James Cagney a Humphrey Bogart hrají v drsném příběhu o gangsterovi, kterému změní život setkání s velmi zvláštními dětmi. (oficiální text distributora)

Recenze (60)

Mol

Další Jamesova role drsného gangstera. Přesně tak jak říkal Marlon Brando. Všechny tyhle herecký esa hrají stále stejné role, ale mě to vůbec nevadí. Ba naopak se mi to u Cagneyho a Bogarta líbí. Cagneyho Rocky Sullivan je stále napjatý s chutí dát někomu přes držku a parta mladejch hejsků mu skvěle sekunduje. Film ale naprosto rozbíjí závěr, kdy přijde na řadu kdo jiný než ten protivný chlápek bůh. ()

Fanucci

Tvorba gangsterských filmů v druhé polovině 30 let bohužel podlehla tlaku ze strany vládních institucí a křesťanských organizací. To mělo celkem neblahé následky, protože filmy se začaly točit velice černobílým, jednoznačným způsobem. Kriminálníky filmová tvorba představovala pouze jako odsouzeníhodné postavy, které v životě čeká buď smrt nebo dlouholetý pobyt za mřížemi. Oproti tomu vznikla řada snímků, které až nekriticky glorifikovaly práci policistů v boji proti gangsterské spodině (např. film G - men). Existovalo také plno nařízení, které režiséři a scénáristé museli plnit. Ve filmech např. nesměly být uváděny scény, v kterých muži zákona přímo umírají násilnou smrtí. Toto období se výrazně podepsalo i na kvalitě filmu Hříšní andělé. Je známo, že plno kontroverzních scén, které mohly pobouřit kritiky, bylo ve scénáři pozměněno. Výsledkem zásahů je nudný film. Proč nudný? No prostě rychle pochopíte o co hlavní postavě (knězi Connollymu) a potažmo celému snímku jde: ukázat, že zločin je špatný a nevyplácí se. Nic víc, nic míň. A dělá to tak přehnaně moralizujícím a průhledným způsobem, až je to směšné. Křesťanskému publiku, které se k hollywoodské produkci stavělo čím dál kritičtěji, je v něm jako laskavé pohlazení darována dokonalá duchovní postava. Kněz Connolly si totiž prošel stejným zločinným dětstvím jako Cagneyho postava, ovšem narozdíl od ní nastoupil cestu pokání a stal se z něho sluha Boží. V průběhu filmu se Connolly promění z pasivního nesmělého diváka zločinné činnosti ve svém okolí na udatného bojovníka proti gangsterům a korupci. Nehledí na možné následky. Je neúplatný. Je prostě dokonalost sama, pravý hrdina. Věřící si museli nadšením drtit růžence... Příběh na konci vygraduje extrémně moralizující (až patetickou) scénou z vězení, která je sice geniálně natočena, ale v mých očích definitivně film pořbila. Angels with Dirty Faces je ta nepřeceňovanější a nejnaivnější gangsterka, kterou jsem kdy viděl. Představuje skutečně "vrcholné" dílo společensky výchovných filmů druhé poloviny 30 let. Zlatý Veřejný nepřitel nebo Malý césar... ()

Webb

Nečtěte Ti, jenž jste film neviděli K závěrečné dvojsmyslné scéně odvlečení Rockyho Sullivana na elektrické křeslo. Osobně se přikláním k té variantě, že Rocky tu svojí zbabělost jen předstíral, jelikož byl Jerry jeho nejlepší přítel, což mu vyjádřil tím, že ho poslechl a cíleně si tím otočil pověst odvážného kriminálníka. Jerry si to uvědomil a svojí následnou protikladnou výpovědí sígrům ve sklepě dovršil to, o co dlouho usiloval. ()

Micro41CZ

Další z řady gangsterských filmů třicátých let. Tentokrát se posunul koncept obvyklý v té době – ilustrace gangsterské kariéry nebyla klíčová, hlavní pozornost je věnována zločinecké postavě jako takové. Film se zabývá konkrétním obdobím jejího života (se stručným ozřejměním její minulosti) a reflektuje i její dopad na okolí jakožto vzorový negativní model ideálu pro mladou generaci. Tím se dostává do konfliktu organizovaný zločin jakožto nositel výchovy oproti náboženské výchově, která je zde prezentována jako naprosto neposkvrněná, čistá a jediná správná. V tom tkví jediné negativum filmu: je konstruován čistě s cílem ukázat, kdo je ten špatný a kdo je ten dobrý. V rámci těchto mantinelů je ale natočen výborně, a James Cagney v roli gangstera opravdu válí. ()

hans500

Neobvyklá gangsterka zaměřená hlavně na příběh a scénář s perfektně zahranými postavami. James Cagney jako irský gangster skvělý jako vždy, Pat O`Brien jako kněz s kriminální minulostí dobrý a Bogart skvěle zahrál mazaného právníka. Režisér Michael Curtiz (Casablanca) odvedl výbornou práci, kamera a střih celkový dojem jen zlepšují. Dobře vystižená atmosféra irského gangu v Americe třicátých let. Závěrečná přestřelka v El Toro dobrá, a závěr ve vězení je perfektní. Komentář napsán 19.11. v 17:06 (2008) ()

• Kvůli kontroverzi gangsterských filmů byl snímek Hříšní andělé zcela zákázán v Dánsku, Číně, Polsku a částech Kanady a Švýcarska. (Kulmon)
  • Diváci se zajímali, zda se skutečný Rocky Sullivan také v poslední chvíli choval zbaběle. James Cagney k tomu řekl, že to zahrál tak, aby si divák udělal vlastní názor, zda to hrál kvůli otci Jerrymu nebo ne. (Kulmon)
  • James Cagney se v roli lupiče účastnil dlouhé přestřelky, aniž jedinkrát nabil svou zbraň. Proti této nereálnosti protestovalo takové množství diváků, že při natáčení filmu The Oklahoma Kid trval Cagney na tom, aby v žádné scéně nevstřelil víc než šest ran. (Sinecod)