Automobilová přeprava lokomotivy je náročná, neboť náklad je to objemný. Tříčlenná posádka tahače proto zažije na dlouhé cestě po Čechách mnohé nesnáze... (oficiální text distributora)

Recenze (59)

PatoP

Od tohto filmu som veľa nečakal. Čo už len môže byť zaujímavé na preprave lokomotívy, navyše ak sa na tom postaví dej celého filmu. O to viac som však bol príjemne prekvapený. Výborné herecké výkony popredných českých hercov sedemdesiatych rokov ma nenechali chladným, a tak sa veľmi rád opakovane pozriem na Josefa Bláhu, Jiřího Štěpničku, Mílu Myslíkovú, Karla Vochoča a mnohých ďalších. ()

topi

Ztřeštěná komedie plná zvratů, která rozhodně nenudí a absurdními situacemi se jen hemží. Prostě nenáročná socialistická crazy komedie, která pobaví a má opravdu obrovské herecké obsazení, včetně výborných miniroliček Nataši Gollové nebo Eduarda Dubského. Mezi všemi scénkami je největší nářez Jan Kraus, který hraje cihlářského cigána a bubeníka jedné kapely a je nabarven na hnědo. To samé parta cihlářských cigánů v rolích Jiřího Valy, Jana Faltýnka nebo Jana Kuželky. To se prostě jen tak nevidí a za ně dávám čtvrtou hvězdičku. :) ()

Ironfood

Ze začátku hodně nuda, ale postupně to dostane trochu grády. Na film jsem se díval hlavně kvůli Bláhovi, ten tu nicméně nemá až tak velký prostor, jak jsem čekal. Dominuje tu spíš Štěpnička, který mi v komediální roli tak úplně neseděl, ale možná je to jen tím, že na to u něj člověk není moc zvyklý. ()

Jonatthan

Docela příjemná komedie, i když mnoho situací je směšných úplně z jiného důvodu, než bylo původně myšleno. Kde jinde můžete vidět v obličeji načerněného Jana Krause v roli skvělého cikánského bubeníka Ferka Takáče. Vůbec celá cikánská parta v cihelně - co jméno to pojem - Jiří Vala, Jan Faltýnek. Jirka Štěpnička v trenkách a tričku s nápisem Buď fit je prostě kouzelnej. Malinké pidiroličky Nataši Gollové, Miroslava Homoly a Evy Svobodové také potěšily. Kdo má rád starší méně známé filmy objeví mnoho dalších zajímavých věcí... Nemůžu si pomoci, ale mě to pobavilo. Tak za 70%. ()

Schlierkamp

Československá komedie založená na jednoduchém příběhu, jenž vypráví o přepravě malé lokomotivy po pozemní komunikaci. Během tohoto přesunu se tři závozníci z jihočeské cihelny v Šumavicích dostávají do několika komických situací. Vedoucího výpravy Bohouše a zřejmě nejvýraznější postavu snímku ztvárnil vynikající J. Bláha, jenž jakoby položil v této roli základ pro jeho pozdějšího legendárního akademika Richarda. Posádku transportního vozidla značky Liaz dále tvořili sportovec J. Štěpnička a nevýrazný rejpal P. Svoboda. Za nejpovedenější komické situace bych označil Štěpničkovo extempore na stanici SNB a nabarvenou rodinu Takáčovu, v čele s J. Valou a J. Krausem. Z mnoha známých hereckých tváří zaujal i můj oblíbený K. Vochoč, coby provozní cihelny, zachraňující podnik před podezřením ze zpronevěry či trenér dívčího basketbalového družstva I. Niederle. Poprask hodnotím jako slušnou odpočinkovou neokoukanou komedii s ucházejícími komediálními výkony všech zúčastněných. ()

• Závod Šumanice byl natočen v tehdejších areálech Jihočeských cihelen v Číčenicích a ve Vodňanech. Ani v jednom se už dnes cihly nevyrábějí. (sator)
  • Natáčanie filmu prebiehalo vo Vodňanoch, Prahe, Těšoviciach, Horných Jirčanoch a v Prachaticiach. (dyfur)