Černé zrcadlo - Série 6 (2023) (série)

Beyond the Sea (S06E03)

(epizoda)

V alternativním roce 1969 dojde na Zemi k nepředstavitelné katastrofě. Dva astronauti na speciální a nebezpečné vesmírné misi se pak musí vyrovnat s jejími následky. (Netflix)

Recenze (93)

cidla99

Nejlepší díl série, doručil to, co člověk od seriálu očekává. Skvělá myšlenka doprovozená napínavým příběhem. Pro fanoušky Breaking Bad bylo navíc osvěžující vidět zase jednou na obrazovce Aarona Paula, který roli zvládl skvěle.  Ale vadí mi jedna mezera. Proč nijak nebylo vyřešeno, že pošlou do vesmíru klony?  Jinak ale nemám co dodat, jediná pětihvězda v sérii. ()

jjjerry

Oproti tem ostatním "sociálním epizodám". Se tohle do Black mirror perfektně hodí. Dobře napsané a skvěle zahrané. Od počátku tušíte jak to asi dopadne. Poté jen s napětím sledujete, jak to dopadne. PS: Oceňuji že tam nikdo necpal žádnou rasovou, gender ekovyváženost.  Možná proto ďej zasadili do alternativní minulosit, aby tohle nemuseli řešit. ()

FilmysMartym

Beyond the sea nám ukázal podobný koncept jako Avatar ale tady v podání Aarona Paula to byl jinej level. Zvyšující se pasivní rivalita protagonistů zapříčiněná radikálními hipízáky skvěle zafungovala. A když byly hlavní postavy v tom přístroji, tak to chvílemi vyvolávalo dost silné pocity nejistoty a strachu, což se mi neuvěřitelně líbilo a takové díly Black Mirror jsou nejlepší. Zvrat který asi každý čekal už od půlky filmu byl proveden vkusně a s těžkým emocionálními dopadem a moc pěkně uzavřel tenhle film v seriálu. Zatím tenhle díl řadím na 2. místo v 6. sérii Black Mirror. ()

Arsenal83

Lavíroval som medzi štyrmi a tromi, ale vzhľadom na záver nehodlám spustiť z hodnotenia. Kozmonautika vplýva na psychiku, ale či nie si psycho už tm, že ideš tam, kde nič nie je? Drahé obsadenie nebolo nadarmo. S absurdnou a presvedčivou ideou, že niekedy je človek schopný všetkého, aby nechal toho druhého pochopiť, ako sa cíti. S trocha otvoreným koncom, či sa vlastne všetko stalo tak, ako to na prvý pohľad dotyčný pochopil. ()

Gelaos

V 6. sérii jde o epizodu s nejvíc old-school Black Mirror feelingem, v předchozích sériích by však šlo jen o slabší průměr. Námět je oukej, herci parádní (zejm. Aaron Paul), je zde pár skvělých momentů ("Mansonův" kult, manželská hádka)... Ale všechno bohužel jde přesně v těch kolejích, jak jsem čekal, bez jediného překvapivého momentu, navíc s přestřeleným závěrem a přehnanou stopáží. Zkrátit, prostřihat, trochu poladit děj a Beyond the Sea by byla dobrá epizoda. Takhle je jenom... obyčejná. ()

• V příběhu se objeví sci-fi knihy "Ilustrovaný muž" Raye Bradburyho (ve scéně s kresbami v kabině) a "Měsíc je drsná milenka" Roberta Heinleina (ve scéně v knihkupectví a posléze při několikerém čtení). V případně Heinleina byla ovšem použita edice z roku 1977, zatímco příběh se odehrává dříve. (cerdax2)