissnix, kteá hraje paní Liebig, je skutečnou majitelkou hotelu. (Fleatful)

Reklama

Reklama