Režie:
Allen CoulterScénář:
Paul BernbaumKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Adrien Brody, Diane Lane, Ben Affleck, Bob Hoskins, Robin Tunney, Kathleen Robertson, Lois Smith, Phillip MacKenzie, Brad William Henke, Dash Mihok (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Snímek Hollywoodland, inspirovaný skutečným příběhem nejnechvalněji proslulé hollywoodské záhady, která dosud nebyla vyřešena, nabízí pohled do světa oslnivé, leč pomíjivé filmové slávy a odkrývá i její odvrácenou tvář - aféry, skandály a korupci v Los Angeles 50. let minulého století. Když je úspěšný představitel Supermana George Reeves nalezen ve svém domě mrtev, miliony fanoušků jsou šokovány okolnostmi jeho smrti. Policie a šéfové studií chtějí uzavřít případ jako sebevraždu, ale zvěsti se šíří dál. Soukromé očko Louis Simo se pustí do vyšetřování a začne skládat dohromady střípky z hercových posledních napjatých dní. Kdo stiskl spoušť? Byla to jeho svůdná, ale záludná snoubenka, zavržená milenka, rozzuřená manželka, nebo Reeves sám? (HBO GO)
(více)Videa (1)
Recenze (75)
Spíš zajímavý než výrazně dobrý film je postavený především na hercích - Brody je tradičně dobrý, stejně jako Lane či Hoskins, překvapí především manýr zbavený Affleck. Bohužel filmu chybí větší sevřenost, vyostřenost, dramatičnost - kvůli dvěma velmi nenápaditě se prolínajícím časovým rovinám začíná místy nudit. Upřímně řečeno, Brodyho příběh bych klidně oželel a díval se na biják pouze o životě George Reevese. ()
Vynikajúci film. Na vymenovanie skvelých hercov v tomto filme mi nestačia ani prsty na oboch rukách, famózny scenár, dej mi nedovolil odtrhnúť pohľad od obrazovky. Najlepší herec určite Adrien Brody a herečka Robin Tunney. Skvelé spracovanie do obdobia 50.rokov, jeden z mojich najobľúbenejších filmov. To úplne najlepšie na filme je asi vyriešenie prípadu a finálny verdikt. Odporúčam všetkými desiatimi. 100% ()
Postnoirové filmy mám hodně rád. Sice nemívají tak dobře napsané postavy, ale atmosférou originály často předčí a ještě k tomu přidávají perfektní vizuální stránku. Hollywoodland zůstal někde na půlce cesty. Postavy jsou sice dobře napsané a dokonce i výborně zahrané, ale příběh je takový chabý, noirová atmosféra a vizuální stránka nic moc a chybí taky několik základních noirových prvků, které by v podobném filmu zkrátka chybět neměly. Hlavní hrdina je klasicky soukromý detektiv, jenomže ne toho typu, jakého by holt noirový detektiv měl být. Brody se zkrátka na tuhle roli nehodí, celou dobu chodí v polorozeplé košili nebo vágusácké bundě a o něčem jako dlouhý kabát nebo klobouk v životě neslyšel. Další složka, která ve filmu citelně chybí, je klasická femme fatale. Najdeme sice nějaké náznaky v podobě přítelkyň Affleckovy postavy, ale žádná z nich nemá výraznější úlohu a žádná z nich nemá na Brodyho detektiva sebemenší vliv. Další složkou je "osudovost" příběhu. Je sice pravda, že případ Brodyho vcucává víc než by chtěl, ale zápletka je prostě tak slabá, že tomu nevěříte a jenom kroutíte hlavou nad tím, co ho na Affleckově smrti tak fascinuje. Tím se dostáváme k tomu nejpovedenějšímu na celém filmu - příběhu George Reevese v podání Bena Affecka. Ten je totiž zajímavější než celé Brodyho pátrání a Affleck to navíc skvěle zahrál a i když hraje celý film mrtvou postavu, dokázal si ho ukrást v podstatě jenom pro sebe. Jako film o životě George Reevese to funguje, jako noirová detektivka už moc ne. ()
Ben Affleck jako Superman, Diane Lane jako sexy milenka, a Adrien Brody v úloze detektiva na vlastní pěst bez hranic. A všechno se to tváří jako nejmladší bráška takových pecek, jako je LA: Přísně tajné nebo Čínská čtvrť - cigaretový kouř a špinavé uličky jsou z toho cítit na míle daleko. Chcete vědět víc? Ale no tak..! ()
Mám rád film noir. Tyto snímky mívají fajn retro atmosféru, soukromé očko, jímž ostatní buď opovrhují, nebo mu jdou po krku, dámu v nesnázích (což už je dnes hnusný, šovinistický a genderově nevyrovnaný přežitek), suchý humor (někdy) a další komponenty, které pro mě dělají z tohoto žánru přitažlivou záležitost. Hollywoodland byl jiný. Soukromé očko bylo zároveň i dámou v nesnázích (alespoň mi tak Louis připadal), a i když se celkem vydařila atmosféra padesátých let, příběh mě vcelku zklamal. Děj se po celou dobu dost vlekl, místy mě až nudil, a potom, co si hlavní hrdina přehrál v hlavě několik verzí jedné události, jsem zjistil, že je konečně po všem a já vím přesně tolik co na začátku. No, a to mě nadšením zrovna nenaplňuje. / Poučení: Budovat si silné city k fiktivním postavám není úplně ideální. ()
Galerie (29)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (9)
- Hollywoodland je filmový debut pro veterána televizní režie Allena Coultera. (c.tucker)
- Slavný nápis Hollywood byl původně Hollywoodland, podporující opravdový projekt s nemovitostmy ve 20. letech 20. stol. Poslední 4 písmena byla odstraněna v roce 1949. (c.tucker)
- Okrem kalifornského mesta Los Angeles pracovali filmári aj na viacerých miestach v kanadskej provincii Ontario. (MikaelSVK)
Reklama