Labilní muž, který se dostal ven z psychiatrické léčebny, se snaží přesvědčit svou dceru, že někde na předměstí je zakopán španělský zlatý poklad. (Filmbox)

Recenze (103)

mala_kea

Tak nad tímhle jsem dlouho přemýšlel. Doted nechápu, o co se Douglas snažil. Za první třetinu filmu bych ho nakopal, zu druhou zlíbal a za třetí profackoval. O pointě se nemá cenu bavit, protože už po 10ti minutách vám přijde děsně otravná a nezáživná. USA opět dělala experiment, při kterém jí vybouchla elektrárna. Zbytky rychle posbírali, poskládali a vzniklo z toho tohle. Někomu možná sedne "komedie" ale já jsem rozhodně pro komedie. BTW Rachel je vááážně k nakousnutí. ()

Mat21

Jméno Kalifornii dal jistý spisovatel. Vymyslel si zemi, kde bylo neomezené množství zlata a perel a kde ženy nosily zlaté brnění a jezdily na divokých šelmách. Můžete si to nalézt, pokud nevěříte. Charlie tomu bezmezně věřil. A svůj pobyt v psychiatrické léčebně naplno věnoval studiu historie a cestě španělských kolonizátorů v 16. století, kteří na svém konci údajně ukryli bájný poklad. Nyní je konečně propuštěn domů, ke své dceři Mirandě, která se ve svých 16-ti letech musela postavit na vlastní nohy a dřít dnem i nocí v McDonaldu, aby si mohla zakoupit starou otlučenou káru a protloukla se životem. Skvělá příležitost pro Charliho, pustit se do hledání vytouženého pokladu napříč Kalifornií, golfovým hřištěm či všestranným supermarketem. ● Obvykle film založený na osobnostech dvou hlavních představitelů, bez poutavých trikových efektů či jedinečnosti dějové nelineárnosti a originality, u mě dosahuje v lepším případě průměru. Král Kalifornie však předčil veškeré mé očekávání. Vyprávění je natolik barvité, že jsem jím byl plně emočně vnořen. Michael Douglass se stylovým hárem prošedivělých vlasů a svým osobitým přístupem k životu, který by přízemní materialisté označili za vyšinutý, aspiruje tímto filmem na svoji životní roli. I role jeho filmové dcery Mirandy byla pojata nečekaně realisticky. Ve svých 16 letech musí opustit školu a sama táhnout břímě domácnosti. Žádné naděje, sny či vyhlídky na lepší budoucnost, jen každodenní realita pracovní dřiny. ║6.7.2010║ ()

castor

Příjemně se linoucí oddychovka, která si na nic nehraje.. Mezi ústřední dvojicí to náramně jiskří, i když dospívající Miranda nemá zrovna radost z dobrodružných eskapád svého otce, kterého před časem propustili z ústavu pro duševně choré. O velkých věcech se ale dá vyprávět i skromným způsobem, a tak si přirozeně rozkošnou Evan Rachel Wood a zlatou horečkou posedlého tatíka Michaela Douglase přinejmenším užijete!! ()

GlamourCat

Za mě celkem nijaké ... bez nějaké hlubší myšlenky. Myšlenka byla, že i ten, co je považovaný celý život za blázna, nakonec nemusí být? To je v pořádku, ale on (Douglas) se tak skutečně choval, mimo to přiváděl všechny (i svou dceru) do životu nebezpečných situací a to mě osobně docela vadilo. Že to byl prorok, kterého nikdo nepochopil? Ale proč měl vlastně jen jednu vizi a co úžasného mělo přinést (pro něj, pro dceru, pro lidstvo) najít ten poklad? Aby dokázal že není blázen? To mohl i jinak, například se chovat jako chlap a jako otec, myslím, že to by pro všechny bylo daleko zajímavější a přínosnější. Nepochopila jsem, co nám tím chtěl básník říct. A herci mě nijak zvlášť nezaujali. Prostě nic proti ničemu. ()

cab

Po sviznem traileru bylo moje ocekavani asi moc vysoke, protoze misto privalu smichu a komickych situaci jsem byl svedkem skoro neunosneho pitvoreni blazna a jeho, na svuj vek, prilis dospele dcery, kteri se na popud jednoho z jeho silenych vnuknuti vydavaji po stopach ztraceneho pokladu. Promarneny cas v nudnem prostredi se snazivymi protagonisty. (Michael Douglas) je skoda ve filmu. 45% ()

• Film měl premiéru 24. ledna 2007 na Sundance Film Festival. (Terva)
  • Mike Cahill napsal návrh scénáře již v roce 1980. (Terva)
  • Film byl z rozpočtem 10 000 000 amerických dolarů natočen za 31 dní. (Terva)