Režie:
Jason ReitmanScénář:
Diablo CodyKamera:
Eric SteelbergHudba:
Mateo MessinaHrají:
Elliot Page, Michael Cera, Jennifer Garner, Jason Bateman, Allison Janney, J.K. Simmons, Olivia Thirlby, Eileen Pedde, Rainn Wilson, Daniel Clark, Darla Fay (více)Obsahy(2)
Je podzim a 16tiletá minnesotská školačka Juno náhle zjišťuje, že je těhotná. Otcem dítěte je její nejlepší kamarád Bleeker. V čekárně interrupční kliniky se svérázná Juno rozhodne, že dítě porodí a předá k adopci. Rodinu si však vybere sama. Se svým plánem se svěří otci i nevlastní matce a pak už nerušeně pokračuje ve školní docházce. Zvolený adoptivní pár patří ke zbohatlíkům, ona je upjatá puntičkářka, on pohodář. Juno za nimi zajede, podepíší dohodu a život jde dál. Podaří se Juno splnit plán, který si stanovila? A co na to všechno říká Bleeker? (Filmbox)
(více)Videa (3)
Recenze (1 199)
Parádní mix inteligentní komedie a drama. Ellen Page zahrála božsky a určitě o ni ještě v budoucnosti hodně uslyšíme. Jason Reitman také patří k nejtalentovanějším režisérům, už svým předchozím dílem Děkujeme, že kouříte, ukázal, že se máme na co těšit. Není to špatný film, ale nechápu jak Americký gangster nemohl být nominová na nejlepší film a režii, když bylo nominováno tohle (tím nechci snižovat kvalitu snímku, ale dílo od Ridleyho Scotta se mi líbilo mnohem více).... ()
Nevěřil bych, že mi z takovéhle ódy na chápavost rodičů, maloměstskou pohodu a zodpovědnost úplně všech, nebude na blití. Ale ono zkrátka nebylo, a kdo ví jestli to byla víc zásluha neskutečně dětské a přitom "tak nějak jinak dospělé" Juno, neuvěřitelně lidských manželů Loringových se všemi jejich ve filmu vyobrazenými charakterovými vadami nebo nevyzrálostmi, nebo těch narážek a satirismů a cynismů, kterými je ta překvapivě (v tom nejlepším slova smyslu) dlouhá hodina a půl protkaná. Jo, taky to mohly být ty kytarové odrhovačky, co se tak porůznu ozývají, a které jsou pro svou chytlavost naprosto zakázáníhodné:) Každopádně tahle "komedie" je kolekcí vynikajících hereckých výkonů - Ellen Page zajisté promine, času má ještě spoustu - ale hlavně na Jennifer Garner a její scénu v obchoďáku nezapomenu asi nikdy. Tohle bylo něco naprosto jiného, než co jsme od ní zatím mohli vidět, a bylo to úžasné a nádherné, jen slzu zamáčknout. Jason Reitman nebo Cody Diablo nebo třeba oba, to máte fuk, tak nebo tak s divákem mávají jak se jim zachce, pohled na některé postavy se mění tak jako život sám. A tohleto prostě nic jiného není, je to život - SKORO. Nemůžu v tuhle chvíli nevzpomenout na famózní britské Cold Feet, což byl ovšem seriál, a tak bylo toho prostoru daleko víc, ale Juno prostě dokonalá není;) Ale čert to vem, 90% to vynese i tak. ()
„Ale jemu to aj tak došlo...“ Mamou v šestnástich ma dojalo viac, ale aj keď na konci začala Juno konečne „riešiť svoje veci“ a keď z dvier vypálil nabalený J.K. Simmons smer nemocnica, mal som slzy na krajíčku. Bohužiaľ, JUNO je jeden z mála filmov, ktorý ma dokázal rozplakať, ale pritom „zvyšok filmu“ nebol žiadny zázrak. Hoci je Jason Reitman diabolský talent (kreslené úvodné titulky som si pozeral štyri razy po sebe), krytý producentom Johnom Malkovichom (!), čakal som čosi lepšie resp. EŠTE lepšie. Neviem, či to bolo spôsobené mojimi veľkými očakávaniami, sterilnými hereckými výkonmi (okrem Simmonsa a jeho Allison Janneyovej, ktorí výborne stvárnili „normálnych rodičov“) alebo protivnou a prehnane sarkastickou ústrednou hrdinkou. Nepochybujem, že na svete sú milióny takýchto potvor a ostatne čo by ste čakali od bláznivej nabúchanej tínedžerky (odpustite slovník, ale Juno by to tak povedala). Ale JUNO nie je dokument a stráviť hodinu a pol v spoločnosti protivného dievčaťa nie je nič milé. Pripomínalo mi to bohužiaľ WRESTLERA: strojený pokus Hollywoodu o „špinavú“ nezávislosť, malo to svoje momenty, ale nie veľa. Chcel som JUNO milovať, ale nechala si to pre Bleekera. ()
Tohle asi nebyl úplně film pro mě, možná sem si nejdřív měl přečíst o čem to vlastně je, ale nemůžu tomu upřit, že i tak mě to celkem vtáhlo a po počátečních rozpacích se mi to i líbilo. Velkou zásluhu na tom má samozřejmě výborná Ellen Page, i když sem jí teda občas nechápal a taky super soundtrack. Btw Ellen Page má v jednom pravdu - Dario Argento is so the ultimate master of horror. ()
Ten pravý syr na moje makaróny. Proste ma to dostalo. Viem, že Ebertovo vzdychanie o filme roka je asi prestrelené, ale ten film je skrátka neodolateľný a ja nemám najmenšiu potrebu mu čokoľvek vytýkať. Vynikajúci herci (Ellen ich zatieňuje, ale aj ostatní sú presní a životní), svižný scenár, nesentimentálne dojímavý záver a aj trochu toho poučenia (napríklad, že Dario Argento točí najlepšie krváky). ()
Galerie (34)
Zajímavosti (52)
- Juno (Ellen Page) řídí minivan Toyota Previa. (Cheeker)
- Scénáristka Diablo Cody se při psaní částečně inspirovala Přízračným světem (2001) Terryho Zwigoffa, ve kterém se maturantka Enid (Thora Birch) sbližuje s podivínským milovníkem vinylové hudby Seymourem (Steve Buscemi). (hippyman)
- Telefon ve tvaru hamburgeru, který vlastní Juno (Ellen Page), je ve skutečnosti majetkem scenáristky filmu Diablo Cody. (formelin)
Reklama