Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že jsem od tohoto filmu čekal méně, tudíž jsem byl mile překvapen. Film ukazuje, že láska, ikdyž jen na krátkou dobu, nás může zastihnout kdekoliv, kdykoliv za jakýchkoliv podmínek. Také ukazuje určitou lidskost, možná tam, kde by jsme ji nečekali. Krásná scéna s písní Život je jen náhoda...Hodnotím 4*, milé překvapení. ()

sharky 

všechny recenze uživatele

70% Nic mě nedokáže u filmu naštvat víc, než když nemá pořádný konec, proto tak málo %, i když film je výborný. Vůbec jsem se nedozvěděl, jak to s láskou hlavních hrdinů nakonec dopadlo a to mě pěkně štvev (zvlášť když pan stránský povídal, že je to podle skutečnosti). Herec, který hraje hlavního padoucha- bachaře, karel dobrý opravdu není dobrý, je hodně špatný a kazí celý film. Vůbec celá ta postava je na takouvýhle rádoby ponurou věc dost málo zlá a démonická (nejhorší co předvede je zabití psa). Film hodně hraje na emoce a hodně připomíná Shawshank (oprava střechy, záběry nebe, téma naděje na rádoby nejhorším místě na světě). Film určitě stojí za vidění už jenom kvůli Táně Pauhofové, která svou pouhou přítomností na plátné rozzáří celý film. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Kousek nebe je příjemný snímek, který je do televize jako dělaný. Mám s ním však dva problémy. Jednak hudbu v "akčnějších" pasážích a pak to, že mě absolutně vůbec nezaujalo soužení ústřední milenecké dvojice. V mých očích tato linka akorát odtrhávala pozornost od mnohem zajímavějších postav jak z řad bachařů, tak především muklů. Dlouho jsem neviděl tuzemský film, který by měl takové množství potencionálně výborných vedlejších charakterů a přitom je naprosto ignoroval. ()

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Což o to, téma to bylo zajímavé jak dobou tak prostředím, akorát jsem tak nějak postrádal pořádný scénář, který by z tohohle filmu udělal něco víc než jen průměr. Taktéž nevím jak moc reálná tahle zápletka je. Podle toho, co jsem viděl v jiných filmech o padesátých letech, se mi tomu celému moc nechce věřit. 55% ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Nevim, jestli jsem sledoval vězeňský drama, komedii, nebo nějakou romantickou blbinu. V tomto filmu je ode všeho trochu a dohromady to moc nefunguje. Dalšim kamenem úrazu je poněkud mimózní hlavní hrdina, kterej vypadá, že se mu v tom kriminále snad líbí. Navíc ten (ne)herec, co ho hraje, působí strašně nevěrohodně. Když jsem nahlídnul do jeho filmografie, ani mě moc nepřekvapilo, že skoro nic jinýho nenatočil. Táňa Pauhofová pro změnu skoro celej film jenom věší prádlo a čumí do (na) blba. Za zmínku stojej spíš herci ve vedlejších rolích. A nejvíc ze všech mě překvapil Pavel Zedníček, kterej tady nemá knír ani ten svůj typickej retro-účes. Skoro jsem ho nepoznal. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)
  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)

Reklama

Reklama