Je rok 1987 a nesmělá mladá žena se v přímořském městě setkává s dívkou, která se umí bavit. Vzniká mezi nimi pouto, které jako by neomezovaly zákony času a prostoru. (Netflix)

Recenze (148)

HoneyBunny

Oooo, tak tohle je lahůdka. Méně temný díl, ale přesto o třídu víš než některé jiné díly Black Mirror. Máte tu úžasný ústřední pár dvou dam, které se do sebe zamilují. A tahle lesbická/bi romance funguje lépe než většina tradičních heterosexuálních romancí. Těmhle sympatickým holkám totiž fandíte a chápete, proč se do sebe zakoukaly. Když se k tomu přidá ještě zápletka s umělým životem po životě, kdy si příchozí mohou vybírat mezi jednotlivými dekádami (v díle zvládnutými na jedničku), pak mi to dohromady dává plný počet bodů. 100 % ()

luboss822

Ak by som spravil rebríček najlepších epizód zo všetkých seriálov, ktoré som videl (a možno aj nevidel), San Junipero by zrejme bezkonkurenčne obsadilo prvú priečku a strčilo do vrecka hocijakú časť Game of Thrones či iného výborného seriálu. Bezkonkurenčne najlepší diel celého Black Mirror. EDIT: Naprosto zaslúžená cena Emmy, za ktorú som nesmierne rád. ()

Gelaos

Značně odlišná, příběhově a charakterově lehce laciná, ale veskrze nádherná epizoda. Následují SPOILERy! San Junipero se věnuje především tématu smrti, truchlení a posmrtného života ve virtuální realitě. Twist jsem měl před shlédnutím bohužel již vyspoilerovaný, ale i tak jsem si díl velmi užil. Skvěle zahráno, super retro atmosféra a famózní soundtrack. Postavy i jejich lesbická lovestory jsou sice notně stereotypní, jenže... Zatímco ostatní epizody mívají depresivní vyznění, San Junipero je opojná svojí odlišností a optimističností. ()

Jinny

Skvělá epizoda, která je k technologii a západní společnosti o něco laskavější (byť i etické problémy se tu řeší) IMO je to zároveň epizoda s nejlepšími postavami. SPOILER V jádru se jedná o gay romanci dvou umírajících starých žen, ale není třeba křivit tvář. Jejich mladší verze jsou každá jiná a každá zajímavá jiným způsobem a jejich romance je tak pozitivně pojatá, že je těžké je nepárovat. Samotné téma života po života je tu rozebrané výborně. Yorkie se smrti nemůže dočkat, protože ve virtuálním světě bude mít život, který jí nehoda ukradla, a svobodu, kterou jí rodina odmítla dát. Kelly je v tom její pravý opak, protože byla manželka a matka a její názor je takový, že její životní cesta končí a bude následovat osud lidí, které ztratila. Jejich vztah hraje zásadnější roli v příběhu než technologie, bez které by ale nebyl možný. P.S. Nebe je přece jenom místo na zemi :) ()

ladno

Charlie Brooker prekvapil. Na rozdiel od všetkých ostatných dielov tento nebol katastroficky zdrvujúci a zničujúci... Alebo žeby predsa? Však, čo môže byť zdrvujúcejšie ako ten mix šťastia, nešťastia, beznádeje, života a smrti v jednej epizóde, v jednom San Juniperu? Asi je fakt jedno, či Brooker píše pozitívne alebo negatívne ladenú epizódu, výsledok je nemenej ničivý. Akurát tentokrát nie som pohltený smútkom a zdesením, ale eufóriou a radosťou. Intenzita zážitku je však stále rovnaká. Hodnotenie: 100% ()

Zajímavosti (15)

• Tvůrce seriálu Charlie Brooker si myslí, že epizoda má nejšťastnější konec, jaký mohla mít, i přesto, že někdo může říct, že se jedná o smutný konec. (griph)
  • Príbeh bol inšpirovaný dokumentárnou minisériou BBC Ako za mlada (od r. 2010), ktorá vzala starnúce celebrity a umiestnila ich do domu prerobeného do 70. rokov 20. storočia. (Arsenal83)
  • Soundtrack tejto epizódy je do istej miery jedinečný v tom, že bol nakoniec vydaný na všetkých štyroch platformách počúvania: CD, digitálna verzia, vinylová verzia a kazetová verzia (posledné dve boli vydané s ohľadom k časovému obdobiu, v ktorom sa epizóda odohráva). (Arsenal83)