Reklama

Reklama

Sůl a oheň

(festivalový název)
  • Francie Salt and Fire (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

OSN vysílá do nejmenované země Jižní Ameriky tři vědce, aby zde vyšetřili původ a rozsah hrozivé ekologické katastrofy zvané Diablo Blanco. Ihned po příletu jsou ale zajati skupinkou teroristů najatých ředitelem nadnárodní společnosti, která katastrofu velmi pravděpodobně zapříčinila. Znepokojivý ekologický thriller Wernera Herzoga klade otázky po morálce a osobní zodpovědnosti každého z nás. (Febiofest)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (17)

kojot.name 

všechny recenze uživatele

Werner Herzog si rád povídá sám se sebou. V dokumentárních filmech osobně a prostřednictvím obrazů, v hraných filmech, jako je tento, prostřednictvím obrazů a herců. Pro někoho je radost této samomluvě o umírajícím světě, více audiovizuálnímu eseji než filmu, naslouchat, pro někoho je to nebetyčná nuda. Tak to prostě je. Svět umírá, ale ještě pořád je v něm Řím... ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Michael Shannon se snaží, seč může, ale takhle prostě lidské bytosti nemluví. Herzog si chtěl natočit dokument o ekologické stopě, ale neměl dostatek materiálu, tak tuhle agitku natočil jako hraný celovečerák a neobtěžoval se ani předstírat, že by film měl nějaký jiný účel. "Thriller" to není, bylo tam spoustu humorných momentů, u kterých se však nikdo z kina nezasmál, jen jsme se nevěřícně kroutili v sedačkách a vyhlíželi konec. ()

Reklama

Akvidizerp 

všechny recenze uživatele

taková kompilace z dřívějších kusů mistra v totální slátanině- herečka, která má asi jiné přednosti možná v osobním životě, ale rozhodně ne ve filmovém, akční scény se zakuklenými tvrďáky by vystřihli i z parodií - pán co jezdí na vozíčku ale jinak chodit umí je takové to zrníčko pepře... pak rozhovory jak z dialogu antického mistra a šup na ostrůvek v soli se slepýma medvídkama místo Pátka a místo stromu pro kalendář tablet ... každý je zajatcem svých plánů a dcera hrdinky je v maroku proto jede místo do new yorku do říma protože tam je asi lepčí kostel kde si jí vymodlí nakonec se jenom nedozvíme co se stalo s kolegama pracujícími pro OSN tzn. je to koláž persifláž sebe sama a tak trochu brokovnicové umnění "reklama" na OSN a na ekologii rozhodně ne triler ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak tady se Herzog režisérsky totálně odstřelil. Ani se mi nechce věřit, že za tímhle paskvilem stojí on - ačkoli na tom ten jeho styl znát je. Kameru ten film má totiž dost slušnou, hlavně v poslední třetině, kdy se všechno odehrává v přírodě a líbila se mi i hudba - až na tu úplně první skladbu, která tam vůbec nepasovala. V tomhle to je Herzog. I v poselství to je Herzog, ale pak už je snad všechno špatně. Celá ta koncepce je divná, jako by Herzog chtěl natočit dokument, nedostal na něj prachy a tak narychlo spíchl scénář, sehnal nějaké průměrné a ne zrovna dobré herce a udělal z toho celovečerní film. A protože na tom asi nijak zvlášť nepracoval, vypadá to strašně. Celé je to hrozně násilně a vyděračsky (která k citovému vydírání diváka používá slepé domorodé děti, které nejspíš i časem umřou a vysokého věku se nedožijí) podaná ekoagitka, jejíž děj nedává moc smysl (Jak se jim povedlo je unést? Proč využili jen tu ženu a podobnou lekci nedali těm dvěma? A co se stalo se těma dvěma, to je ta skupina zabila? Proč tak náhle zmizeli z děje, proč se na ně ta žena na konci už vůbec neptá a místo toho SPOILER se přidá k té skupině a do svého únosce se asi i zamiluje? Hlavně že si pak udělali vtipné fotečky a celé to mělo něco na způsob happy endu... KONEC SPOILERU. Hlavně i ten jejich únosce byl dost naivní, když chtěl, aby ta žena na zasedání OSN přinesla něco víc, než grafy a statistiky. Přinesla by jen svědectví, které by převyprávěla, ale nikdo by z něj nic neměl, protože oni to nezažili a stěží by pak ten problém řešili víc. Navíc by se chtě nechtě musela zmínit o tom únosu. Vůbec všechny postavy se tu chovají neuvěřitelně naivně, tak, jak chtěl Herzog ale rozhodně ne tak, jak by se zachoval normální člověk. A vlastně jsou i černobílé, což platí i pro celý film, včetně toho, jak neskutečně tupě a směšně působí. U pár scén jsem se i nad tím musel zasmát, protože to jinak ani nešlo. Jako sorry, ale z tohohle filmu budou nadšení snad jen nejnaivnější "bojovníci" za planetu a přírodu, kteří se neřídí rozumem, ale jenom emocemi, vše neskutečně přehání navzdory tomu, že realita je trochu jiná a oni svým přístupem ostatní maximálně tak nějaké ekologické myšlení naprosto znechutí. Ostatní asi uvidí, jak strašně hloupě a trapně ten film působí... Pro mě je to každopádně další důkaz toho, že Herzog už by měl zůstat jen u dokumentů a na celovečerní filmy se vykašlat, když už se vytočil a nejdou mu. Ještě mi teda z jeho novějších filmů zbývá Nezlomný a Family Romance, LLC, ale naděje do nich moc nevkládám. Sůl a oheň je totiž rozhodně to nejhorší, co kdy Herzog kdy natočil. Slabé 2* ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Po Královně pouště, prvním tvůrčím selháním v kariéře Wernera Herzoga, přichází film, který je objektivně řečeno mnohem horší, ale taky je strhující a na rozdíl od mdlého velkofilmu svůj. Mám rád, jak se Werner dokáže rozplývat nad banalitami a mísit svou inteligenci s určitou naivitou a čistotou. Sůl a oheň určitě není jeho vrchol, ale další těžko uchopitelná filmová esej. 3 a 1/2, zaokrouhlenu nahoru primárně v důsledku celkového nízkého hodnocení. Kdyby se tu Herzog vynášel do nebes, byl bych první, kdo by poukazoval na nedostatky - ale takhle bych radši dal najevo, že ani tenhle jeho film není radno smést ze stolu. Nejen kvůli nádherné kameře. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (2)

  • Malú cameo rolu si zahral aj sám režisér Werner Herzog. Stvárnil pasažiera na palube lietadla, ktorý rozprával krátky príbeh. (MikaelSVK)
  • Filmovanie snímky trvalo iba 16 dní a prebiehalo v Bolívii, na soľných pláňach Salar de Uyuni a v nemeckom Bavorsku. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama