Praha, 1939. Německá hrozba se blíží a mladý český muž židovského vyznání Jan Wiener (Kryštof Hádek) prožívá nejtěžší období svého života. Musí se rozhodnout mezi svobodou v emigraci a matkou (Barbora Kodetová). A musí serozhodnout, dokud Československo neobsadí nacistická vojska (toy79)

Recenze (8)

ivishka

Nejlepší krátkometrážní snímek co jsem kdy viděla! Přestože někteří herci tolik neovládají angličtinu a jde zřetelně slyšet jejich podivný přízvuk pak musím velmi pochválit Kryštofa Hádka a Marka Vašuta. Všudypřítomné ponižování ze strany Němců bylo skvěle zobrazeno podobně jako zákazy. Nebyl by z toho špatný film dokonce bych i řekla, že by mohl mít stejný potenciál jako krátkometrážák a rozvést příběh mladého židovského chlapce by vůbec nebyl špatný nápad. ()

Tom_Lachtan

Zajímavý počin, už jen tím, že se jedná o americký studentský film natáčený v čechách s českým obsazením (z čehož vyplívají hrozně zábavné momentky, jako když všichni mluví anglicky, ale přesto normálně skloňují česká jména) a evidentně dost vysokým rozpočtem (kostýmy, nákladní auto), proto je hrozná škoda, že byl hrozně zkoněn scénář, větší snůžku hovadivých klišé jsem už hodně dlouho neslyšel a neviděl, tak například nacističtí soldáti jsou tu bez vyjímky zobrazení jako neskutečné svině, které jsou vás schopné popravit za to, že máte rozbité rádio a mluvili jste ve frontě, když jste to rádio odevzdávali a zároveň jsou tak dementní, že když jim vyskočíte a zdrhnete z náklaďáku, když vás odváží, tak je nenapadne mučit vašeho kamaráda a spolužáka, co v tom náklaďáku zůstal, byť je z hákového kříže natolik připosrán, že by přiznal i že jeho otec je fena novofundlandského ohaře jen při pohledu na ssácké výložky. Dobré řemeslo vs. tupé dialogy a dějové chyby = průměr ( jen pro pořádek, beru v úvahu studentský status). Navíc je to místy odporně sentimentální a ohyzdně citopudné. ()

cheyene

Není to vyloženě špatné, ale působilo to na mě dost směšně v mnoha ohledech. Tak například skloňování českých jmen v anglických větách (věty jsou pouze ilustrativní) "Jeníčku, wake up" či "Karle, don't do it!", dále pronásledování hlavního hrdiny vojákem na motorce. Nelíbil se mi ani rozhovor Hádka s Vašutem, byť měl v sobě jisté napětí. Jako nevkus mi přišlo také napasovat pochod německých vojáků Prahou do melodie české hymny (to je ovšem dost subjektivní názor a otázka cítění každého jednotlivce). Ocenit mohu zejména nějaké to morální poslání, které však bylo rovněž ze slabšího soudku. Ne, Synova válka zkrátka u mě dostatečně nefunguje. ()

IvcaSammet

Hodně pěkný krátkometrážní film. Samozřejmě, že nebyl úplně stoprocentní, ale to snad od studentského filmu ani čekat nejde ... Souhlasím s tím, že angličtina některých herců nebyla zrovna zvlášť ukázková a že si oslovování osob "Karle, Jene" a tak dále herci mohli odpustit, ale i tak to rozhodně dojem z filmu nekazí. Taky bych ráda vypíchla skvělý talent Kryštofa Hádka, který zde dokazuje, že můžeme být opravdu velmi rádi za to, že se nerozhodl v Anglii zůstat a že stále hraje v našich českých filmech. ()

Aky

Vybroušená miiniaturka se skvělými herci příjemnou kamerou a nevtíravě zvládnutou režií. Bez velkých slov, gest a předvádějících se emocí silný příběh, který se ve skutečnosti nepochybně odehrál v dané době stokrát podobně, ve své podstatě je skoro banální, ale takhle natočený dokáže zasáhnout přesně do středu. ()

• Natočeno dle skutečného příběhu příslušníka československého letectva v Británii Jana Wienera (1920–2010). (VN85)
  • Natáčení probíhalo v Praze, konkrétně v Praze 1 a na Vyšehradě. (Yardak)