Reklama

Reklama

Silent Hill

  • Francie Silent Hill (více)
Trailer 1

Rose, která má smrtelně nemocnou dcerku, se chopí poslední šance a vydá se za starou léčitelkou. Bohužel však zabloudí do tajemného a opuštěného městečka jménem Silent Hill, kde nakonec svou holčičku ztratí. Rose se při jejím hledání stále hlouběji zaplétá do ponuré historie města, které je mrtvé jen na první pohled. V temných koutech totiž něco číhá… a nemá to zrovna dobré úmysly. Silent Hill je ve světě počítačových her jednou z nejpopulárnějších herních sérií survival hororů, do níž patří např. i Resident Evil. Silent Hill však nestaví na zombies a roztrhaných vnitřnostech, mnohem raději diváka straší po vzoru klasických japonských hororů a představuje mu monstra jak z deníčku nejslavnějších kubistů. Výsledkem je vysoce originální herní koncept, který učaroval i Rogeru Avarymu (scénárista Pulp Fiction), který se rozhodl sepsat scénář, s podporou autora původní hry, Akiry Yamaoky z Konami. Silent Hill režíruje Christophe Gans, zodpovědný za Bratrstvo vlků. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 092)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Hru Sillent Hil jsem hrál v několika verzích a podobách. Takže vím docela dobře, v čem spočíval děj, atmosféra a zápletky. Proto musím uznat, že film je jednoznačně nejlepší převedení videohry na plátna kin. Všechny herní předlohy všech následujících filmů jsem v minulosti hrál a to počínaje "mlátičkou" "Street Fighter", tak "Silent Hillem" a "Resident Evilem" konče. Zatímco podobná hra Resident Evil se dočkala naprosto nepodobné, hloupé a trapné filmové verze, to co převedli tvůrci Silent Hilla je naprostý skvost!! Miluju tento film, považuji ho za jeden z nejlepších horrorů vůbec. Jednak musím ocenit naprosto geniální převedení hry do filmu, jednak pak všechny atributy filmu jako je zejména atmosféra, scénář, výtvarná stránka, grandiozní finále atd. Slabší byly herecké výkony, to uznávám, ale nic nemůže být zcela dokonalé. Totálně stísněná atmosféra, temnota, sirény, příšery z temnot, příšerné zvuky, podivný pocit z neznáma a neustálé domýšlení, co to má všechno znamenat ... to je Silent Hill v celé své parádě jak ve videoherní, tak filmové podobě. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Opět důkaz, že svět PC her a svět filmu zatím spolu moc nekamarádí. Gans náramně vykresluje tíživou atmosféru Silent Hillu, ale je z toho cítit příklon k mainstreamovému pojetí a z toho pramenící poněkud sterilní zobrazení hrůz TEMNA. Těch pár digitálních bubáků a velmi decentní gore to nezachránilo (ovšem Pyramidhead byl i přes malý prostor úchvatný). Chtělo to prostě více přitlačit na pilu, vyhodit nudnou dějovou linii se zcela zbytečným Seanem Beanem, která hutnou atmosféru filmu zbytečně ředila a nic neřešila a především rozplétání záhady učinit více přehlednější. Bylo to moc překombinované a v závěru ukecané! Radha Mitchell byla ale skvělá. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Gans určitě dobře věděl, že u herních adaptací musí mít forma vždy drtivě navrch před obsahem (aby dala zapomenout na jeho plytkost) a proto hned od začátku zaútočil působivým vizuálem hornického města duchů, či chcete-li popelavého předpeklí. Jenže párkrát zazní siréna, dozpívá Johnny Cash, Pyramid Head dokončí noc velkých nožů a přechází se ke geologii. A ta je, jak už kdysi správně řekl Andy Dufresne, naukou o čase (přemrštěná stopáž) a tlaku (víček na zavření očního krámu). Když se k tomu přidá, že motiv černovlasé pobledlé holčičky mstící na sobě kdysi vykonaná příkoří je již vyčichlý jak zvětralé saké a linie luštěninového Seana vykazuje zbytečnost prodejny slunečníků v Silent Hillu, je výsledkem sice zaznamenání hodná, ale úlitbou mainstreamu rozmělněná rozpačitost.. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Laik žasne, odborník se díví. Já jsem kombinace, totiž divící se laik. Dostala jsem, co jsem chtěla: bála se (občas), lekla se (párkrát), ptala se (pořád). Odpovědi bych asi dostala u odborníků - fandů hry. Ale konec mi to položil do úplně jiné roviny, ten konec v "bílém obýváku". Máme své vlastní vnitřní démony, noční i denní můry, které si musíme přeprat sami, protože i ti nejblížší, byť stojí přímo vedle nás, jsou vlastně někde "jinde" ? Ale to zas bude asi úplně jiný "horor". ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Hlavne v prvej polovici vizuálne úchvatný horor. Všetku silu čerpá z pôsobivej výpravy, zvuku a solídneho herectva. Ale čím viacej skrytého napokon odkrýva, tým viac sa stáva obsahovo predvídateľnejším, stavaným iba na efekt. Medzi hernými adaptáciami ako Resident Evil alebo Doom však jasný víťaz. Napokon, ide o solídnu áčkovú produkciu. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (31)

  • Podobně jako Robert Rodriguez vylákal z Franka Millera práva na zfilmování komiksu Sin City, i Christophe Gans nejdříve poslal do videoherní společnosti Konami několik scén, které natočil za vlastní peníze. Trvalo celých 5 let, než nakonec získal povolení natočit adaptaci slavné hry. (imro)
  • Režisér Christophe Gans chtěl původně natočit film podle druhého dílu videoherní série "Silent Hill", který se mu zdál nejlepší. Nechtěl ovšem diváky připravit o vysvětlení celého děje, a proto je výsledná verze poskládána z dějových střípků a příšer z prvních tří dílů videohry. (Divočák)
  • Pro vytvoření kulis samotného městečka Sillent Hillu použili výtvarníci mimo jiné i fotodokumentaci z opuštěného města Černobyl po nehodě v Černobylské jaderné elektrárně. Zdrojem inspirace byly i fotky z Hirošimy po shození atomové bomby. (Divočák)

Související novinky

Metal Gear – první Solidní videoherní adaptace?

Metal Gear – první Solidní videoherní adaptace?

31.08.2012

Videohry jsou obrovský byznys, který se zisky vyrovná filmovému. Hollywood se proto úporně snaží něco z toho vytřískat. Už dlouhá léta. Bohužel, nedaří se. Kvalitní herní adaptace sečtete na prstech… (více)

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

15.02.2012

Včera jsme se divili nad soubojem tří různých Sněhurek. Inu, je tady další pohádka na roztrhání. Tentokrát Kráska a zvíře. Loni jsme viděli (nebo spíš neviděli) zmodernizovanou verzi Beastly, nedávno… (více)

Christophe Gans mění plány

Christophe Gans mění plány

30.03.2008

Onimusha se odkládá. Adaptace videoherní samurajské fantasy se už rýsovala ve velmi konkrétních konturách (Takeši Kaneširo v hlavní roli, stanovený rozpočet, lokace i termíny natáčení), ale několik… (více)

Šermíři R. E. Howarda nastupují

Šermíři R. E. Howarda nastupují

13.01.2008

Obrovské zklamání z tržeb Zlatého kompasu (srovnatelné s rozčarováním z vlažného přijetí Superman se vrací, takže se vážně pochybuje o pokračování) a následné urychlené odsunutí Inkoustového srdce … (více)

Reklama

Reklama