Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (1 452)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Zúfalo zrežírovaný guláš fantasy blábolov v podaní buď nesympatických, alebo do svojich úloh zúfalo sa nehodiacich hercov, ktorí nedokážu predať jediný vtip, tobôž nie emóciu. Akčné scény bordel, triky priemerné. Film, v ktorom ma serie ešte aj Alfred Molina (tie jeho pštrosy - WTF?!), nemá nárok na vyššie hodnotenie. Nehorázne prachy za krásne kostýmy, rekvizity a dekorácie spláchnuté do žumpy. Pre mňa esencia nudy, vedľa ktorej je aj nový Súboj titanov nadupaný a zábavný film. Update: Úvodná naštvanosť vyprchala, zdvihnem hodnotenie o jednu hviezdičku. Ale možno je to tým, že na druhý deň od zhliadnutia filmu si z neho pamätám len to, že vyzeral draho a mal solídnu úvodnú bitku. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Přehnaná sračka bez kousku originality. Střihač selhal. Scény navazují ledabyle, a o nějaké gradaci či emocionálním dopadu nemůže být řeč. Jake Gyllenhaal se na tu roli nehodí a prostě je to celý jedna velká zoufalost. Nudil jsem se dost, což je na pováženou, když ten film je fakt hodně akční. Jenže ta akce je prostě blbá. Hyperdebilně sestříhaná a zoufale neutkvívající. Alespoň ta Gemma Arterton si ostudu neudělala. Člověku fakt zůstává rozum stát, nad tím, za co se dnes dá utratit 200 mega. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Počítačové hry na plátně končí špatně, v mnohém není Princ z Persie výjimkou. Bohužel. Zábava a slušné tempo provázené akcí je fajn, ale zasekává se na Newellově neschopnosti "být výjimečný" a ne-hvězdnosti všech herců (k čemuž se váže problém s výdělky vs. rozpočet). Pro fanoušky tu jsou průlety jako by je dělali sami kluci z Ubisoftu a známé údery, ale pro klasického filmového diváka je tu příliš zlata, které se až neustále digitálně třpytí (užívání písků času muselo být tak digitální?). Na opulentních záběrech prostředí je postaveno skoro celé, neskromné vyprávění, které však končí očekávaným scenáristickým klišé. Na závěr to působí jako smutné zklamání, z jinak slušné jízdy světem písku, jenž stojí i za delší prozkoumání. Ovšem s polovičním rozpočtem, kde se pak dá omluvit ta digitálnost, a také menším důrazem na "plánovaný" blockbuster s plnými sály. Tady prostě chybí jakákoliv skromnost, která by chvílemi byla na místě, vždyť je to spíše tragédie jedné rodiny, než záchrana světa. PS: ideálním hodnocením by bylo 70%, ale zaokrouhluji na 3*. PPS:Gemma Arterton možná není nejkrásnější žena, co jsem kdy viděl, ale její hlas si mě neustále získává. PPPS: chemie Jake x Gemma je pro film stěžejní, naštěstí skvěle funguje ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Překvapivě zábavný popcorn, který mě po dvě hodiny slušně bavil. Čekal jsem to horší, že se budu hrozně nudit, ale ačkoliv to se nestalo, stejně není výsledek nijak zvlášť výjimečný, abych se k němu musel kdy vracet. Příběh je neskutečně schematický, tak jak je u letních blockbusterů zvykem, všechno je naprosto dokonale pečlivě naplánováno tak, že film "nemá duši". Je to řemeslo, dobře zvládnuté, ostatně klasický hollywoodský styl se ustálil již počátkem 20. let a od té doby se v podstatě neměnil. Jake je samozřejmě sympaťák, stejně jako Ben Kingsley. Výstupy Alfreda Maliny byly poměrně zábavné, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že jsou strašně křečovitě přidané, aby byl film vtipnější. ()

Galerie (146)

Zajímavosti (48)

  • Kulisa 15 metrů vysoké Alamútské brány byla postavena v Pinewoods Studios za 14 týdnů. Na její stavbu se spotřebovalo 3 000 dřevotřískových desek, přes 21 km dřevěných latí a zhruba 40 tun sádry. (Mertax)
  • Oddělení zbraňových rekvizit vytvořilo 3 500 jednotlivých kusů výzbroje a výstroje, mezi které patřily štíty, oštěpy, sekery, šípy, luky, toulce, pochvy, pouzdra na luky, dýky a zbraně asasínů. (Mertax)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama