Uherská šlechtična Erzebet Bathory je bohatá, obdivovaná… a obávaná. Její krása je údajně draze vykoupena krví nesčetných nevinných obětí, v níž se koupe, aby si uchovala svěžest mládí! Kam až je ochotna zajít pro lásku a kde leží hranice mezi pravdou a mýtem? (oficiální text distributora)

Recenze (97)

NinadeL

Jednodušší, naivnější, levnější a celkově horší verze příběhu o Bathory, která existuje jen proto, aby byl konečně doceněn Jakubiskův projekt. V téhle verzi je zajímavá pouze shodná snaha vyprávět příběh nikoli o krvelačné bestii, ale o mocné ženě, která byla ve své době výjimečnou osobností. Ale veškeré složky filmu, počínaje herci a nekonče výpravou, zcela selhávají. Hlavní dějová linka začíná až po smrti Nádasdyho a hraběnka se velice rychle stává marnotratnou stárnoucí milenkou 21letého zajíčka. Dost už bylo fiktivních milenců po boku významných ženských osobností minulosti i současnosti! Takovou scénáristickou berličkou se spíše poukazuje na bezradnost než na cokoli jiného. Dialogy navíc připomínají staré televizní klepy a nikoli život u dvora. Dále těžko mohu uvěřit zámožnosti Erzsébet, když se ve svých střízlivých kostýmech evokujících západní Evropu (kde jen je ta jemná linka mezi Uhrami zmítajícími se boji s Turky a Vídeňskou smetánkou, kterou tak přesvědčivě zosobnila Anna Friel?) pohybuje ve zcela prázdných interiérech i exteriérech. Pakliže si někdo dáte tu námahu, zjistíte, že v posledních 50 letech vzniklo o Bathory hodně balastu, ale až nyní je možné realizovat takové filmy alespoň na reálnějším základu. Děkuji tedy Julii Delpy za snahu. ()

Morholt

Srovnání s Jakubiskovou Bathory se asi nelze vyhnout, ačkoliv oba filmy, ač tématicky stejné, byly pojaty úplně jinak. Každopádně komornější verze držící se legendy se mi líbila podstatně víc. I tady se Julie Delpy snažila vykreslit krvavou hraběnku nejednoznačně, ale rozhodně nezavírá oči před jejím řáděním, což dodává celému filmu na důvěryhodnosti. Oproti Bathory je tu ovšem horší herecké obsazení. Delpy mě svou hraběnkou neurazila, ale Anna Friel byla podstatně lepší a stejně tak tu chyběl charismatický protihráč typu Karla Rodena - nic proti Williamu Hurtovi, ale byl nevýrazný. Škoda, že neměla Delpy Jakubiskovi herce a větší rozpočet. I když bohové vědí, jak by to pak dopadlo. 60% ()

JASON_X

Pseudohistorický telenovelický blábol, v porovnání se kterým je Jakubiskova o rok starší verze hodnověrným historickým dokumentem, škoda jakýchkoliv dalších slov. Jediné pozitivum filmu je (aspoň pro oko mužského diváka) krásná Julie v hlavní roli... která si mimochodem tenhle nudný a hloupý film sama pro sebe napsala, zrežírovala i hudbou opatřila. Takřka renesanční to žena. ()

01Zuzana10

sklamanie. Nedokážem neporovnávať s Jakubiskovou verziou, potom mi The Countess vyjde ako maximálne priemerný film, kt. mi nič nepriniesol, ani snahu o nový pohľad, či zaujímavé spracovanie. Bathory bola aspoň vizuálne zaujímavá, miestami krásna, tu išlo len o šokujúci príbeh. Budem absolútne povrchná, pretože jediné plus bude asi iba Daniel Bruhl. I keď ani ten ma nepresvedčil. Veľmi ľadové, pomalé, miestami nechutné /nemám rada naturalistické scény/. Koniec ma priviedol do rozpakov, pretože popieral celú zápletku a v podstate uznal, že išlo hlavne o boj o moc, čo v podstate zobrazil Jakubisko, no v celom filme. Nevidím zmysel, keď si niekto napíše, zrežíruje, produkuje, zahrá svoj film, napíše k nemu hudbu a "ukradne" celý film pre seba. Špecializácia by možno pomohla. ()

corona

Táto Bathory nie je síce tak opulentná ako Jakubiskova ale je rovnako zlá. Delphy by si s ním mohla podať ruky v sprznení a absolútnom nezvládnutí historickej témy a reálií tej doby. Takmer celý dej je vystavaný na legendách a fiktívnej postave Štefana Thurzu (áno palatín mal syna, Imricha a v čase predmetných udalostí mal asi 10 rokov) a akéhosi podivného SM grófa Vizaknu (kde ho nabrala a aký mala jeho postava zmysel?). Škoda, Báthoriovej príbeh je aj na základe jasných faktov tak zaujímavý a desivý, že nepotrebuje pridávať vymyslené konšpirácie a potrebuje konečne kvalitné filmové spracovanie. ()

Zajímavosti (3)

• Aj napriek tomu, že hrad Čachtice sa nachádza na Slovensku a samotná téma je našincom blízka, sa v tejto francúzsko - nemeckej verzii neobjaví a to ani len v menšej roli herec slovenského pôvodu. (Kristine1)
  • Julie Delpy Čachtickou paní nejen režírovala a zahrála si hlavní roli, ale napsala k filmu i hudbu. (Petulka88)