Při horolezeckém tréninku objeví patnáctiletý Ivan Kočička zvaný Kocour v jeskyni mrtvého muže. Ten však záhadně zmizí a na jeho místě je spící pracovník archivu Hromada. Ivanovi se to celé nějak nezdá. Když později dojde v nedalekém zámku k loupeži, pustí se do nebezpečného pátrání na vlastní pěst… (Magic Box)

Recenze (153)

evangelik

Ale jo, docela dobrý. Neodečetl jsem hvězdičku za ten pionýrský horolezecký oddíl (pionýři já mám rád) a naopak přičetl za účast krásné M. Kuklové. Konstrukce zápletky je sice dost krkolomná, prvoplánovitě zkonstruovaná pro horolezecké prostředí, ale jinak mě děj pohltil a nepocítil jsem zhlédnutí jako časovou ztrátu. Tedy v 65 letech, film je samozřejmě směrován k dětskému divákovi. ()

OG_Swifty

Klasická dobová detektivka obsahující oddíl pionýrů a rivalitu mezi mladými Medvědy končící bratrstvím, přátelstvím a vzájemným respektem, hrdinné příslušníky VB a písničky v podání Ládi Mrkvičky. Když pominu ty dobový stereotypy, tak to nebylo zas až tak hrozný pokoukání. Teleporty z města do Pavoučí jeskyně a zpátky sice bily do očí, ale mladá Kuklová byla celkem fajn a banda kolem debila Renka nakonec hrála větší roli, než jsem původně čekal. Zkrátka to sou frajeři :D ()

Šandík

Točit filmy pro mládež není vůbec jednoduchý úkol, točit je v podmínkách socialistického státu ještě dvojnásob obtížný, protože film musel zároveň oslovit tu mládež a přitom nesměl jakkoli nabourávat státní a stranickou ideologii. To je trochu jako oheň a voda, protože mládež téměř vždy a všude má sklony k rebeliím různého druhu, počínaje naprosto nevinnými výstřelky a konče zcela zásadními dějinnými zvraty. "Třetí skoba" mezi konformitou a nonkonformitou balancuje docela obratně, byť ne úplně jednoznačně... Sázka na detektivní zápletku funguje poměrně dobře a taky snaha prezentovat příslušníky VB jako takové "hodné a chápavé strýčky" kupodivu docela vychází, nepochybně hlavně díky zasazení filmu do poklidného jihomoravského Mikulova. Děj je přesto místy poněkud přitažený za vlasy, ale to zase vyvažují poměrně přesvědčivé herecké výkony většiny zúčastněných. Suma sumárum, v rámci československé filmové produkce pro mládež jde o lehce nadprůměrný filmový počin, a také o jeden z nejlepších z dílny poměrně nemastného a neslaného režiséra Radima Cvrčka... Celkový dojem: 70% ()

CaptainNor

Třetí skoba je typický čtyřhvězdičkový film. To znamená, že je dobrý, dokonce víc než dobrý, úspěšný, vydobyl si stálé místo v TV a časté reprízy, ale nemůže pochopitelně dostat 5* jako třeba Spalovač mrtvol nebo Markéta Lazarová. Letní filmy v exteriérech mě vždycky bavily, tento je navíc dobře zahraný i zrežírovaný, tak je 4* strop zcela na místě. Atmosférou a kriminální zápletkou tak trochu připomíná seriál Území bílých králů. ()

Jonatthan

Nevím proč, ale k tomuhle filmu mám zvláštní slabost... Letos jsem byl na dovolené v kraji pod Pálavou a samozřejmě jsem musel navštívit většinu míst, kde se film odehrává. Vyšplhal jsem k Sirotčímu hrádku, bylo pekelné vedro a komáři žrali jak vzteklí, ale stejně jsem měl radost, když jsem tu zříceninku viděl na vlastní oči...V jeskyni Na Turoldu vzpomenula film i průvodkyně, že se tam natáčely některé scény, no a o Mikulově ani nemluvě... ()

Zajímavosti (9)

• Filmovalo se na Jižní Moravě v Mikulově, u Tabulové hory u Mikulova, u Klentnice a na Sirotčím hrádku. Bouda horolezeckého oddílu Medvědi se natáčela v Ostravě. (M.B)
  • Mezi nejcenějšími předměty, které byly ukradeny na Kotově, byl i velký kříž, který se objevuje také ve filmu Potkal jsem ho v ZOO (1994). Kříž je k vidění ve scéně, kdy zloději vykrádají sousední byt vedle bytu Ivoše. Je umístěn na starožitné skříni. (DexMASTER094)
  • Vladimír Hrubý (děda Slávek) si dělá z Jaroslava Moučky (kapitán Hruška) legraci, jaký je to mladý „cucák“. Ve skutečnosti však byli herci vrstevníci, dokonce Hrubý byl o několik měsíců mladší. (cundak)