Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pan Huňáček žije se dvěma syny, nezaměstnaným Standou a školákem Venouškem, a švagrovou Klotyldou, která jediná z rodiny má práci. Uličník Venoušek si na byt přivede kamaráda, ševcovského učedníka Zrzka, který neodevzdal nové boty a bojí se teď mistra. Objeví spolu tetinu skřínku a chtějí zjistit tajemství její dávné lásky. Venoušek se seznámí s hezkou Stázičkou a přes zákaz jejího ovdovělého otce se s ní neustále schází. Teta Klotylda je propuštěna z práce a uspořádá veselý večírek na rozloučenou se svými přítelkyněmi. V noci se Venoušek, maskován jako duch, pokouší spolu se Zrzkem vyzvědět od tety její tajemství. Teta zmožená alkoholem však tvrdě spí. Zato starý Huňáček se vzbudí a oba kluky ztrestá. Zrzek na útěku zdemoluje ve tmě celou kuchyni. Klotylda se domnívá, že to způsobily její kamarádky. Koupí nový nábytek a ujme se domácnosti. Ladislav Vaňous, Stáziččin otec, hledá u Huňáčků svoji dceru. K všeobecnému překvapení v něm Klotylda pozná svou starou lásku a příběh končí jejich svatbou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

Oskar odpad!

všechny recenze uživatele

Ó hrůzo, tvé jméno je Věra Ferbasová... Nejspíš vás napadlo, že ústřední diblík českého filmu hraje Stázičku. I to by byl nejspíš důvod k dobrovolnému vypíchnutí očí, ale trapas je o to větší, že ten dibel hraje Venouška! Má na hlavě bekovku, ruce vražené do kapes a pokouší se napodobit houpavou chůzi a ležérní mluvu tzv. pražských pepíků. Film, který dává slovu trapno dosud netušený rozměr. 0% ()

Una111 

všechny recenze uživatele

Mohlo by to být na 2 a mohlo by to být na 3. Co teď? Takže: - Nesedí mi sice obsazení Forbasové do role školáka, ale žasnu, že to zahrála aspoň tak, jak to zahrála ve svých šestadvaceti letech! - Potutelně se usmívám, když pomyslím na tehdejší a což teprve dnešní feministky. - Je jasné, že film si nehraje na žádnou vysokou filozofickou, ale má jediný cíl, a to pobavit! A tak musí být i hodnocen. - U mne k té třetí hvězdičce pomohla hned úvodní scéna: dlouhý, potemnělý pohled na panorama Hradčan... My si vůbec neumíme představit atmosféru, v jaké tenhle film vznikl a byl uveden do kin! ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Věra Ferbasová se tímto stává možná jedinou herečkou všech dob, která hrála mužskou roli, jež se tedy nakonec nezmění v ženskou, jak to v ostatních případech bývá. Kdepak, Věra se jako zamilovaný chlapec převléká za děvče, aby se mohla líbat s krásnou, nevinnou kočičkou. Každopádně to hraje opravdu bravurně. Bláznivá komedie, kde všichni úžasně přehrávají a mají to plně pod kontrolou, po tvůrčí stránce opravdu skvělý, na svou dobu až experimentální počin se skvělým slohem. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Je v tom veliký kus pravdy: "Jak je asi dámám?" - "No, asi hezky. Dvě sebou řízly ještě v kuchyni. Tři na schodech. A vostatní dělaly takovej kravál, že nás asi domácí vyhodí." Nicméně budu se muset více do toho Skružného začíst, neb s němou verzí scenario tohoto filmu má pramálo společného. Ve své době ovšem bylo daným faktem, že zde Věra Ferbasová zvítězila (viz poprémiérová Filmová tisková korespondence) a Zdeňka Baldová se rozehrála v obou svých polohách velmi hezky (například Filmové zajímavosti hovořící o vynikajících charakterisačních schopnostech). Leč chybí mi poněkud dobový pohled na kreaci Evy Gerové, která tu vyloženě zdobí, co scéna, to model, skvělý účes, pusa jako malina... což je z dnešního pohledu velmi zajímavé také proto, že šlo neplánovaně o její roli poslední. Za mě tedy ideální film z kolekce "po 15. březnu do kina jedině za zábavou". ()

Karlos80 odpad!

všechny recenze uživatele

Diblík Venoušek Dolejš (Věra Ferbasová) a diblice Stázička (Eva Gérová), tak tyto filmy přesně nemusím, a to považte že Věra Ferbasová jich ve své filmotéce měla hned několik ! Viz.např. filmy "Pozor straší" nebo "Slečna matinka". Tedy těch převlekových, ale vždy víceméně dějově a herecky pokaždé stejných. Prostě ne, neměl jsem z tohoto období tuto herečku moc v oblibě, její pitomé leč roztomilé opičárny, tleskající ručičky, pohopsávání, pípání, její výraz, no vypadala jako pitomoučká loutka a naivní klaun dohromady. Po všech těchto rolích viz. filmy "Uličnice", "Falešná kočička", "Děvčátko z venkova", "Panenka" a "Žabec", to ale jednou stejně muselo přijít, tedy její charakteričtější role jako třeba v "Mravnosti nade vše" kde hrála mladou emancipovanou ženu, nemanželskou dceru prof. Karase (Hugo Haas). Škoda jen že tuto úroveň v těchto filmech překročila jen jednou! Mohlo to bejt ještě určitě zajímavý. Tento film mě doopravdy téměř ničím neoslovil, až tedy na velice solidní výkon tety Klotyldy (Zdena Baldová) a považuji ho za nejslabší filmařský počin z celé Šléglově režijní filmografii. Co se týče převlekových rolí a filmů s nimi spojených, tak vždy radši pustím "Holku nebo kluka" v hlavní roli s Adinou Mandlovou. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (3)

  • Seriál inspiroval zvukový remake (1939): Venoušek a Stázička. (NinadeL)

Reklama

Reklama